Senzacije niso manjkale

Avtomobilske predstave bodo v takšni obliki še živele. Ne upam si trditi, da bodo dolgoročno preživele, saj so proizvajalci v vmesnem času našli nove, izboljšane načine za promocijo in prodajo svojih avtomobilov. Ne glede na to je danes frankfurtski avtomobilski salon odprl vrata za širšo javnost, kjer bodo obiskovalci naslednjih deset dni lahko občudovali kar nekaj zelo zanimivih avtomobilov oziroma študij, ki kažejo na pestro avtomobilsko dogajanje.

Land Rover defender Foto: Newspress
Land Rover defender Foto: Newspress

Frankfurtska predstava je na sporedu vsako drugo leto, saj se ta izmenjuje z avtomobilskim salonom v Parizu. In to je teren domačih proizvajalcev, ki so tudi tokrat dali jasno vedeti, da nikakor ne bodo stiskaško gledali na proračun, za razliko od nekaterih znamk, ki so nastop na tem dogodku odpovedale. Manjkalo je več kot dvajset uveljavljenih avtomobilskih znamk. Naj omenimo samo nekaj manjkajočih: Nissan, Volvo, Mazda, Mitsubishi, Rolls-Royce, Aston Martin, Peugeot, Citroen, Fiat, Alfa Romeo, Subaru in Suzuki. Vzrok je zelo jasen. Milijonski marketinški vložki, ki se nikoli ne povrnejo. Udeležba na takšnih dogodkih lahko stane tudi do deset milijonov evrov, a v teh časih, ko avtomobilisti vsak evro dvakrat obrnejo, je za mnoge to nepotrebno razmetavanje denarja. Poleg tega večina zatrjuje, da je sodelovanje na takih dogodkih nesmiselno, če nimaš česa pokazati.

V znamenju elektrifikacije

Kljub dejstvu, da nekaterih igralcev ni bilo, so prisotni zelo dobro izkoristili prostor in denar, ki so ga imeli na razpolago. Blišč je bil opazen na vsakem koraku. Zadnja leta in sploh zadnje mesece iz vseh možnih por prihajajo novice o novih električnih ali hibridnih avtomobilih. To je brez dvoma nova smer, ki se je držijo avtomobilski proizvajalci, tudi zaradi dejstva, ker morajo dosegati novo mejo dovoljenega izpusta emisij, sicer bodo plačevali zelo visoke kazni.

Brez dvoma največji preboj na področju elektromobilnosti kaže Volkswagen, ki je pokazal serijsko obliko svojega prvega resnega električarja ID.3. Slednji bo na voljo s tremi kapacitetami baterij, z začetno ceno okrog 22 tisočakov, v Slovenijo pa prihaja tik pred začetkom naslednjega poletja. V vrsti pomembnih novosti je tudi prvi Porschejev električni avto, imenovan taycan. Različica turbo s (malce nenavadno, čeprav turbopolnilnika nima) razvija do 560 kilovatov moči (761 KM), taycan turbo pa do 500 kilovatov. Cena osnovnega bo znašala 125.000 evrov, do zdaj pa so že zabeležili več kot 30.000 naročil, kar pomeni, da bodo imeli v tovarni v Zuffenhausnu v naslednjih letih veliko dela.

Precej zanimanja je doživel tudi Mercedesov razstavni prostor. Slovenski oblikovalec Robert Lešnik je poskrbel za obliko dveh novih električnih vozil, ki so del Mercedesove električne strategije za prihodnost. Najbolj odmevna je bila premiera študije EQS, ki je nekakšna vizija elektrognane poslovne limuzine z oznako S. Koncept poganja par elektromotorjev (z močjo 350 kilovatov), po eden za vsako os, med njima so v dno položene baterijske celice. Dosega je za 700 kilometrov, s 350-kilovatnim polnjenjem pa si 80-odstotno napolnjenost povrne v 20 minutah. Nekoliko bliže resničnosti pa je električni kombi EQV, ki na ceste zapelje prihodnje leto. Za pogon skrbi elektromotor, nameščen na sprednji osi, polnjenje pa poteka prek polnilnega vmesnika v sprednjem odbijaču. Največja moč, ki jo zmore sistem, je 201 KM (150 kW), zmogljivost baterij, nameščenih v dno avtomobila, je 90 kWh.

Morda najbolj zanimiva med električarji je Honda e. Gre za avtomobil, ki ga poganja 100 ali 113-kilovatni elektromotor, s 35,5 kWh baterijo bo zmogel prevoziti do 220 kilometrov, zanimivo pa je oblikovana tudi notranjost, ki ima vgrajen zaslon čez celoten pas armaturne plošče.

Rojstvo legende in pretiravanje BMW-jevih oblikovalcev

Morda celo največja zvezda letošnjega salona je bila prva uradna premiera novega defenderja, ki je za čas svoje, zdaj že upokojene generacije zgradil podobo neuničljivega in klenega terenca, s katerim se je prevažala tudi angleška kraljica. Danes je defender v koraku s časom, kar pomeni, da znotraj prevladuje digitalizacija, prav tako bo kasneje na voljo kot priključni hibrid. Avto bo na začetku na voljo z dvema dvolitrskima SD4 dizloma, štirivaljnim turbo dvolitrskim bencinarjem in 3-litrskim turbo vrstnim šestvaljnikom. Vsi štirje motorji imajo osemstopenjski samodejni menjalnik, pogon je speljan na vsa štiri kolesa, tu je tudi hišni terrarin response 2 sistem, ročna zapora centralnega ter samodejna zapora zadnjega diferenciala. Med možnosti za doplačilo je tudi zračno vzmetenje, ki karoserijo dvigne do točke, ko odmik od tal znaša zajetnih 30 centimetrov. Na cesti ga bomo opazili prihodnje leto.

Na svoj način so opozorili nase tudi pri BMW-ju, ko so na ogled postavili študijsko vozilo nove serije 4. Najbolj opazne so bile prav značilne BMW-jeve ledvičke, ki z vsakim novim modelom dobijo večje dimenzije. V serijskem vozilu takšnega pretiravanja verjetno ne bo.

Omeniti velja še rojstvo dveh Audijevih raket, RS6 avant in RS7 sportback, ki ju poganja zmogljiv štirilitrski V8 s 441 kilovati (600 KM), težko pa bi se izognili premieri Ford pume, ki je zdaj v vlogi športnega terenca, in nove Oplove corse. Zanimanje je požel tudi Lamborghinijev sian, ki je kot prvi Lamborghini opremljen tudi z električnim pogonom. Vgrajen ima blagi hibridni 48-voltni sistem, ki bo zagotavljal 25 kilovatov dodatne moči, ob dejstvu, da srce pogona predstavlja 6,5-litrski V12 stroj. Skupna moč tako znaša neverjetnih 602 kW (819 KM). Cena znaša 3,2 milijona evrov, izdelali pa bodo 63 primerkov.


Najbolj brano