Toyotin novi koncept mobilnosti

V ljubljanskem BTC-ju je zaživela prva točka projekta “driveme”, ki poslovnim uporabnikom omogoča kratkotrajen najem vozil. Tako bi se lahko podjetja rešila nepotrebnih stroškov lastništva in upravljanja voznega parka. Za zdaj je projekt, ki ga je razvilo slovensko podjetje Toyota Adria, v fazi preizkušanja, ob koncu leta pa bo ponudil bolj otipljive odgovore za prihodnost.

V prvi fazi bo na voljo šest vozil različnega cenovnega razreda in 
eno dodatno za primer poškodb ali zamud.  Foto: Peter Pirkovič
V prvi fazi bo na voljo šest vozil različnega cenovnega razreda in eno dodatno za primer poškodb ali zamud.  Foto: Peter Pirkovič

Omenjeni projekt bo v prvi fazi na voljo samo za poslovne uporabnike, ki s Toyoto sklenejo dogovor o sodelovanju, od tu naprej pa je vse stvar načrtovanja in želja posameznih uporabnikov oziroma zaposlenih, ki bodo avtomobile za svoja potovanja najemali prek aplikacije na pametnem telefonu (na voljo za Android in iOS) ali prek spletnih strani.

Rezervacija je preprosta. Celotna storitev je urejena v treh korakih, brez dodatnih administrativnih stroškov in s precejšnjim prihrankom časa. To v praksi pomeni, da lahko uporabnik rezervira avtomobil, če je prost, do 30 minut pred dejansko rabo. Koristi ga lahko najmanj 60 minut ali največ 30 dni.

Cena odvisna od potreb uporabnika

Pri Toyoti pravijo, da gre v tem primeru za nenehno iskanje novih celovitih rešitev v mobilnosti, ki bodo uporabnikom omogočile dostopno storitev. Tako je nastal projekt “driveme”. Ekipa pri slovenski izpostavi japonskega proizvajalca je že pred časom staknila glave in na papirju zasnovala zanimiv projekt, ki je letos sredi poletja tudi zaživel do te mere, da trenutno šestim podjetjem ponuja storitev souporabe vozil.

Pri projektu kot glavni partner sodeluje BTC, ki je na tak način prepoznal potencial projekta in ponudil prostor s primerno frekvenco uporabnikov, tesno pa so bili pri razvoju vpeti tudi pri podjetju AV Living Lab, kjer so poskrbeli za vzdržen poslovni model. Primer: če ima zaposleni poslovni sestanek izven Ljubljane na vnaprej določen termin (med tedenskim delavnikom) in bo s Toyoto corollo prevozil 150 kilometrov (uporaba osem ur), bo cena takšnega najema znašala 48 evrov. Pri izbiri Lexusa ES bo ta strošek znašal 110 evrov, vsak nadaljnji prevoženi kilometer pa bo stal 30 centov.

Cenejši bo popoldanski najem. Če bi corollo najeli od ponedeljka do četrtka po 17.30 in z njo ne prevozili več kot 30 kilometrov, bo najem stal 20 evrov, za Lexusa ES pa 38 evrov.

In še primer najema za konec tedna. Če je na voljo Toyota RAV4 in z njo uporabnik v času od petka do ponedeljka ne bi prevozil več kot 110 kilometrov, je cena najema postavljena na 160 evrov. Pri razvoju storitve so upoštevali potrebe na trgu, kot so enostavnost uporabe, varnost in predvidljivost stroškov, zato so v ceno zajeti stroški goriva, registracije, zavarovanja, vzdrževanja in 24-urne asistence.

Še veliko manevrskega prostora

Pri podjetju Toyota Adria so prepričani, da je v tem zanimiva tržna niša, ki se bo v kratkem razširila še na območje balkanskih držav. Če bo zadeva zaživela, kot si zamišljajo, bodo omenjeno storitev ponudili tudi ostalim evropskim trgom, kjer delovanje zastopnikov nadzira Toyota Motor Europe.

Nova storitev spodbuja ekološko prijaznejšo in bolj učinkovito izrabo prevoznih sredstev, ki temelji na deljeni ekonomiji in ne lastništvu, medtem ko uporabnikom na ta način omogoča znižanje stroškov in zanimivo novo izkušnjo. Za zdaj je v voznem parku šest vozil in eno dodatno, ki ga aktivirajo v primeru poškodb ali zamud.

V prvi fazi so izbrali le hibridno gnani Toyoti (corolla in RAV4) in Lexusa (UX in ES), ki se bodo v voznem parku zamenjali, ko bodo prevozili 10.000 kilometrov. Tudi na takšen način namreč želijo obdržati visoko raven storitve. Ni izključeno, da bi v prihodnje v vozni park vključili tudi druge modele, morda tudi bolj prestižne ali športne, a se bodo zdaj v prvi fazi bolj osredotočali na širitev seznama podjetij v ljubljanskem BTC-ju, ki jim zagotavlja več potencialnih uporabnikov.


Najbolj brano