Uporabniki razmišljajo tudi o konkurenci

Po besedah generalnega direktorja Pošte Slovenije Borisa Novaka želijo s sindikatom poštnih delavcev (SPD) čim prej priti do dogovora, s katerim bi dokončali stavko. Pogajanja s sindikatom se bodo nadaljevala danes. Poslovni uporabniki prvega dneva stavke niso pretirano občutili, razmišljajo pa tudi o alternativah.

Poštne poslovalnice so včeraj bolj ali manj samevale. Foto: Leo Caharija
Poštne poslovalnice so včeraj bolj ali manj samevale. Foto: Leo Caharija

PRIMORSKA > Generalni direktor Pošte Slovenije Boris Novak na včerajšnji popoldanski novinarski konferenci ni konkretno odgovoril, ali bo nov predlog, ki ga bodo danes predstavili sindikatu, bližje stavkovni zahtevi po desetodstotnem dvigu plač. Po ocenah člana poslovodstva Andreja Rihtarja je včeraj stavkala manj kot tretjina vseh zaposlenih. “Največ jih stavka v poslovni enoti Koper in Celje,” je povedal.

Med primorskimi poslovnimi uporabniki smo na prvi dan stavke poštnih delavcev zbrali nekaj odzivov.

Simon Premrl

direktor podjetja Unika TTI

“Zato se dogaja, da v trgovini, ki je tudi pogodbena pošta, s štruco kruha čakam v vrsti, ker nekdo plačuje položnice, na pošti pa čakam v vrsti, ker nekdo pred mano kupuje mleko.”

Precej manjši obisk

V enoti Pošte Slovenije na Kidričevi ulici v Novi Gorici so nam včeraj dopoldne povedali, da je zaradi stavke obisk precej manjši, saj so ponedeljki običajno zelo močni, včeraj pa skoraj ni bilo ljudi. Tudi med našim obiskom je poslovalnica samevala. Uslužbenke so nam pojasnile, da so bili nekateri, ki so prišli, jezni, ko določenih storitev niso mogli opraviti, poudarile pa so, da jih stranke na splošno zelo podpirajo. Tudi čokolado so včeraj dobile na račun stavke. Po njihovem prepričanju bo posledice stavke bolj občutiti danes.

“80 odstotkov našega poslovanja je vezanega na sodelovanje s Pošto Slovenije. Po pravici povedano še ne vemo, ali bodo težave. Za zdaj imamo še premalo pojasnil,” je včeraj dopoldne pojasnil Darko Rebec, direktor družbe Shop d.o.o. z Godoviča, ki upravlja več spletnih trgovin za prodajo oblačil in obutve. Povedal je še, da, kolikor vedo, uslužbenci lahko stavkajo ali ne in pristavil, da njihove pošiljke večinoma tehtajo manj kot deset kilogramov, katerih dostava naj bi bila zaradi stavke motena.

Pomembna je cena

V podjetju Suban s sedežem v Postojni, ki upravlja s spletno trgovino Silux za prodajo avtomobilskih rezervnih delov, so nam pojasnili, da stavke zaposlenih v Pošti Slovenije ne občutijo, saj z njo, razen v redkih izjemah, sploh ne delajo, ampak poslujejo z njej konkurenčnimi podjetji. Kot razlog za to so navedli, da je paketna cena zanje zelo pomembna.

V podjetju tudi ne vedo, kaj bo z odkupnimi pošiljkami, kaj bo s paketi oziroma kje se bo paket ustavil, če, na primer, poštar na Godoviču ne stavka, tisti v Mariboru, kamor gre pošiljka, pa stavka. “Veliko nejasnosti je še, zato budno spremljamo, kaj se dogaja, in upamo, da bodo to čim prej rešili. Če bo stavka trajala več kot dan ali dva, se bomo morali zateči h konkurenci,” je še povedal Rebec.

V ajdovskem podjetju eMundia, ki se ukvarja s prodajo naprav in opreme za dom preko spleta in v poslovalnicah, so povedali, da na prvi dan stavke še ne vedo, kakšen bo njen vpliv, še posebej zato, ker lahko poštarji izbirajo, ali bodo stavkali ali ne, tako da je veliko odvisno tudi od tega, kam bodo njihove pošiljke naslovljene. “Zagotovo pa bo to vplivalo na naše poslovanje, saj gre večina pošiljk od nas preko Pošte Slovenije,” so še pojasnili.

Namesto 20 večjih poslali 30 manjših paketov

Na postojnsko podjetje Unika TTI, ki se ukvarja z veleprodajo igrač, ima pa tudi svojo spletno prodajo, stavka Pošte Slovenije, s katero veliko poslujejo, ne bo imela posebnega vpliva, saj so se prilagodili. “Danes smo zaradi stavke večje pakete, težje od deset kilogramov, razdelili na več manjših, saj posamezni artikli niso tako težki, da to ne bi bilo mogoče. Namesto 20 bomo tako preko pošte poslali 30 paketov. Na to so nas s pošte zjutraj opozorili že sami,” pojasnjuje direktor Simon Premrl. Podjetje sicer izvaja lastno dostavo strankam, trgovinam, pošto pa koristi za prevoze v bolj oddaljene kraje, kamor se jim ne splača voziti, pa tudi v primerih, ko stranke določene artikle potrebujejo zelo hitro oziroma hitreje, kot jih lahko dostavimo sami. Dnevno napolnijo do dva poštna kombija.

S kakovostjo storitev in odzivnostjo Pošte Slovenije so po Premrlovih besedah zadovoljni in doslej pripomb niso imeli, a jih iz konkurenčnih podjetij stalno kličejo. V konkurenčnem boju bi se morala Pošta Slovenije po njegovem osredotočiti prav na nadgrajevanje svoje osnovne dejavnosti, a je namesto tega izgubila kompas, s tem ko je pošte spremenila v prodajalne vsega mogočega. “In zato se dogaja, da v trgovini, ki je tudi pogodbena pošta, s štruco kruha čakam v vrsti, ker nekdo plačuje položnice, na pošti pa čakam v vrsti, ker nekdo pred mano kupuje mleko,” še karikira Premrl. Tudi reakciji zaposlenih, obremenjenih z vedno novimi zadolžitvami, se ne čudi. “Že samo reklamnih letakov, ki jih morajo raznašati poštarji, je toliko, da to ni več človeško.”


Najbolj brano