Ponovno odprli krajšnjico med Trstom in Opčinami

Po šestih letih obnovitvenih del so v nedeljo spet odprli del Bohinjske železniške proge med postajo Campo Marzio v Trstu in Opčinami, ki tovornim vlakom skrajša pot do pristanišča. Kmalu pa bo odprta tudi za turistične muzejske vlake, nadejajo se, da tudi v povezavi s slovenskimi.

Končali so obnovo Bohinjske železniške proge med Trstom in 
Opčinami.   Foto: Damiano Balbi
Končali so obnovo Bohinjske železniške proge med Trstom in Opčinami.  Foto: Damiano Balbi

TRST, OPČINE > “Štirinajst kilometrov železniške proge, ki teče po italijanskem ozemlju med Trstom in Opčinami, znane pod imenom Transalpina ali po nemško Wocheinerbahn, so italijanske državne železnice obnovile, ker je bila zelo dotrajana; posebno električna infrastruktura in predori,” nam je včeraj, dan po ponovnem odprtju tega dela Bohinjske proge, kot jo imenujemo Slovenci, pojasnil direktor železniškega muzeja v Trstu Roberto Carollo. Obnova je stala devet milijonov evrov. Bohinjska proga povezuje Trst, Novo Gorico, Jesenice in Prago. Zgradili so jo 50 let po Južni železnici, torej leta 1907.

“Zelo smo zadovoljni, da je država obnovila ta del proge, saj bo tako več možnosti za vzpostavitev turističnih voženj z muzejskimi vlaki, načrtujemo jih tudi v povezavi s slovenskim delom Bohinjske proge, kjer muzejski vlaki vozijo do Nove Gorice,” se novih turističnih zgodb nadeja direktor tržaškega železniškega muzeja skupaj s kolegi. Ta muzej se nahaja v stavbi nekdanje železniške postaje Campo Marzio, zadnje točke Bohinjske proge v Trstu, na koncu tržaškega obrežja v smeri proti Škednju in Miljam, a so jo že pred 60 leti zaprli za potniški promet, leta 1984 pa zanesenjaki v njej odprli bogat muzej, ki ga sedaj obnavljajo. Predvidoma do poletja naj bi z deli končali, napoveduje direktor.

Prvotni načrti iz postaje Campo Marzio urediti trgovski center so padli v vodo.

Druga pomembna vloga obnovljene proge med Trstom in Opčinami pa je razbremenitev obstoječe železniške proge, ki jo uporabljajo tovorni vlaki do tržaškega pristanišča. Carollo pojasni: “Gre za nekakšno krajšnjico oziroma “by-pass progo, ki tovornim vlakom lahko skrajša pot do pristanišča, saj se z Opčin v Trst spusti tako, da ne pelje mimo Nabrežine, ampak naravnost skozi mestne četrti Guardiella in Rozzol do Campa Marzia.”

Corolla še opozori, da so italijanske državne železnice pred štirimi leti ustanovile hčerinsko družbo, fundacijo, ki skrbi za ovrednotenje in ohranjanje železniške dediščine. Ravno ta je spodbudila obnovo železniškega muzeja v Trstu, sicer ustanovljenega s strani prostovoljnih ljubiteljev železniške dediščine, pravi njegov direktor. Ter pomiri, da bodo zato prvotni načrti iz postaje Campo Marzio urediti trgovski center padli v vodo.

V muzeju bo poleg dragocenih eksponatov, razstavljenih v obnovljenem delu stare železniške postaje, tudi poseben terminal za muzejske vlake, ki bi jih vključevali v turizem. “Zato se že nekaj časa povezujemo tudi z ljubljanskim železniškim muzejem,” sklene Corolla.


Najbolj brano