Turistična destinacija Kras-Brkini na pragu butičnosti

...

Udeleženci  omizja  so se med drugim  zanimali tudi, ali bi bilo 
smiselno za destinacijo Kras-Brkini ustvariti lasten rezervacijski 
sistem, soroden bookingu.   Foto: Lea Kalc Furlanič
Udeleženci omizja so se med drugim zanimali tudi, ali bi bilo smiselno za destinacijo Kras-Brkini ustvariti lasten rezervacijski sistem, soroden bookingu.  Foto: Lea Kalc Furlanič

SEŽANA > “Četudi smo kot gostinci uspešni in že precej znani, nam manjka znanja v promociji, trženju, organizaciji naših kulinaričnih dejavnosti in ponudbe. Pa tudi časa in energije ponavadi nimamo za to. Ko smo organizirali festival Mesec kraške kuhinje, denimo, je bila večina tega na naših ramenih, s tem pa več tveganja za kakovostno vsebino. Zato bo za nas podpora novega zavoda za turizem zelo dobrodošla, pravzaprav nujna,” poudarja Simo Komel, najemnik restavracije v gradu Štanjel in lastnik Gostilne Kobjeglava. Zato je prepričan, da bodo kraško-brkinski turistični ponudniki, povezani pod skupno streho zavoda oziroma destinacije, učinkoviteje razvijali svoj turizem in bodo doma in v tujini bolj prepoznavni.

Za zgled je lahko Radovljica

Da je temu lahko tako, so na posvetu prikazali gostje iz Radovljice, ki je pred devetimi leti ustanovila Javni zavod turizem in kultura Radovljica ter s tem ustvarila uspešno turistično zgodbo prej slabo poznane Radovljice. Od tedaj so za trikrat povečali število nočitev, ustvarili več turističnih produktov ter razvili destinacijo do visoke mednarodne prepoznavnosti. Direktorica zavoda Nataša Mikelj je izpostavila, da ko je obisk začel naraščati, so se odločili za dodatno povezovanje, saj so ugotovili, da je Radovljica premajhna. Zasnovali so projekt povezovalne pohodniške poti Juliana, ki obkroži Julijske Alpe, vključenih je deset gorenjskih in posoških občin, pot so odprli septembra lani, a je še pred odprtjem pritegnila veliko mednarodne pozornosti.

Prednost so Lipica, jame in Štanjel

Ima tudi destinacija Krasa in Brkinov turistični potencial kot zelena in butična destinacija? “Kras-Brkini je ena od izjemno pomembnih slovenskih destinacij, ki združuje najbolj prepoznavne slovenske turistične znamenitosti - Lipico, Škocjanske jame in Štanjel. Goste privablja tako zaradi naravne kot kulturne dediščine, a se je treba še bolj povezovati, le sodelovanje je ključ do uspeha,” je poudarila Eva Štravs Podlogar z gospodarskega ministrstva. A ne gre zgolj za sodelovanje med turističnimi ponudniki in organizacijami, temveč tudi z lokalno skupnostjo. Ker so občine pobudnice in ustanoviteljice skupnega zavoda za turizem, kaže, da bodo na Krasu in v Brkinih v turizmu res skupaj strnili glave. Sežanski župan David Škabar se nadeja: “Žal smo za deset let zamudili ta vlak, a upam, da bomo z našo novo zasnovo turizma čez deset let tudi mi pisali tako uspešno destinacijsko turistično zgodbo, kot je uspela Radovljici. Seveda je bilo eno od prvih naših vodil povezovanje in sodelovanje.”

Ker so Kras in Brkini znani tudi po izvrstni in priznani kulinariki, bo za to vejo turizma dobra priložnost prihodnje leto, ko bo Slovenija nosila naziv evropske gastronomske regije, je opozorila Podlogarjeva. Ter na možnost izkoriščanja državnih razpisov v obsegu dobrih petih milijonov evrov, namenjenih turizmu.


Najbolj brano