Od besed so prešli k dejanjem

Združenje za razvoj turizma, ki deluje pod okriljem Območne obrtno-podjetniške zbornice Ajdovščina, po dobrem letu delovanja povezuje že več kot 40 ponudnikov. Podjetniška pobuda je že pripomogla k boljšemu sodelovanju in načrtovanju novih turističnih produktov, veliko pozornosti namenjajo izobraževanju.

V združenju za turizem se zavedajo, da je ključ do uspešnejšega 
razvoja turizma v Vipavski dolini v sodelovanju.  Foto: ZdruĹľenje za razvoj turizma
V združenju za turizem se zavedajo, da je ključ do uspešnejšega razvoja turizma v Vipavski dolini v sodelovanju.  Foto: ZdruĹľenje za razvoj turizma

AJDOVŠČINA > Združenje, ki se je razvilo na pobudo ponudnikov turističnih storitev v ajdovski in vipavski občini, povezuje že več kot 40 vinarjev, gostincev, turističnih kmetij, ponudnikov nastanitev in športnih aktivnosti, turističnih agencij in društev, ponudnikov prevozov in drugih storitev iz zgornje Vipavske doline, vanj se vključujejo tudi iz drugih občin Vipavske doline.

Jani Peljhan iz Turistične agencije Wajdušna, ki je prevzel vodenje združenja, se strinja, da je bila ideja o tesnejšem sodelovanju ponudnikov utemeljena. “Nastala je iz potrebe, da ugotovimo, kdo smo in kaj delamo. Brez tega ni mogoče načrtovati razvoja turizma v Vipavski dolini. Hitro se je pokazalo, da vsi razmišljamo o hitrejšem in bolj usklajenem razvoju in o novih turističnih produktih, s katerimi bi goste v dolini zadržali dlje časa. Delati želimo v smeri trajnostnega razvoja in razvijati butični turizem, ki bo temeljil na kakovostni ponudbi,” je povedal Peljhan.

Poenotenje akterjev v turizmu je tudi cilj ustanovitve javnega zavoda za turizem, ki so ga lani ustanovile občine Nova Gorica, Ajdovščina in Renče-Vogrsko. Ta je še brez direktorja, saj postopek izbire še ni končan. Na razpis se je prijavilo 23 kandidatov, svet zavoda pa ima z njimi še dodatne pogovore. Kot je pojasnil predsednik sveta zavoda Marko Rondič, naj bi o predlaganem kandidatu ali kandidatki predvidoma še ta mesec odločali občinski sveti vseh treh ustanoviteljic.

Skupaj so močnejši

Pobudo so že v začetku podprli v ajdovski obrtno-podjetniški zbornici, pod okriljem katere deluje združenje za turizem. “Z veseljem smo jim ponudili podporo, saj se zavedamo, kako pomembno je združevanje moči na celotni turistični destinaciji, še posebej, ko govorimo o oblikovanju zahtevnejših turističnih produktov,” je povedal direktor zbornice Marko Rondič, ki po dobrem letu dni delovanja združenja ugotavlja, da se prvi učinki povezovanja že kažejo, saj si ponudniki pomagajo, usmerjajo goste eden k drugemu in skupaj razvijajo nove turistične produkte.

“V prihodnje vidimo ključno vlogo združenja predvsem v sodelovanju z lokalno skupnostjo, še posebej pri načrtovanju turistične infrastrukture,” je menil. Za zgled postavljajo Občino Ajdovščina, ki je prva podprla združevanje turističnih ponudnikov na podjetniški osnovi. Skupaj z njo iščejo nove možnosti za širitev mreže gorskih kolesarskih poti in sodelujejo pri drugih razvojnih projektih. Tesnega sodelovanja si želijo tudi z Javnim zavodom za turizem Nova Gorica in Vipavska dolina.

Iščejo praktične rešitve

V združenju posebno pozornost namenjajo izobraževanju. Lani so v sodelovanju z RRA ROD Ajdovščina, RRA Severne Primorske Nova Gorica in SPOT Svetovanje Goriška ter drugimi podpornimi inštitucijami organizirali niz delavnic, namenjenih pridobivanju znanj s področja turizma in motivaciji za razvoj. Kot je pojasnil Peljhan, iščejo praktične rešitve, da bodo ponudniki to, kar delajo, delali še bolje. Temu so namenjene tudi inovativne delavnice, ki so jih ob podpori projekta Munera 3 začeli v januarju.

“Ponudniki so večkrat izpostavili problem sporazumevanja z gosti v tujih jezikih, ugotovili smo tudi, da vsak dobro pozna svoje področje, malo manj pa ostala. Zato smo ob pomoči zbornice in zunanjih sodelavcev pripravili tri sklope delavnic, na katerih bodo člani izpopolnili znanje angleškega in italijanskega jezika in podrobneje spoznali kulturne in naravne znamenitosti Vipavske doline, lokalna vina in vinsko kulturo ter posebnosti lokalne kulinarike,” je povedal Peljhan. Do glavne turistične sezone nameravajo organizirati še izobraževanja za ponudnike nastanitev in pripraviti priročnik z uporabnimi napotki za vse, ki načrtujejo nove namestitve.


Najbolj brano