Pouk na daljavo v drugem tednu počasi stekel

V ponedeljek so začele z izobraževanjem na daljavo tudi šole, ki ga prejšnji teden niso izvajale. Čeprav naj večjih težav ne bi bilo, so jih nekatere šole imele, med njimi OŠ Oskarja Kovačiča na Škofijah, ki na težave opozarja tudi na spletni strani. V Sloveniji pa naj bi bilo približno 700 otrok, ki nimajo ustrezne opreme za pouk na daljavo.

Ministrstvo skupaj s strokovnjaki in  Zavodom RS za šolstvo zdaj 
pripravlja enotne smernice za izobraževanje na daljavo ter  za 
spremljanje  ciljev učnega procesa in načinov za kasnejše preverjanje znanja.
Ministrstvo skupaj s strokovnjaki in Zavodom RS za šolstvo zdaj pripravlja enotne smernice za izobraževanje na daljavo ter za spremljanje ciljev učnega procesa in načinov za kasnejše preverjanje znanja. 

PRIMORSKA > Ministrica za izobraževanje Simona Kustec je za naš časopis že prejšnji teden napovedala, da bo pouk na daljavo trajal “do nadaljnjega”.

Kmalu smernice za e-pouk

V začetku prvega tedna pouka na daljavo so na ministrstvu ugotavljali številne tehnične težave, predvsem z delovanjem spletnih učilnic, in po besedah pristojne ministrice so jih s pomočjo strokovnjakov hitro rešili. V začetku tega tedna, ko morajo tak pouk zagotoviti prav vse osnovne in srednje šole, pa večjih težav pri delovanju podpornih sistemov niso zaznali. “Za vse nas je bil prejšnji teden velik preizkus. Znanje smo imeli, izkušenj pa še ne,” je dejala včeraj za Radio Slovenija. Dodala je, da nekateri na področju e-učenja niso bili čisti novinci in so za sabo imeli nekaj pilotnih projektov.

Res le 700 brez računalnikov?

Ministrstvo je v sodelovanju z Zavodom RS za šolstvo od šol pridobilo podatke o številu učencev in dijakov, ki na domu nimajo računalnika ali povezave z internetom in teh je po zdaj znanih podatkih približno 700 (od približno 320.000 osnovnošolcev, srednješolcev in študentov). Šole prosijo, naj v takšnih primerih začasno posodijo šolsko opremo, nekatere šole so to že naredile. Anton Baloh pa zagotavlja, da bodo tudi ostali še ta teden dobili brezplačen dostop in potrebne tehnične pripomočke, saj so ministrstvu priskočili na pomoč donatorji.

Ministrstvo skupaj s strokovnjaki in Zavodom RS za šolstvo zdaj pripravlja enotne smernice za izobraževanje na daljavo ter za spremljanje ciljev učnega procesa in načinov za kasnejše preverjanje znanja. Pri tem niso pozabili na dislektike in druge, vključene v programe dodatne strokovne pomoči. Anton Baloh z direktorata za predšolsko vzgojo in osnovno šolstvo zagotavlja, da bodo poskrbeli, da bodo ti otroci ob vrnitvi v običajno šolo dobili več pomoči, “da bodo ujeli, kar so morda v tem času zamudili”. Po njegovih besedah je pouk prvi teden potekal predvsem prek e-pošte, zdaj pripravljajo spletne učilnice in druge, bolj sofisticirane oblike pouka na daljavo. Ker so nekateri učitelji manj vešči takega izobraževanja, Baloh svetuje, naj se obrnejo na računalničarje na šoli.

“Pouk na daljavo ni enakovreden tistemu v učilnicah”

Kot so opazili na OŠ na Škofijah, je tudi pred dvema dnevoma prihajalo do težav pri dostopanju in objavi nalog v eAsitentu ter na njihovi spletni strani, včeraj je bilo bolje. Pouk na daljavo je 32 učiteljev za 306 učencev zagnalo šele ta teden, ker so tako razumeli prvotno navodilo ministrstva, vendar vmes niso sedeli križem rok. “Med drugim smo preizkušali sistem na daljavo in ugotovili, da je bilo omrežje preobremenjeno,” pojasnjuje ravnateljica Vlasta Urška Baraga.

Vlasta Urška Baraga, ravnateljica OŠ Oskarja Kovačiča na Škofijah: “Upam, da se učitelji mojih priporočil držijo. Zavedam se, da bomo trčili ob številne težave, kajti pouk na daljavo ni enakovreden tistemu v učilnicah.”

Čeprav so nekateri učitelji v ponedeljek gradivo pripravili za nekaj dni vnaprej, je sama priporočila dnevno pripravljanje snovi in nalog. “Pa tudi, da snov in naloge ne bi bili prezahtevni, naj bodo čim bolj uporabni in smiselni. Priporočila sem tudi, naj predvsem utrjujejo snov ter naj od učencev dobijo povratne informacije, ali vse razumejo in nimajo vprašanj.” Upa, da se omenjenih priporočil držijo, zaveda se, da bodo trčili ob številne težave, “kajti pouk na daljavo ni enakovreden tistemu v učilnicah”.

Starše je pisno pozvala, naj sporočijo, če imajo doma težave z računalnikom ali internetom. Izvedela je za en tak primer in obvestila zavod za šolstvo. Skupaj s šolsko računalničarko pa je staršem po šolskem mobilnem telefonu dosegljiva vsak dan med 8. in 14. uro.

Gimnazija Koper bo preverjala znanje na daljavo

Na Gimnaziji Koper so komunikacijo med 477 dijaki in 77 profesorji že prejšnji teden vzpostavili prek spletne strani, e-pošte, razrednih in osebnih e-naslovov, pametnih telefonov, Arnesovih in Googlovih spletnih učilnic, Lo.Polisa, ki je soroden eAsistentu ... Nekateri profesorji so začeli uporabljati tudi skype, vendar se ravnatelj Bruno Petrič zaveda, da nimajo vsi dostopa do interneta v času, ko tudi starši delajo od doma.

Bruno Petrič, ravnatelj Gimnazije Koper: “Bodimo razumni, ocene v tem trenutku niso najpomembnejše, pomembno je, da so dijaki v učnem procesu in da pridobivajo znanje.”

Nov sistem so vzpostavili v sredo in v samo nekaj dneh je nemogoče, da bi profesorji dijakom posredovali ravno pravšnjo količino snovi in nalog, kot jim to uspeva v učilnicah. “Morali se bomo prilagajati. Če ne bomo uspeli vsega obdelati, na primer laboratorijskih vaj, jih bomo kasneje. Profesorjem sem svetoval, naj obdelajo vsebine, ki jih lahko, in naj izkoristijo ta čas za prebiranje čtiv in določene literature,” pravi. Čeprav bodo imeli nekateri četrtošolci v prihodnjih dneh preverjanje znanja, bodo s tem predvsem dobili povratno informacijo o osvojenem znanju na daljavo, kajti ocenjevanja na daljavo še niso dorekli. “Bodimo razumni, ocene v tem trenutku niso najpomembnejše, pomembno je, da so dijaki v učnem procesu in da pridobivajo znanje,” poudarja Petrič.


Najbolj brano