Puma je postala športno-terenski križanec

V dnevih, ko je postalo jasno, da bo javno življenje tako rekoč ustavilo, je slovenski zastopnik za vozila Ford oznanil, da je v prodajne salone po Sloveniji obogatil s prvimi primerki težko pričakovane pume, ki bo morda čez čas postala najbolje prodajani ford.



Fordovci so z novo Pumo spet opozorili nase. To ni več puma, ki 
smo jo nekoč poznali, pač pa povsem nov avto, izdelan po željah 
kupcev, ki hkrati nosi tudi zelo všečno zunanjo obliko.

 Foto: Ford
Fordovci so z novo Pumo spet opozorili nase. To ni več puma, ki smo jo nekoč poznali, pač pa povsem nov avto, izdelan po željah kupcev, ki hkrati nosi tudi zelo všečno zunanjo obliko.  Foto: Ford

Puma je pravzaprav športni terenec manjših dimenzij, a še vedno dovolj zanimiv za širši krog ljudi. Tik pred začasnim zaprtjem prodajnih salonov so iz Forda sporočili, da so prvi primerki že na ogled v prodajnih salonih, zato bo na prvi odziv kupcev moral še počakati nekaj tednov. V tej luči je v vodo padla tudi možnost prvega stika s tem modelom, zato tokrat o njem pišemo na podlagi podatkov s papirja.

Fiestina tehnična osnova

Puma je izdelana na platformi, ki so jo uporabili za gradnjo aktualne fieste, čeprav puma od nje dimenzijsko odstopa za 15 centimetrov in v dolžino skupno meri 4 metre in 19 centimetrov. Daljša je tudi medosna razdalja, ki prinaša nekaj več prostornosti v potniški kabini, višji je položaj sedenja, a je fiesti hkrati oblikovno precej podobna.

Na voljo bo izbira voznih profilov, prav tako bo v ponudbi sedemstopenjski samodejni menjalnik, pester pa bo tudi nabor varnostnih asistenc.

Pri Fordu pravijo, da je prostora na zadnji klopi več kot pri fiesti, hkrati pa ne pozabljajo opozoriti na 456-litrski prtljažni prostor. Ta ima poleg osnovne funkcije še en dodaten skriti 80-litrski megabox prostor. Omeniti velja še dejstvo, da se prtljažna vrata lahko samodejno odpirajo, da je pri preklopu naslona zadnje klopi na voljo ravno dno v dolžini dobrega metra, hkrati pa puma nima klasičnega prekrivnega roloja, saj je ta zdaj del prtljažnih vrat.

Pri pogonski tehniki so fordovci najbolj ponosni na njihov ecoboost litrski bencinski trivaljni motor z dvema stopnjama moči, 92 in 114 kilovatov. Po novem sta oba opremljena tudi z blagim hibridnim 48-voltnim sistemom, ki je posredno vezan na zmogljivosti motorja. V tem primeru litij-ionski paket baterij tesno sodeluje z 11,5-kilovatnim generatorjem, ki s shranjeno energijo zagotavlja pomoč pri navoru med običajno vožnjo in pri pospeševanju ter poganja električne dodatne naprave vozila. Fordovci najšibkejšo verzijo tega motorja ponujajo tudi brez omenjenega blagega hibridnega sistema. Čeprav ga aktualni cenik še ne zajema, je znano, da bo puma na voljo tudi z 1,5-litrskim dizelskim motorjem, ki razvija 88 kilovatov.

Jeziček na tehtnici bo cena

Glede na dejstvo, da se že fiesta zelo dobro obnaša na cesti, ima puma zagotovo podoben DNK. Na voljo bo izbira voznih profilov, prav tako bo v ponudbi sedemstopenjski samodejni menjalnik, pester pa bo tudi nabor varnostnih asistenc.

Kot navajajo pri Fordu, puma uporablja 12 ultrazvočnih senzorjev, tri radarje in dve kameri, ki so nameščeni na vseh straneh vozila, da s paleto tehnologij Ford co-pilot360 izboljšajo zaščito, vožnjo in parkiranje. Serijsko je Fordov malček opremljen s sistemom za samodejno zaviranje s prepoznavo pešcev, pomočjo pri speljevanju v klanec in pri vzdrževanju smeri, izpostaviti pa velja sistem za zaviranje po trčenju, opozorilo na nezbranost voznika in sistem, ki prepoznava prometne znake.

A da bo puma še nekoliko pridobila na teži, ko se bodo kupci odločali zanjo, so fordovci v bogatejše pakete opreme uvrstili tudi pomoč krmiljenja pri izogibanju in opozorilo za napačno smer. Pri njenem uspehu bo kakopak najbolj odločilna prav cena. Osnova se z vključenim popustom ne spusti pod dvajset tisočakov (20.880 evrov), dobro opremljena (na voljo so štirje paketi opreme) pa se zna približati tridesetim tisočakom. A pravo sliko uspešnosti bo pokazalo obdobje po izrednih razmerah.


Najbolj brano