Adria Airways ne leti več

Vodstvo Adrie Airways je včeraj na kranjsko okrožno sodišče vložilo predlog za stečaj družbe. Sodišče bo o stečaju odločilo v treh dneh. Kako bo odslej z letalskimi povezavami med Slovenijo in svetom? Na ministrstvu za gospodarstvo preučujejo možnost, da bi država na Adriinem pogorišču ustanovila novo letalsko družbo.

Čeprav je bila izvedba letov negotovo,  je Adria Airways v minulih 
dneh nemoteno prodajala letalske vozovnice. Tržni inšpektorat ji 
je zaradi tega včeraj izrekel drugo globo in ji prepovedal to sporno 
prakso.    Foto: STA
Čeprav je bila izvedba letov negotovo, je Adria Airways v minulih dneh nemoteno prodajala letalske vozovnice. Tržni inšpektorat ji je zaradi tega včeraj izrekel drugo globo in ji prepovedal to sporno prakso.  Foto: STA

LJUBLJANA > Vest o predlogu za uvedbo stečaja je v javnost prišla popoldne, po tistem, ko je vlada zaposlenim in lastnikom Adrie Airways sporočila, da država te družbe ne bo reševala.

Država v takšno podjetje ne bo vstopila

Zaposleni v Adrii Airways so vlado še zjutraj rotili, naj si vendarle premisli, a minister za gospodarstvo Zdravko Počivalšek je ostal neomajen: “Ne samo da takšnemu podjetju ne želimo dati niti centa, ampak v takšno podjetje država ne namerava vstopiti. Če bi vstopili, bi prevzeli nase velik dolg, ki ga je ustvaril lastnik tega podjetja, poleg tega pa bi lastniku omogočili, da bi se izognil vsej odgovornosti za nastalo situacijo v Adrii.”

Adria Airways je zaradi vloženega predloga za stečaj družbe odpovedala vse še predvidene lete.

Tudi vlada je presodila, da je stečaj edini možni scenarij za Adrio. Po stečaju se po besedah Počivalška odpirata dve poti. Če bi letalske povezave prepustili trgu po principu ponudbe in povpraševanja, bi trajalo nekaj mesecev, da bi se povezave spet vzpostavile, ob tem pa ni nujno, da bi bili novi termini poletov v korist slovenskemu gospodarstvu, je opozoril minister. Lufthansa in Fraport naj bi bila sicer po njegovih besedah pripravljena obnoviti približno polovico Adriinih linij.

Drugi scenarij pa je, da bi država vzpostavila novo podjetje. Trenutno preučujejo to možnost, je povedal Počivalšek. Z novim podjetjem za letalske prevoze “bi se lažje in bolje vzpostavile ključne povezave Slovenije z evropskimi mesti”. Tudi v tem primeru bi do polnega delovanja in pridobitve vseh dovoljenj preteklo nekaj mesecev. Pošivalšek je sicer napovedal, da bi ustanavljanje nove letalske družbe potekalo v dogovoru in ob podpori Lufthanse, država pa se tega projekta ne bo lotila brez natančnih finančnih projekcij. Trenutno kaže, da bi morala država v novo Adrio letno vložiti od štiri do pet milijonov evrov za zagotavljanje povezljivosti.

Zdravko Počivalšek

minister za gospodarstvo

“Če bi vstopili, bi prevzeli nase velik dolg, ki ga je ustvaril lastnik tega podjetja, poleg tega pa bi lastniku omogočili, da bi se izognil vsej odgovornosti za nastalo situacijo v Adrii.”

Zaposleni: najceneje bi bilo ohraniti Adrio

Hkrati je v pripravi sprememba zakona o letalstvu, s katero bi lahko država določene linije, ki so zanjo pomembne, subvencionirala. Zaposleni v Adrii Airways so pred včerajšnjo sejo vlade v javnem pismu ocenili, da bi bila ohranitev obstoječe družbe najcenejša rešitev. Za subvencioniranje linij je namreč potrebno soglasje Evropske komisije, poleg tega bi subvencije letno znašale več, kot je imela družba lani izgube.

Ustanovitev nove Adrie pa po njihovem ni smiselna, saj bi morala nova družba na novo pridobiti vsa dovoljenja, izgubila pa bi tudi ugodne slote na letališčih, kamor leti. Če bi šla Adria Airways v stečaj, bi ugodne slote (termine, ki jih letalski prevoznik zakupi na letališčih), takoj kupile druge letalske družbe, so posvarili.

V Adrii Airways so v sporočilu za javnost zapisali, da je predlog za stečajni postopek vodstvo vložilo zaradi insolventnosti družbe in v skladu z zakonskimi določbami, ki mu v položaju, v kakršnem se je Adria znašla, nalaga obveznost predlagati stečaj podjetja.

Po neuradnih podatkih naj bi imela Adria Airways za 90 milijonov evrov neporavnanih dolgov. Počivalšek se včeraj ni spuščal v te številke, potrdil pa je, da bi Adria za vnovično vzpostavitev svojega delovanja potrebovala 28 milijonov.


Najbolj brano