Odpovedi prihodov ladjarjev zaradi koronavirusa za zdaj še ne beležijo

Posledice širjenja novega koronavirusa na Kitajskem dodobra občuti svetovna pomorska trgovina. V Luki Koper odpovedi prihodov ladjarjev za zdaj še ne beležijo. Pričakujejo pa, da se bo v prihodnje upad svetovne trgovine tudi pri njih najbolj poznal pri pretovoru kontejnerjev in vozil.

Potniške ladje, na katerih počitnikuje po več tisoč ljudi, v zimskem 
času ne prihajajo v Koper, tako da tudi zaradi tega trenutno ni 
dodatnega tveganja. Foto: Zdravko Primožič/FPA
Potniške ladje, na katerih počitnikuje po več tisoč ljudi, v zimskem času ne prihajajo v Koper, tako da tudi zaradi tega trenutno ni dodatnega tveganja. Foto: Zdravko Primožič/FPA

KOPER > “Epidemija na Kitajskem je močno prizadela tamkajšnjo proizvodnjo in ohromila storitve, tudi v logistiki, kar bomo prej ko slej občutili tudi v Kopru,” pravijo v Luki, ki jo vodi Dimitrij Zadel. Pričakovanega upada se za zdaj še ne da ovrednotiti. Nekateri globalni logisti so, denimo, zaprli svoje distribucijske centre na Kitajskem. Nekateri ladjarji že napovedujejo odpovedi prihodov ladij na nekaterih rednih linijah. “Za zdaj to ni primer severnega Jadrana oziroma Kopra, vendar jasno je, da bodo razmere vplivale na količino pretovora, verjetno najbolj prav pri kontejnerjih in vozilih,” ocenjujejo v Luki.

Kaj pa posadke ladij v Luki?

Koper in njegovi prebivalci zaradi pristanišča niso bolj izpostavljeni tveganju v primerjavi z drugimi območji Slovenije in tu ne veljajo kakšni posebni ukrepi.

Priznanje iz Kitajske

Kitajsko vodstvo je priznalo pomanjkljivosti v odzivu na izbruh smrtonosnega koronavirusa 2019-nCpV in pozvalo k izboljšavi teh postopkov. Izvedelo se je, da je prvi na ta virus in obolele s čudno pljučnico pri pacientih opozoril njihov zdravnik, a so ga zato zaprli. Zatem je tudi sam zbolel. Virus je doslej usmrtil 420 ljudi, več kot 20.000 je okuženih, med drugim v približno 25 drugih državah. Tudi zdravstveni ministri Skupine držav G7 so se lotili uskladitve akcije za omejitev izbruha tega virusa v sodelovanju s SZO in Kitajsko.

Nadzor nad vsemi ladjami, ki priplujejo v Slovenijo, opravlja uprava za pomorstvo - tudi nadzor nad zdravstvenim stanjem posadke. Poveljnik ladje, ki je prav tako odgovoren za zdravstveno stanje svoje posadke, mora pred vplutjem v pristanišče podpisati pomorsko zdravstveno izjavo, v kateri sporoča, ali so na ladji oboleli. Uprava za pomorstvo to posreduje Nacionalnemu inštitutu za javno zdravje (NIJZ), ki po potrebi ukrepa, postopek za take primere je natančno predpisan. “Ladje, tudi s Kitajske, plujejo več kot dva tedna, okuženi s koronavirusom bi torej zboleli že med plutjem, ne pa šele ob prihodu v Koper,” dodaja epidemiolog Boris Kopilović iz koprske območne enote NIJZ.

Na tovornih ladjah je sicer le manjše število pomorcev. Potniške ladje, na katerih počitnikuje po več tisoč ljudi, pa v zimskem času ne prihajajo v Koper, tako da tudi zaradi tega trenutno ni dodatnega tveganja.

“Bolj nas mora skrbeti letalski promet. Slovenci uporabljamo beneško, dunajsko in druga okoliška velika letališča ... ,” meni Kopilović.


Najbolj brano