Izboljšana tehnika in videz

V preteklem tednu so pri Hyundaiju v salone pospremili novo izdajo modela ioniq, ki ga je mogoče kupiti v treh izvedbah. Kot popolnega električarja, hibrida ali kot priključnega hibrida.

Pri Hyundaiju so  od prve premiere leta 2016 na evropskih cestah 
zabeležili več kot  60.000 prodanih primerkov.

 Foto: Peter Pirkovič
Pri Hyundaiju so od prve premiere leta 2016 na evropskih cestah zabeležili več kot 60.000 prodanih primerkov.  Foto: Peter Pirkovič

Predhodnik je bil v Sloveniji prodajno zelo priljubljen, saj se z njim vozi nekaj sto Slovencev, s prenovo pa ta napoveduje še nekoliko konkretnejši in samozavestnejši pohod med kupce. Da bo imel s čim prepričevati, so mu korejski oblikovalci osvežili obraz, kjer ne gre spregledati novo grafiko led žarometov in zadnjih luči, obenem ima ta možnost izbire večjih in oblikovno osveženih platišč, medtem ko je dimenzijsko ostal na enakih temeljih.

Potniška kabina je obogatena s številnimi novimi in kakovostnejšimi materiali, kupec lahko izbira različne barvne kombinacije, ne manjkajo niti vložki kroma, a morda največja novost je vgradnja 10,25-palčnega zaslona s posodobljeno multimedijsko vsebino, ki še ni prevedena v slovenščino. Bolj kot oblikovne spremembe, bo uporabnike zanimal sveženj nadgradenj pri pogonski tehniki.

Posodobljen pogonski sklop

Pri ioniqu electric je zmogljivost baterije zdaj povečana na 38,3 kWh in temu primerno je doseg z enim polnjenjem za več kot tretjino višji kot pri predhodniku. V optimalnih razmerah zmore Hyundaijev električar prevoziti 311 kilometrov po WLPT-ju. Elektromotor zdaj razvija sto kilovatov moči in 295 Nm navora, avto pa je opremljen s serijskim 7,2 kW polnilcem, kar omogoča hitrejše polnjenje (hitra sto kW polnilna postaja do 80 odstotkov napolni baterije v 54 minutah).

Hibrid in priključni hibrid v osnovi ohranja 1,6-litrski bencinski motor s 77 kW, a se je v hibridni različici pridružil elektromotor z 32 kW (43,5 KM) in navorom 170 Nm, ki ga poganja litij-ionska polimerna baterija z zmogljivostjo 1,56 kWh, nameščena pod zadnjimi sedeži. Na drugi strani električni motor v priključnem hibridu razvije 44,5 kW (60,5 KM) in 170 Nm navora, ki ju črpa iz litij-ionske polimerne baterije z zmogljivostjo 8,9 kWh. V kombinaciji z 1,6-litrskim agregatom tako obe različici razvijeta 103,6 kW (141 KM) in do 265 Nm navora. Električni motor hibridnega ioniqa omogoča popolnoma električno vožnjo do najvišje hitrosti 120 km/h oziroma do največ 63 km.

Cene je odvisna od državne subvencije

Korejci so ioniqa posodobili tudi z varnostne plati in mu dodali številne aktualne varnostne asistente, združene pod oznako Smart Sense, prav tako pa niso pozabili posodobitve tudi pri cenah. Z vključenim popustom (dva tisočaka), hibridni ioniq stane najmanj 24.990 evrov, priključni hibrid 31.490 evrov, medtem ko začetna cena električnega ioniqa po rednem ceniku, brez državne subvencije (7500 evrov), znaša 36.900 evrov.


Najbolj brano