Več dinamike z novim bencinskim motorjem

Pred kratkim smo preizkusili Renaultovega megana z vpadljivo zunanjo podobo in osveženim bencinskim motorjem.

Piko na i poleg primerno doziranih kromiranih dodatkov avtomobilu vsekakor dodajo unikatne led luči, ki so  prepoznavne 
podnevi in ponoči.  Foto: Metka Prezelj
Piko na i poleg primerno doziranih kromiranih dodatkov avtomobilu vsekakor dodajo unikatne led luči, ki so prepoznavne podnevi in ponoči.  Foto: Metka Prezelj

Megane je lahko zelo primeren družinski avto, ki se ga zaradi športnega videza in poskočnosti ne bo branila nobena bolj športno navdihnjena duša, hkrati pa bo vožnja z njim v zadovoljstvo tudi tistim, ki si želijo udobja. Četrta generacija je že tako nižja od predhodnikov, pri tej izvedbi pa se zdi avto še bliže tlom, čeprav ne preblizu, saj smo brez težav prevozili številne visoke ležeče policaje, izbokline in luknje v Istri, pa tudi nekoliko razrit makadam na Debelem rtiču. Skupaj z razširjenimi koloteki, že znano nekoliko agresivnejšo sprednjo masko in unikatnimi led svetili deluje resnično všečno.

Udoben spredaj, utesnjen zadaj

Ko voznik sede za volan, ga najprej preseneti udobje. Naj bo voznik ali sopotnik, sedeži so na videz športni, a prav vsem potnikom v kabini zagotavljajo udobno sedenje. V primeru, da bodo v avtu štirje odrasli, bo manj prostora za noge tudi za tiste spredaj, potniki zadaj pa bodo sploh pogrešali nekoliko več prostora za noge.

Tehnični podatki

Dimenzije (D/Š/V): 4359 mm, 1814 mm, 1447 mm

Motor: 1,3-litrski bencinski turbo motor z 103 kW (140 KM)

Navor: 240 Nm pri 1600 vrtljajih

Gume: 205/50/R17

Posoda za gorivo: 47 litrov

Cena: 19.340 evrov (cena z dodatno opremo 19.640 evrov)

Zlasti višje bi lahko motil tudi nižji zadnji del avtomobila, ki ponuja manj prostora za glavo. V mojem primeru kombinacija voznice z več kot 180 centimetri in šestletnice na otroškem sedežu za njo ni bila najbolj optimalna in takšne vožnje za daljše razdalje nikakor ne morem priporočati. Armaturna plošča je sodobna in pregledna, na sredini je bil v testnem modelu nameščen velik, 8,7-palčni zaslon za komunikacijo z Renaultovim multimedijskim sistemom R-Link 2, ki stane 350 evrov in je del opreme bose. Na poti do obmorske lokacije je bilo v gneči dovolj časa za brskanje po meniju in raziskovanje, kaj vse še omogočajo nastavitve. Še posebno je otrokom všeč možnost spreminjanja barv osvetlitve v notranjosti in soglasno sva izbrali modro.

Presenečeni nad močjo turbo bencinarja

Športen pa ni le videz, nekaj poskočnosti se skriva tudi pod pokrovom. Ko sem prevzela avto, sem bila prepričana, da je v njem vsaj kakšen zmogljiv 1,6-litrski motor in bila presenečena, ko sem prebrala, da ga poganja 1,3-litrski turbobencinski štirivaljnik, ki razvije 103 kW (140KM). Teh 1180 kilogramov, kolikor tehta prazen megane, se od nič do 100 km/h premakne v 10,4 sekunde, njegova končna hitrost pa na papirju znaša 201 km/h.

Pri vožnji po slovenskih avtocestah se je izkazalo, da je nešportno podvozje dobra izbira, saj ne “pobere” prav vsake luknje, čeprav lahko podlago občutiš dovolj dobro, da veš, kaj se z avtom na njej dogaja. Kar mi resnično ni bilo všeč, je simulacija zvoka športnega motorja, ki se iz zvočnikov zasliši pri vožnji v športnem načinu. Resnično ne vidim potrebe po takšnem dodatku in sem zadovoljna, da je to možnost mogoče ugasniti. Izkazal se je tudi šeststopenjski ročni menjalnik. Ročica lepo sede v dlan in omogoča hitro in natačno pretikanje tudi pri bolj dinamični vožnji. Če vam je bolj všeč možnost, da lahko prestavljanje povsem odmislite, boste morali za različico s samodejnim EDC menjalnikom odšteti natanko dva tisočaka več.

In kakšna je sodba?

Z lahkoto odmislimo nekaj motečih malenkosti in megana priporočamo marsikomu, tudi družini, ki si želi udoben avtomobil s športnim videzom, ali pa podjetju, ki potrebuje avto za udobno nabiranje službenih kilometrov.

Glede na to, da se je naša poraba vrtela okoli 6,5 litra in je padla tudi krepko pod šest litrov, ko smo zelo pazili nanjo, bo megane za slabih 20 tisočakov marsikoga prepričal tudi s svojo ekonomičnostjo, če ljubezen na prvi pogled ne bi zadostovala.


Najbolj brano