“Hudič” jih praznuje 30

Pred nekaj dnevi so minila natanko tri desetletja, odkar so pri Lamborghiniju, v Hotel de Paris v Monte Carlu, predstavili legendarnega športnika.

Dvanajstvaljnik je razvijal 362 kW (492 KM) in 580 Nm navora, do 
stotice je pospešil v 4,5 sekunde, končna hitrost je bila dosežena 
pri 325 km/h.

 Foto: Lamborghini
Dvanajstvaljnik je razvijal 362 kW (492 KM) in 580 Nm navora, do stotice je pospešil v 4,5 sekunde, končna hitrost je bila dosežena pri 325 km/h.  Foto: Lamborghini

Diablo, ki je nasledil countacha, je po hišni tradiciji dobil ime po biku, ki ga je vzgojil grof Veraguaški v 19. stoletju in je poznan po epski bikoborbi z el chicorrom v Madridu 1869. Diabla so izdelovali kar celo desetletje, od leta 1990 do leta 2001 in je prvi Lamborghini, ki je presegel hitrost 320 km/h.

Na projektu 132 kot nasledniku countacha so pri Lamborghiniju začeli delati že leta 1985 in takoj napovedali, da bo dosegel najmanj 315 km/h.

Za dizajn je bil zadolžen Marcello Gandini, ki se je podpisal tako pod countacha kot tudi pod miuro pred njim. Gandinijev dizajn nosu je bil dejansko tak kot pri serijskem avtomobilu, medtem ko je bil zadek dvignjen kot pri countachu. Ko je 1987 Chrysler kupil Lamborghinija, so dizajn dokončali v Detroitu in povsem spremenili zadek.

Gandini je bil nad posegom tako razočaran, da ni skrival niti solz. Ko je javnost v kneževini tistega januarskega dne pred 30 leti ugledala novega bika, je ta imel že znani 5,7-litrski V12 motor, nadgrajen z elektroniko in vbrizgom goriva. V osnovni opremi smo lahko našli nastavljive sedeže in volan, električni pomik stekel, alpine radio in od 1993 tudi servo volan. Za doplačilo so v letih, ki so sledila, dodali ABS, vozniku prilagojen sedež, CD izmenjevalnik, zadnji spojler, kovčke in Breguetovo uro za 10.500 dolarjev. Leta 1992 so v Ženevo pripeljali tudi roadsterja, leta 1993 je diablo VT prinesel štirikolesni pogon z viskoznim diferencialom iz terenca LM002 - do 25 odstotkov moči se je prenašalo na sprednji kolesni par.

Leta 1995 so v Ženevi predstavili različico super veloce, ki je premogla 380 kW (517 KM) in 580 Nm navora, avto pa je bil celo cenejši kot osnovni štirikolesno gnani diablo. Leta 1999 so avtu namenili facelift, takrat že pod Audijevim lastništvom, ki ga je 1998 prevzel od azijskega konzorcija, ta pa ga je od Chryslerja kupil 1994. Zadnja različica je bila VT 6.0 s precej drugačnim obrazom, 6-litrski motor pa je zmogel 410 kW (557 KM) in 620 Nm navora. Po letu 2001 je za desetletje glavni model pri italijanski tovarni postal murcielago, tega pa je zamenjal aventador.


Najbolj brano