Jesen lahko skriva številne pasti

Marsikaterega motorista jesenski dnevi privabijo na vožnjo, a zavedati se je treba, da so ceste izgubile poletni lesk in je v tem letnem času potrebna previdnost.

Jeseni so ceste praviloma  še vedno dovolj čiste (brez peska), manj 
je prometa in posledično stresa.  A previdnost ni odveč. Foto: Peter Pirkovič
Jeseni so ceste praviloma še vedno dovolj čiste (brez peska), manj je prometa in posledično stresa. A previdnost ni odveč. Foto: Peter Pirkovič

September in oktober sta še vedno lahko idealna meseca za nabiranje motorističnih užitkov, a je v glavah treba spremeniti način dojemanja razmer na cestah. Res je, da je prometa na (obalnih) cestah manj, a z upadom temperatur so te lahko polne pasti.

Zaradi nižjih temperatur se asfalt čez dan manj ogreje, oprijem gum pa je temu primerno slabši, k temu pa je treba dodati še umazanijo, odpadlo listje in vlažno asfaltno podlago na delih ceste, kjer sonce ne posveti. Največ presenečenj predstavlja vožnja v ovinek, ko je na enem delu cesta suha, v drugem delu pa vlažna in oprijem gume z asfaltom je minimalen. Upoštevati je treba tudi dejstvo, da se jeseni dan krajša, vidljivost v mraku je slabša, temperature hitro padajo, asfalt se ohlaja in spet je tudi v tem primeru oprijem bistveno slabši.

Največ za lastno varnost lahko storijo vozniki

Da bi v času, preden pospravimo motocikle na zimsko spanje, minilo v dobrem vzdušju, je ustrezno vedno maksimalno poskrbeti za varnost. Zato ne gre pozabiti, da naj vsi motoristi v tem času, poleg čelade, uporabljajo tudi celotno zaščitno opremo (jakna, hlače, rokavice, podkape ...), vedno naj imajo prižgane luči ter naj po možnosti nase navlečejo še dodatek v obliki odsevnih oblačil (odsevni telovnik), da bodo na cesti izstopali in bodo opazni.

A daleč najbolj uporaben nasvet je, naj vozniki motociklov bistveno bolj prilagodijo hitrost vožnje, saj hitrost povečuje verjetnost padca in podaljšuje zavorno pot. Pred vsako vožnjo si je treba vzeti nekaj minut in preveriti brezhibnost motorja, stanje gum in tlaka v njih. Pomembno je, da voznik za krmilo nikoli ne sede pod vplivom alkohola ali drugih drog in da je vsak pri sebi dovolj pozoren na razmere na cestah (neravnine, pesek, listje, spolzka cesta).

Konec sezone pogojen s temperaturami

Po besedah inštruktorja varne vožnje Braneta Legana se vsak posameznik pri sebi odloča, kako dolgo bo jeseni še uporabljal svoj motocikel. Če se dnevne temperature še gibljejo okrog 20 stopinj Celzija, bo na cesti opaziti še kar nekaj voznikov, ko te padejo na deset stopinj ali manj, je sezona bolj ali manj končana.

Legan obenem poudarja, da motoristi znajo spremljati vremenske napovedi in praviloma vedo, kakšne pasti jih lahko čakajo na cestah. Temu primerno morajo prilagajati in izbirati način vožnje ter območje, kamor se bodo podajali.


Najbolj brano