Guide Michelin bo 18. marca razsvetlil slovensko gastronomsko nebo

Včeraj se je z jutranjo predstavitvijo pestre in bogate gastronomske ponudbe ter marketinških aktivnosti za pospešek gastronomiji v prihodnjih dveh letih, začel 31. Sejem Alpe-Adria, ki bo skupaj s Sejmi okusov GASTexpo na ljubljanskem Gospodarskem razstavišču potekal do sobote. Na sejmišču se te dni predstavlja več kot 500 razstavljalcev iz več držav.

Na stojnici turistične kmetije Tonin iz Puč je istrsko klobaso in 
druge dobrote pri Luki Pucerju in njegovi mami Bredi okušal tudi 
Tomaž Kavčič z Zemona (z desne).  Foto: Sašo Dravinec
Na stojnici turistične kmetije Tonin iz Puč je istrsko klobaso in druge dobrote pri Luki Pucerju in njegovi mami Bredi okušal tudi Tomaž Kavčič z Zemona (z desne).  Foto: Sašo Dravinec

LJUBLJANA > Slovenska turistična organizacija (STO) bo letos in prihodnje leto izpostavljeno promovirala gastronomijo, naša država pa bo v letu 2021 tudi nosilka naslova Evropska gastronomska regija. “Slovensko gastronomsko zgodbo razumem kot pot, začeto z Vodnikovimi kuharskimi bukvami pred 220 leti,” je v uvodu v predstavitev promocijskih in organizacijskih aktivnosti na področju gastronomije v Sloveniji povedala državna sekretarka na gospodarskem ministrstvu Eva Štravs Podlogar in ocenila, da je bilo na tej poti v nekaj zadnjih letih prehojenih veliko korakov.

18. marca prihaja v Slovenijo Michelin

Direktorica STO Maja Pak je kot letošnji dan D slovenske gastronomije podčrtala 18. marec, ko bodo na Ljubljanskem gradu predstavili gostilne in restavracije, ki jih bo v prvi slovenski izdaji priporočil znameniti francoski gastronomski vodnik Guide Michelin. Povedala je, da so nekateri sodobni gastronomski trendi pisani na kožo naše države, denimo raziskovanje regionalnega in ohranjanje tradicij, priprave na leto, ko bo Slovenija Evropska gastronomska regija, pa je označila za mobilizacijski projekt.

Maja Pak je poudarila, da razvoj slovenske gastronomije sloni na treh stebrih: na izjemnih posameznikih, spektakularnem okolju in na naravnanosti k trajnosti. Napovedala je skorajšnjo nadgradnjo slovenske gastronomske piramide iz leta 2006 s spremljevalnimi piramidami - posebej za jedi in posebej za pijače - za vsako od štirih vodilnih destinacij oziroma turističnih regij (Sredozemska, Alpska, Osrednjeslovenska in Panonska Slovenija), pa tudi zagon novega gastronomskega spletnega portala www.tasteslovenia, ki bo zaživel prihodnji mesec.

Več povezovanja v gostinstvu in turizmu

Mira Šemič, urednica vodnika Gault&Millau, je poudarila pomen strežnega osebja v gostinstvu, ki je v senci kuharskih mojstrov, a izjemno pomembno za celovita gastronomska doživetja, Martin Jezeršek je predstavil trendovski European Food Summit, ki bo letos podnaslovljen Hrana za boljši jutri, na njem pa bo ena ključnih vlog pripadla Ani Roš iz Hiše Franko, Blaž Cvar, predsednik sekcije gostincev pri OZS pa je poudaril, “da le povezovanje in sodelovanje vodita k uspehu”. Pomen povezovanja je na otvoritveni slovesnosti sredi dneva podčrtal tudi gospodarski minister Zdravko Počivalšek. Povedal je, da bo kljub stalno naraščajočim prihodom in nočitvam turistov za več prihodkov od turizma potrebno več inovativnosti v sektorju.

Vodniki naj ne spreminjajo identitete

O slovenski gastronomiji so v Ljubljani veliko govorili tudi popoldne, ko je ob robu začetka glasovanja za najboljše gostilne in restavracije vodnika The Slovenia Restaurant Awards več govorcev poudarilo ključno vlogo povezovanja v sektorju, pa tudi vpliv vodnikov ne zgolj na promocijo temveč tudi na profil gostiln in restavracij. Med njimi je bilo nekaj Primorcev. Tako je podpredsednik društva Sommelier Slovenija Valentin Bufolin ocenil, da celovita ponudba terja celostno povezovanje vseh deležnikov, Črt Butul s turistične kmetije iz Manžana pa je menil, da je treba udejanjiti zastavljene strategije.

Tomaž Kavčič iz gostilne Pri Lojzetu na Zemonu, ki se v domačih ocenjevanjih gostiln redno uvršča v vrh, je poudaril, da gostinci ne smejo pasti pod vpliv ocenjevanj in da morajo ostajati na svoji poti, ki bo zagotavljala tako prepoznavnost posameznih obratov kot slovenske gastronomije. “Prepričan sem, da bo izid Guide Michelin za Slovenijo postregel z velikimi presenečenji,” je dodal. Tudi on se zavzema za čim več povezovanja, tako pri promociji kot v lokalni dobaviteljski verigi, a je obenem opozoril, da je v slednji še veliko prostega teka, zlasti pri stalnem zagotavljanju visoke kakovosti.


Najbolj brano