Pestra bavarska jesen

Pri BMW-ju so v preteklih dneh osvežili cenike s tremi novimi modeli, ki bodo bavarskemu proizvajalcu omogočili doseganje zastavljenih prodajnih načrtov.

Bavarska ofenziva novih modelov v jesenskem delu prinaša dva 
nova predstavnika in eno prenovo. Foto: Matjaž Očko
Bavarska ofenziva novih modelov v jesenskem delu prinaša dva nova predstavnika in eno prenovo. Foto: Matjaž Očko

Največji preskok, v primerjavi s predhodnikom, predstavlja serija 1. Ponaša se z novo svežo obliko in z dejstvom, da je pogon zdaj speljan na sprednji kolesni par. V prvi fazi je na voljo le nekaj znanih motornih opcij, z razponom moči od 85 do 225 kilovatov, dodatno pa si lahko kupci omislijo še štirikolesni pogon in samodejni menjalnik.

Za nekaj uvodnih kilometrov sem sedel za volan izjemno atraktivne svetlo modre enke z oznako 118d. Prehoda z zadnjega na sprednji pogon v kratkem preizkusu ni bilo čutiti, kar da vedeti, da so razvojniki svoje delo opravili z natančnostjo. Verjetno bi to drugačnost začutil pri nekoliko bolj dinamični vožnji. Notranjost je urejena, premijsko zasnovana in zvočno zelo dobro izolirana, delovno okolje za voznika je bolj ali manj digitalno ter v slovenskem jeziku (nov 10,25-palčni zaslon na dotik), upravljanje pa dovolj enostavno, da ne zmoti vožnje. Omeniti velja še, da serija 1 v dolžino meri 4,31 metra, širša je za debele tri centimetre (1799 milimetrov) in za 13 milimetrov višja (skupno 1,43 metra). Medosna razdalja je krajša za dva centimetra (2670 milimetrov), medtem ko je prtljažnik še nekoliko večji in ponuja spodobnih 380 prostorninskih litrov. Trenutna cena najosnovnejšega modela znaša 28.000 evrov.

Nadgradnja za hibrid

Kmalu se presedem v prenovljeno trojko, ki jo v osnovi še vedno poganja dvolitrski bencinski motor s 135 kilovati moči, dodatno moč ji zagotavlja še elektromotor s 83 kilovati, temu pa energijo prinaša močnejša 12 kWh litij-ionska baterija. Inženirji so baterije zdaj postavili pod zadnje sedeže, posodo za gorivo prestavili nad zadnjo os in s tem izboljšali porazdelitev teže ter posledično izgubili manj dragocenih litrov v prtljažniku (375 litrov).

Najprej vožnja po delu avtoceste, kjer mi BMW-jev inštruktor svetuje, naj preskusim vožnjo v načinu xtraboost. BMW-jev dvolitraš prav lepo zaigra in hkrati za nekaj sekund poveča dodatek moči za 30 kW na skupno 215 kW (292 KM). A večina bo pri tem modelu pozornost namenila iskanju čim nižje porabe. Cena v Sloveniji? Od 50.750 evrov dalje.

Karavan s šestvaljnikom

Za zaključek testnih voženj si privoščim še kratko spoznavanje s karavansko trojko, ki jo krasi oznaka 330d. Eden redkih proizvajalcev, ki za to vrsto avtomobila še zagovarja vgradnjo dizelskega šestvaljnika. Srce mi zaigra ob poslušanju sicer zelo tihih, a mogočnih dizelskih taktov. Seveda bo teh, zaradi visoke cene (57.200 evrov) bolj malo na naših cestah, saj se bo večina kupcev raje odločala za izvedbo 320d, katere cena se začenja pri 47 tisočakih. Na voljo sta tudi dva bencinarja in, kakopak, štirikolesni pogon xDrive.

Še nekaj uporabne statistike. Touring v dolžino meri 4,7 metra, širok je 1,82 metra, medtem ko njegova višina znaša 1,47 metra. Medosje je daljše za dobre štiri centimetre, za nekaj milimetrov je širši tudi kolotek, rezultat vsega tega pa je večji prtljažni prostor, ki zdaj meri najmanj 500 ali največ 1510 litrov. Naslon zadnje klopi je deljiv v razmerju 40:20:40, hkrati pa je pri tem modelu omogočen dostop preko zadnjega stekla, ki se odpira ločeno.


Najbolj brano