Zapleti pri selitvi državnih uslužbencev v Solis

Čeprav je upravni center v objektu Solis na Bonifiki že lani jeseni prestal tehnični pregled in pridobil pravnomočno uporabno dovoljenje, se državni uradniki vanj še niso vselili. V javnosti je slišati različne teorije, na kateri točki se je zalomilo. Po eni od teh naj bi bilo krivo manjkajoče zaklonišče v objektu, kar pa odgovorni zanikajo. Izkazalo se je, da težava tiči v napačni klasifikaciji objekta.

Prostori upravnega centra v  Kopru še samevajo, ker se je zapletlo 
z namembnostjo objekta.  Foto: Tomaž Primožič/FPA
Prostori upravnega centra v Kopru še samevajo, ker se je zapletlo z namembnostjo objekta.  Foto: Tomaž Primožič/FPA

KOPER > “Upravnega centra Koper še nismo prevzeli, ker za to še niso izpolnjeni vsi pogoji,” pojasnjujejo v ministrstvu za javno upravo, za katerega je koprski Grafist gradil objekt na Bonifiki.

Zataknilo se je, ker je uporabno dovoljenje izdano za klasifikacijo druge poslovne stavbe, kamor sodijo med drugim konferenčne in kongresne stavbe in ne za klasifikacijo stavbe javne uprave, kamor sodijo stavbe s pisarnami in poslovnimi prostori državnih organov, stavbe občin, sodišč in podobno.

330 javnih uslužbencev čaka na selitev v upravni center Solis

Prvi bi se morali v pisarne upravnega centra že prejšnji mesec vseliti uslužbenci Finančnega urada Koper.

Vloga za spremembo namembnosti objekta

V ministrstvu so prepričani, da je birokratski zaplet rešljiv. “Investitor je v fazi pridobivanja spremembe uporabnega dovoljenja,” navajajo. To potrjujejo tudi v koprski upravni enoti, kamor je Grafist 25. februarja podal vlogo za spremembo namembnosti iz objekta druge poslovne stavbe v objekt stavba javne uprave. “Prejeta vloga je v postopku reševanja, zato na dodatna vprašanja ne moremo odgovoriti,” je redkobeseden v.d. načelnika UE Koper Bruno Potokar.

Kdo se bo selil v upravno središče?

Uslužbenci Finančnega urada Koper bi se že februarja morali vseliti v nove prostore. Kot zadnji, v začetku aprila, bi prostore morali zasesti uslužbenci Upravne enote Koper. Pisarne so sicer namenjene še davčnemu uradu, geodetski upravi, upravi za varno hrano, veterinarstvo in varstvo rastlin, zdravstvenemu inšpektoratu, inšpektoratu za okolje in prostor, inšpektoratu za infrastrukturo, direkciji za infrastrukturo in informatikom ministrstva za javno upravo.

Pravnik Grafista Vladimir Gavran zagotavlja, da so izpolnili vse obveznosti in zahteve iz pogodbe, ki so jo sklenili z ministrstvom za javno upravo. Pojasnjuje, da so objekt gradili po projektih in gradbenem dovoljenju, ki ga je potrdila država.

“V pogodbi je tako med drugim črno na belem zapisano, da moramo zagotoviti prostore poslovne stavbe. Celotno dokumentacijo smo podedovali, saj se je ministrstvo sprva za gradnjo upravnega centra dogovorilo z družbo Heta Asset Resolution. Ničesar nismo spreminjali ali dopolnjevali,” pravi. Dodaja, da si tudi sami želijo čim prej predati objekt, zato so se odločili državi priti naproti, čeprav to ni njihova obveznost.

Nobene inšpekcije zaradi zaklonišča

Namige, da je za zapoznelo selitev državnih uslužbencev krivo zaklonišče, ki ga v objektu ni, na kar naj bi opozorila ena od koprskih inšpektoric, smo preverili pri vodji sektorja za inšpekcijski nadzor inšpektorata za varstvo pred naravnimi in drugimi nesrečami Romani Lah. Takšnih navedb ne potrjuje.

Njihova koprska inšpektorica je oktobra lani opravila redni inšpekcijski nadzor med gradnjo. ”Z vidika nadzora varstva pred požarom je ugotovila manjše nepravilnosti, ki pa so jih v odrejenem roku odpravili, zato je inšpekcijski postopek tudi sklenila. Na podlagi uredbe o gradnji in vzdrževanju zaklonišč pa ni opravila nobenega inšpekcijskega nadzora. Posledično tudi niso bili z naše strani odrejeni nobeni ukrepi v zvezi z zaklonišči v tej stavbi,” pojasnjuje Lahova. Tudi v inšpektoratu za okolje in prostor v tej zadevi ne vodijo inšpekcijskega postopka.


Komentar novinarja

Nataša Hlaj

Popravni izpit iz papirologije

Kdo v birokratski verigi je zamočil, da se javni uslužbenci še ne morejo vseliti v upravni center v Kopru? Nerazumljivo je, da so v ministrstvu za javno upravo šele po pravnomočnosti uporabnega dovoljenja, ki predstavlja epilog gradbenega projekta, in tik pred tem, ko bi morali zasesti nove pisarne ter zanje začeti plačevati lizing, ugotovili, da manjka en kamenček v mozaiku. Zagovarjajo se, da jih je na nepravilnosti opozoril inšpektorat za okolje in prostor, kjer zdaj terjajo popravni izpit ...

Preberi več

Najbolj brano