Evropski mišičnjak ameriških korenin iz Južne Afrike

Ni presenečenje, da so Fordovci ubrali znan recept, ki jim zdaj ustvarja sladke težave. Namreč, ranger raptor, ki sem ga na kratko preizkusil, je kot vroče žemljice, za katerega se evropski kupci tepejo. Samo v Sloveniji so zanj v zadnjih mesecih prejeli že 59 naročil. In to ne da bi ga videli v živo, kaj šele preizkusili.

Ranger raptor bo še ena zgodba o uspehu, ki bolj ali manj dviguje 
Fordovo prepoznavnost, a težavo predstavlja  enoletna čakalna doba.

 Foto: Peter Pirkovič
Ranger raptor bo še ena zgodba o uspehu, ki bolj ali manj dviguje Fordovo prepoznavnost, a težavo predstavlja enoletna čakalna doba.  Foto: Peter Pirkovič

Nova oznaka raptor je sposojena od ameriške različice Fordovega poltovornjaka F-150, to pa hkrati pomeni sinonim za mišičnjaka s štirikolesnim pogonom, zaporami diferenciala, reduktorjem in voznim programom Baja, ki omogoča doseganje visokih hitrosti ter prilagojenega zvoka v potniški kabini.

Mogočna mišičasta postava novega ranger raptorja je dopolnjena z dodatnimi ojačitvami na karoseriji, zaščitami na podvozju, nadgrajenim vzmetenjem in robustnimi globoko profilnimi BF Goodrich gumami (285/70 R) na 17-palčnih platiščih. Ni odveč ponoviti, da ranger raptorja poganja dvolitrski biturbo dizelski motor s 156 kilovati moči in kar 500 Nm navora, slednji pa se prek desetstopenjskega menjalnika v osnovi prenaša na zadnji kolesni par.

Seveda ima voznik možnost izbire priklopljivega štirikolesnega pogona, z zaporo diferenciala in možnostjo vklopa reduktorja. Ker gre za posebneža, bo za mnoge lastnike zanimiv vklop programa Baja. Pri slednjem gre za nastavitev odziva za športno hitro terensko vožnjo, ki ustreza voznikom na slavni puščavski dirki Baja Desert Rally.

Kaj pa cena?

Ranger raptor stane 52.060 evrov, v kar je že vključen popust. Seznam serijske opreme nadgrajuje med kupci dobro poznan paket wildTrak, kot tak pa dodatno prinaša multimedijo Sync 3 s sistemom DAB, posebno performance vzmetenje, vlečno kljuko in pokrov kesona s ključavnico. Največja težava ranger raptorja je precejšnje zanimanje kupcev po Evropi in posledično dolga čakalna doba. Prvi primerki v Slovenijo pridejo novembra, do konca leta jih bo še nekaj prikapljalo, medtem ko bo večja pošiljka iz Južne Afrike, kjer so v tovarni že uvedli tretjo izmeno, k nam prišla v prihodnjem letu.


Najbolj brano