Facebook uporablja skoraj milijon prebivalcev Slovenije

1,25 milijona vseh prebivalcev Slovenije, torej približno šest od desetih, v starosti od 16 do 74 let, ima svoj profil na vsaj enem družbenem omrežju, še malenkost več pa jih uporablja storitve klepeta. Tako kaže raziskava MEDIA+ agencije Valicon, ki se nanaša na minuli dve leti.

Med klepetalnimi storitvami pri Slovencih prednjači viber, med 
družbenimi omrežji pa facebook. Foto: Ilona Dolenc
Med klepetalnimi storitvami pri Slovencih prednjači viber, med družbenimi omrežji pa facebook. Foto: Ilona Dolenc

SLOVENIJA > Izmed vseh družbenih omrežij imamo Slovenci najraje facebook. Svoj profil na tem omrežju ima skoraj milijon prebivalcev Slovenije, pri čemer je njihova starostna struktura v primerjavi z drugimi družbenimi omrežji tudi najbolj uravnotežena, zelo podobna je povprečni slovenski populacijski strukturi, ugotavljajo na Valiconu.

Podatke raziskave MEDIA+ zbirajo v okviru največjega spletnega panela anketirancev v Sloveniji Jazvem.si v lasti družbe Valicon. Tokratna objava se nanaša na obdobje od junija do decembra 2018, ko so v vzorec zajeli 4408 anketirancev, ter od januarja do decembra lani, ko je v anketi sodelovalo 11.275 ljudi.

Uro in pol na dan, dejansko pa tudi več

Slovenci po lastni oceni na družbenih omrežjih preživimo vsaj uro na dan, v povprečju uro in 20 minut. Pri Valiconu predvidevajo, da je pri teh odgovorih deloval učinek tako imenovane družbene nezaželenosti odgovora. “Kar pomeni, da sta tako dejanski čas, porabljen na družbenih omrežjih, kot pogostost uporabe, zelo verjetno višja od tega, o katerem poročajo anketiranci.”

Med vsemi omrežji najhitreje raste instagram, na katerem ima svoj profil 450.000 prebivalcev Slovenije (v letu 2018 jih je bilo 397.000, v letu 2016 pa več kot polovico manj). Instagram dnevno uporablja približno 300.000, facebook pa blizu 800.000 Slovencev, kar pomeni, da ti dve omrežji z naskokom vodita v številu dnevnih uporabnikov. Daleč za seboj puščata twitter, ki se z nekaj čez 50.000 dnevnimi uporabniki uvršča na tretje mesto.

Med storitvami klepeta po številu uporabnikov prednjači viber, ki je v lanskem letu presegel pol milijona uporabnikov, raste pa tudi whatsapp, medtem ko je skype, ki sicer zaseda drugo mesto, v letu 2019 v Sloveniji nekaj uporabnikov izgubil.

Tinder in snapchat za mlade, facebook in skype za baby-boomerje

Drugačno sliko kaže dnevna uporaba klepetalnih storitev, pri kateri primat pripada snapchatu, ki ima tudi najmlajšo strukturo uporabnikov, povečini pripadnikov tako imenovane Z generacije. Ta je značilna tudi za hitro rastoči kitajski tiktok, ki ga Valiconova raziskava sicer ne omenja. Klepetalnik skype mladih ne zanima, nanj prisegajo predvsem predstavniki baby-boom generacije.

Med družbenimi omrežji je “najmlajši” tinder, pri katerem je skoraj 90 odstotkov uporabnikov mlajših od 40 let, sledita instagram in pinterest z dobrima dvema tretjinama mlajših od 40 let.

“Glede na to, kje neka generacija najbolj izstopa, ne upoštevajoč absolutnega števila uporabnikov, sta za 'baby-boom' generacijo tipična facebook in skype, za generacijo X linkedin in viber, za generacijo Y tinder in telegram, za generacijo Z pa tumblr in snapchat,” so svoje ugotovitve povzeli v Valiconu.ID


Najbolj brano