[LEP DOM] V deželi ananasa

Enkrat je moral priti. Bilo je neizogibno. S širjenjem gibanja, ki se ne ustavlja zgolj pri načinu prehranjevanja, temveč zajema način življenja v celoti. Veganski trend. Če ste se tudi sami odločili za veganstvo, lahko odločitev izrazite tudi skozi podobo svojega doma. Brez šale. Kajti, kot pravijo strokovnjaki, za popolno vegansko življenje ni dovolj le sprememba prehrane.

Da je trend dejansko zelo živ, priča širok spekter opreme za dom, ki sega od najdražjih znamk in njihovih oblikovalskih ekskluzivnih kosov za zbiratelje, prek Ikeje, ki je seveda vedno med prvimi v trendovski igri, do izdelkov, ki jih mali izdelovalci ponujajo na platformah, kakršna je Etsy. Na veganski vlak stopajo tudi velika podjetja, seveda z majhnimi koraki in tam, kjer je to profitabilno. Avtomobilska industrija, denimo, uvaja prevleke za sedeže iz veganskega usnja. Bentley Motors so med prvimi, ne brez razloga. Njihove prestižne avtomobile kupuje predvsem bogati holivudski sloj in med njimi je vse več veganov.

Hrepenenje po vrnitvi k naravi

Slavljenje narave na eni in njeno umiranje na drugi je paradoksalna podoba sveta, v katerem se ta hip lovimo. Veganski, živalim prijazen trend je nadgradnja trajnostno naravnanega oblikovanja zadnjega desetletja. Seveda tudi tu trčimo v neko temeljno nasprotje. Ali ne bi bilo bolje, da bi namesto novih, sicer deklarirano trajnostnih izdelkov, zmanjšali proizvodnjo in uporabljali stare? Dokler bo ekonomija temeljila na nenehni rasti in bo ta edini kazalnik uspešnosti družbe, je to morda le naiven pomislek, čeprav ga teorija odrasti zelo argumentirano podpira in promovira. Zato ostanimo optimisti. Mogoče bomo kmalu imeli krajši delovnik in več časa zase - za življenje.

Kaj prinaša letošnji naravni trend? Mešanico tropskih barv, svežino sadja in pohištvo iz ratana, bi se glasil kratek povzetek.

A pojdimo od etike k estetiki. Kaj prinaša letošnji naravni trend? Mešanico tropskih barv, svežino sadja in pohištvo iz ratana, bi se glasil kratek povzetek. Kolektivno hrepenenje po vrnitvi k naravi se bo v domači palači zrcalilo skozi motive divje flore in favne, realistično ali abstraktno figuraliko, nešteto odtenkov zelene, vejevje in kamenje, organske strukture in materiale, kot so rafija, vrvi, trstičje in podobno. Eksotične rastline in živali vseh vrst, barv in velikosti se družijo po stenah, poležavajo po kavčih, sedijo na policah, mizah in stolih. Med podobami pa, tako se vsaj zdi, je na prestol stopil ananas. Najdemo ga povsod - na tapetah, okrasnih blazinah, tapetniškem blagu, v obliki vaz, svetilk - bodisi v stilizirani bodisi v zelo realistični obliki. Priljubljen motiv so še zmeraj tudi listi bananovca, v dom pa se odtiskuje tudi drugo zelenje. V palmino listje ovit tabure, ki krasi balkon. Preproga v obliki lista tropske monstere. Ekološko neoporečna, seveda! Lorena Canals ponuja preproge iz stoodstotnega bombaža, obarvane z neškodljivimi barvami. Vsaka preproga je ročno izdelana in zato unikatna. In da se kupec počuti še bolje, je tu tudi družbena odgovornost: del denarja od vsake prodane preproge je namenjen šolanju otrok v severni Indiji.

Ni treba, da je vse eksotično

Naslednja velika zgodba je trstičje. Pleteni lestenci, košare in drugi dodatki sporočajo, da je tudi v dobi tridimenzionalnega tiskanja vsega mogočega - od hiše do hrane, delo posameznika še vedno dobrodošlo in cenjeno. In če želimo biti res ekološki, lahko izdelke poiščemo okoli lastnega doma. Ni treba, da je vse eksotično. Namesto ananasa lahko slavimo jabolka in hruške. Ja, trend se ozira tudi po domačem sadovnjaku. In ko smo že pri košarah: morda je čas, da jih začnemo uporabljati tudi za nakupe, zdaj, ko smo naposled prerasli plastične vrečke. Košare, po katere ni treba daleč, saj jih še zmeraj izdelujejo tudi slovenski rokodelci.


Preberite še


Najbolj brano