Volvo s prvim električnim modelom

Švedi zelo zagovarjajo idejo o električnih avtomobilih. Tako zelo, da naj bi do leta 2025 na trg poslali še vsaj pet elektro gnanih modelov, ki bodo predstavljali polovico celotne prodaje znamke Volvo. XC40, ki so ga predstavili pretekli teden, je prvi korak k dosegu začrtanega cilja.

K nam XC40 recharge pride konec prihodnjega leta, cena zanj pa še 
ni znana.

 Foto: Volvo
K nam XC40 recharge pride konec prihodnjega leta, cena zanj pa še ni znana.  Foto: Volvo

Če odštejemo eksperiment C30 drive electric, je XC40 R narejen na novi električni platformi, ki jo bodo uporabili tudi v drugih modelih. Navzven je praktično enak kot običajni XC40, le da ima zaprto masko. Ima tudi novi androidni infotainment s podporo Googlovim aplikacijam. To seveda pomeni, da se vse aplikacije in programska oprema posodabljajo prek spleta.

Recharge je oznaka, ki bo krasila vse električne in PHEV modele, vsako leto v naslednjih petih letih pa bodo dodali nov model. Nameščena je 78 kWh baterija, ki zadošča za doseg 400 kilometrov, dva elektromotorja, po eden za vsako os, razvijeta 300 kilovatov pri 14.000 vrtljajih in 660 Nm navora do 4350 vrtljajev.

S hitrim polnjenjem se XC40 recharge do 80 odstotkov napolni v 40 minutah, na običajni enajstkilovatni vtičnici pa v sedmih urah in pol. Do stotice XC40 pospeši v 4,9 sekunde, končna hitrost pa je elektronsko omejena pri 180 km/h.

V dolžino meri 4,43 metra, širok je 2,03 metra, visok 1,65 metra in zavoljo baterij tudi precej težak: od 2150 do 2250 kilogramov, odvisno od konfiguracije. aš


Najbolj brano