Vendarle prava konstelacija

Kras in Brkini - dve prelepi, neokrnjeni pokrajini, polni naravnih, kulturnih, zgodovinskih in kulinaričnih biserov za razvoj butičnega turizma. A razdrobljeni na štiri občine, ki vsaka po svoje upravljajo s to panogo, četudi jih druži veliko skupnih imenovalcev. Zato v turizmu opažajo nazadovanje namesto razvoja, številne zamujene priložnosti za zaslužek in prepoznavnost, pa tudi neuspehe ob prijavah na razpise za nepovratni denar. Vse to lokalne skupnosti že vsaj deset let napeljuje k zamisli, da bi ustanovili skupno organizacijo, ki bi skrbela za turizem v celi kraško-brkinski regiji. A od zamisli do uresničitve se pot lahko vleče, če konstelacija tistih, ki o tem odločajo - torej županov, ni prava. In doslej ni bila prava, se je pač našel kdo med njimi, ki je raje poskrbel zgolj za svoj, občinski vrtiček. A tokrat je, vendarle - tako poudarja sežanski prvi mož - konstelacija županov prava. Zato naj občine ne zamudijo te priložnosti, še poziva.

Seveda obstajajo dvomi, ali morebiti ne gre zgolj za še eno birokratsko ustanovo, ki bi se napajala pri občinskih jaslih, posebnega učinka pa od nje ne bi bilo. Vendar primeri iz sosednjih občin, kot je denimo pivška, ki na ta način svoj turizem hitro razvija, kažejo, da so dvomi odveč. In da je mogoče iz tisoč in ene podrobnosti, četudi ne tako prepoznavne, kot je Štanjel, ustvariti uspešne zgodbe. Vendar so še uspešnejše, če se ponudniki med seboj povezujejo in če organizacijo vodi primeren strokovnjak.

Z novo, skupno turistično regijsko organizacijo bodo zagotovo pridobili vsi.

Že zaradi pršuta, terana, brinjevca, medu, zelišč, podzemnih jam in kraškega kamna si izkušen turistični delavec lahko kaj hitro zamisli več kot en nov turistični itinerar ali produkt, ki bi ga lahko ponudile, promovirale in tržile vse štiri kraško-brkinske občine skupaj, v celi regiji ter pod enotno blagovno znamko. Zato bodo lahko, denimo, brkinski sadjevec prodajali v Komnu in v štanjelski Ferrarijev vrt vabili v Hrpeljah. Na sejme pa bo šel samo en turistični delavec, in to v imenu cele regije.

Sicer je zametkov povezovanja turističnih ponudnikov na Krasu in v Brkinih že nekaj, na primer festival Kraška gmajna in skupno martinovanje, a zaradi dobre volje in truda posameznih direktorjev. Z novo, skupno turistično regijsko organizacijo pa bodo zagotovo pridobili vsi.


Najbolj brano