Čeh, ki zna presenetiti

Na osnovo, na katero so v koncernu Volkswagen postavili že VW t-cross in Seat arono, so Čehi postavili tudi svojega kamiqa. Le da ta od njiju dimenzijsko odstopa, kar ima zagotovo svojo prednost. Preskusili smo ga z dizelskim motorjem in dvosklopčno avtomatiko.

Škoda kamiq je po kodiaqu in karoqu že tretji terenski predstavnik 
v družini Škoda, ki ponuja posrečen videz, udobno in funkcionalno 
notranjost, zgledno tehniko in temu primerno visoko končno 
ceno.
Škoda kamiq je po kodiaqu in karoqu že tretji terenski predstavnik v družini Škoda, ki ponuja posrečen videz, udobno in funkcionalno notranjost, zgledno tehniko in temu primerno visoko končno ceno.  

Kamiq je tretji po vrsti v Škodini terenski družini, ki bo imel hkrati zelo zahtevno nalogo, saj nagovarja zelo širok krog kupcev v segmentu, kjer imata vodilno vlogo Renault captur in Peugeot 2008. Za večino kupcev bo kamiq moral odigrati samozavestno nalogo predvsem pri prostornosti in uporabnosti potniške kabine. Kamiq je od arone in t-crossa daljši za debelih 13 centimetrov, od tega je za slabih devet centimetrov podaljšana tudi medosna razdalja. To se v kabini seveda primerno pozna. Predvsem na zadnji klopi, kjer bo odraslim potnikom celo ostajalo nekaj centimetrov prostora za kolena, pri tem pa bo voznik ali sopotnik zelo udobno sedel na svojem mestu. Pri tem ne smemo pozabiti niti na številne uporabne dodatke iz češkega programa simply clever (dežnik, strgalo za led, koš za smeti, ščitniki robov vrat in svetilka v prtljažniku).

Bogato založen, a to stane

Oblikovno sorodstvo s sestrsko Scalo pri armaturni plošči težko spregledamo. Identičen volan, namesto klasičnih merilnikov so bili v testnem avtu vgrajeni digitalni (vsebinsko in tematsko bogati), na vrhu sredinske konzole je postavljen 9,2-palčni zaslon na dotik, kjer je večina podatkov v slovenskem jeziku, prav tako so preračunljivi Čehi poskrbeli za dovolj odlagalnih mest, pika na i pa so športni sedeži z integriranim vzglavnikom, ki poskrbijo za dobro oprijemljivost telesa in veliko mero mehkobe. Hkrati so ti opremljeni še z ogrevanjem in z možnostjo električne nastavitve pozicije. A to velja samo za voznikov sedež. Radijski sprejemnik ima na voljo DAB sistem in dovolj zmogljivo ozvočenje, v omenjeni multimedijski sistem spada še navigacijska naprava s 3D prikazom, možnost izbire voznega profila, povezovanje z mobilnimi telefoni, dostop do spleta in sistem care connect, ki za obdobje enega leta uporabniku (brezplačno) preko aplikacije na telefonu na daljavo omogoča spremljanje nekaterih podatkov o vozilu. Spodobno velik in uporaben je 400-litrski prtljažni prostor. Dostop do največjega odlagalnega mesta je omogočen preko prtljažnih vrat, ki se samodejno odpirajo s pomočjo pritiska na gumb na ključu, ki sicer omogoča prostoročni dostop do avta in zagon motorja preko gumba. Prtljažni prostor, ki ima sicer visok nakladalni rob, je bil v našem primeru obogaten še z dvema odlagalnima mestoma ob straneh, v tovarni so dodali še prenosno led svetilko, mu namenili dve zanki za obešanje vrečk, medtem ko je bila metlica za sneg del opreme, ki jo je zagotovil slovenski zastopnik. Naslon zadnje klopi se deli v razmerju 60:40,v primeru preklopa pa ni zagotovljeno ravno dno za potrebe prevoza večjih stvari, saj testni avto ni imel vgrajene posebne nastavljive predelne police (dvojno dno prtljažnika).

Tehnični podatki

Dimenzije (D/Š/V): 4241 mm, 1793 mm, 1553 mm

Motor: 1,6-litrski dizelski motor 85 kW (115 KM)

Navor: 250 Nm pri 1500 vrtljajih

Gume: 225/50/R18

Posoda za gorivo: 50 litrov

Cena: 23.758 evrov (z dodatno opremo 29.462 evrov)

Edini dizel v ponudbi

Pri kamiqovem izboru zaman iščemo štirikolesni pogon, zato pa v poplavi številnih novih bencinskih motorjev niso pozabili na dizelsko ponudbo. V našem primeru je šlo za preverjeno klasiko 1,6-litrskega TDI motorja s 85 kilovati moči, ki je bil povezan s prenosom navora na sprednja kolesa (DSG menjalnik). Kamiqu dizelski štirivaljnik dobro pristoji, sploh če uporabnik ni prezahteven in z njim rad nabira kilometre. Z nežno uporabo stopalke za plin in izbiro načina vožnje eco se poraba lahko spusti malce pod šest litrov, na drugi strani pa sedemstopenjska dvosklopčna avtomatika poskrbi za brezhibno delovanje brez nepotrebnih sunkov pri prestavljanju. Kamiq na asfaltu pokaže precej suvereno držo, čeprav je njegovo težišče malenkost višje postavljeno, z nekaj manj kot 20 centimetri odmika od tal pa se spopade tudi z lahkotnejšo terensko vožnjo.

Izbira dizelskega motorja tudi pri kamiqu žal prinaša višjo ceno in če ta motor kombiniramo z najbogatejšim paketom style in DSG menjalnikom, se cena takšnega primerka postavi na najvišjo možno točko na rednem ceniku. To pomeni 23.758 evrov. In če se k tej prišteje še kopico dodatne opreme, se cena približa bogatim tridesetim tisočakom.

Kamiq je od sestrskih arone in t-crossa daljši za debelih 13 centimetrov, od tega je za slabih devet centimetrov podaljšana tudi medosna razdalja. To se v kabini seveda primerno pozna.


Najbolj brano