Parkirnina tudi na obrobju Kopra

Potem ko so parkirne avtomate namestili v obrtni coni Srmin, je te dni plačljiv režim parkiranja začel veljati tudi v Ulici 15. maja (pri Rižanskem vodovodu, Marjetici in pri nadvozu Slavček) in v Semedeli na parkirišču pri marketu za nekdanjimi Slavnikovimi garažami. Zaposleni v obeh javnih podjetjih novosti ne odobravajo.

 Foto: Nataša Hlaj
Foto: Nataša Hlaj

KOPER > V občini se sklicujejo, da bodo le tako lahko zagotovili možnost kratkotrajnega parkiranja za obiskovalce poslovnih prostorov in preprečili dolgotrajno parkiranje vozil.

Včeraj zjutraj je parkirišče pri Rižanskem vodovodu z obeh strani samevalo. Tudi zato je na mestu vprašanje, ali bo tamkajšnji parkirni avtomat, za katerega naj bi Marjetica odštela približno 10.000 evrov, bolj prazen kot poln.

4221

parkirnih mest upravlja Marjetica na območju koprske občine

Parkirišče ob in nasproti stavbe Rižanskega vodovoda po novem večinoma sameva, saj je treba za parkiranje plačati. Brezplačna je le prva ura, za vsako naslednjo je treba odšteti en evrov.

Direktor Rižanskega vodovoda Martin Pregelj potrjuje, da zaposleni novosti pričakovano niso sprejeli z navdušenjem. Pravi, da je njihovo podjetje ob gradnji ceste sofinanciralo ureditev parkirišča nasproti stavbe, medtem ko za parkirišča pod nadstreškom tik ob stavbi pravniki preučujejo dokumentacijo za gradbeno dovoljenje, saj naj bi bila parkirna mesta vrisana v projektu. “Ocenili smo, da bi za naše zaposlene potrebovali približno 15 mest nasproti stavbe, tista ob stavbi pa bi namenili strankam. Pravne zagate bomo reševali z občino, če pa se ne bomo uspeli dogovoriti, razmišljamo o odkupu dela parkirišča,” napoveduje Pregelj.

Podobno pravi direktor Marjetice Alfred Draščić. “Zaposlenim sem pojasnil, da mi zgolj upravljamo parkirišča, lastnica površin pa je občina in ne moremo vplivati na njeno odločitev. Tudi mi razmišljamo, da bi morda odkupili parkirišče nasproti naše stavbe,” pojasnjuje. Nadeja se, da bi se z občino dogovorili o ugodnejših abonmajih za njihove zaposlene.

Te dni njihovi delavci za občino urejajo območje pod nadvozom Slavček, kjer bodo zagotovili parkirne površine za osebna vozila, dostavna in kombinirana vozila ter avtodome. Tu bodo imeli možnost dolgotrajnega parkiranja tisti, ki nimajo prostora pred hišo ali blokom.

Marjetica za občino ureja območje pod nadvozom Slavček.

Poznavalce gradbene stroke čudi, da bodo za urejanje teh površin namenili kar 20.000 evrov, saj bo tudi v prihodnje tam le gramoz. V občini zavračajo očitke, da za dela nimajo vseh dovoljenj, denimo soglasja Darsa za posege v vplivnem območju hitre ceste. “Z Darsom smo usklajeni, njihov predstavnik je bil ob začetku del prisoten tudi na terenu,” zagotavljajo. Navajajo, da z deli ne bodo posegali v bližnji kanal, ga bodo pa tudi v prihodnje vzdrževali.

Po naših opažanjih na terenu so komentarji voznikov, kako v Kopru primanjkuje parkirnih mest, le deloma upravičeni. Na obrobju so štiri parkirišča sistema parkiraj in se pelji s 507 mesti, za katera je treba odšteti en evro za ves dan parkiranja. Večinoma so le polovično zasedena. Tako je bilo včeraj nekaj po 9. uri na parkirišču pri pasareli v Semedeli, kjer je na voljo 270 parkirnih mest, in na parkiriščih pri avtobusni in železniški postaji. Običajno je sicer mogoče prosto mesto dobiti tudi pri stadionu, a ne zadnje tedne, ko večji del površin zasedata prireditvena šotora. Kljub gradbišču na delu makadamskega parkirišča v Žusterni, je tudi tam še vedno dovolj prostora. Marjetica je pred kratkim voznike razveselila s spremenjenim plačilnima režimom, saj je do 1. maja parkiranje brezplačno.


Komentar novinarja

Silva Križman

Parkiranje naše vsakdanje

Pred nekaj desetletji ni bilo samoumevno, da bi vsako gospodinjstvo imelo avtomobil, kaj šele dva ali tri. To so bili časi prenapolnjenih avtobusov, parkirišč je bilo za potrebe tedanjega voznega parka več kot dovolj, o plačevanju tovrstnih storitev pa se takrat še nikomur ni sanjalo. Razvoj je prinesel svoje, vozni park se je začel množiti, tudi krediti in lizingi so naredili svoje. Tisti, ki niso imeli za nov avto, so se zadovoljili z rabljenim, pojavljati pa so se začele nove težave. Kam ...

Preberi več

Najbolj brano