Ostaja zvest svojim koreninam

Nekoč je bil ta avto pojem športnosti med mladimi. Majhen, hiter, suveren in, ne nazadnje, zanesljiv. Po njem je zavladala praznina in šele pred nekaj leti so ponovno obudili zamisel o majhnem športnem avtomobilu. Dobili smo ga na kratek preizkus.

V rumeni barvi je na cesti precej opazen, zaradi svoje majhnosti in 
nizke teže pa med zavoji zelo suveren dirkalnik. Foto: Marko Hanželič
V rumeni barvi je na cesti precej opazen, zaradi svoje majhnosti in nizke teže pa med zavoji zelo suveren dirkalnik. Foto: Marko Hanželič

Pri Suzukiju so vedno imelim posluh za dinamike željne voznike, ki za omenjene užitke vseeno ne bi želeli preveč na široko odpreti svojega mošnjička in novi swift sport nadaljuje to spoštovanja vredno tradicijo.

Recept za športno različico se je nekoč glasil GTi, že dobro desetletje pa ga poznamo kot swift sport, ki tudi v aktualni generaciji kombinira dinamičen videz (še posebej v kričeče rumeni barvi) s precej poskočnim pogonskim agregatom. Ne vem zakaj, morda zato, ker spredaj z masko hladilnika in zasnovo žarometov malce spominja na slavne predstavnike japonske športne šole, se zdi swift vsaj malo retro, malo v minijevem slogu, a vseeno sodoben in všečen avtomobil. Športno osebnost swift sport dokazuje tudi z dvocevnim zaključkom izpušne cevi in 17-palčnimi kolesi, ki pa se zdijo za izbuljene blatnike skoraj za odtenek premajhna.

Tehnični podatki

Dimenzije (D/Š/V): 3890 mm, 1735 mm, 1480 mm

Motor: 1,4-litrski bencinski turbo motor z 103 kW (140 KM)

Navor: 230 Nm pri 2500 vrtljajih

Gume: 195/45/R17

Posoda za gorivo: 37 litrov

Cena: 19.500 evrov

Športnost domuje tudi v notranjosti, predvsem zaradi športnih sedežev, ki dobro zadržujejo telesi voznika in sovoznika tudi pri bolj dinamični vožnji, pa čeprav celotnemu vtisu sledi tudi armaturna plošča s preglednima merilnikoma in volanski obroč s prirezanim spodnjim delom. Manj navdušenja bo požela trda plastika, ki v veliki meri sestavlja okolje okoli voznika in potnikov, a vse skupaj še vedno deluje kot uspela celota, ki seveda ni moteči dejavnik pri sami vožnji. Tudi infozabavni sistem zahteva nekaj privajanja, a se kmalu izkaže kot dober sopotnik, ki se razume tako z android auto kot apple carplay vmesnikoma. Na splošno velja, da je swift sport dobro založen s serijsko opremo, med katero najdemo tudi radarski tempomat in kamero za pomoč pri vzvratni vožnji.

Zmogljiv pogon

Kakorkoli že obračamo, najpomembnejši “organ” bonsajskega športnika je njegov 1,4-litrski prisilno polnjen štirivaljnik, ki pri 5500 vrtljajih v minuti zmore natanko 140 konjskih moči (oziroma 103 kW), kar je v kombinaciji z dobro tono skupne mase dovolj za precej vozniške zabave. Do stotice vas tako loči 8,1 sekunde, najvišja hitrost je 210 km/h, v kombinaciji z dobrim šeststopenjskim ročnim menjalnikom je vse skupaj še za odtenek bolj dinamično. Svoje doda še športno nastavljeno, a ne pretrdo vzmetenje in suveren in neposreden krmilni mehanizem, kar zagotavlja, da se boste na ovinkasti magistralki počutili zelo dobro.

Takšna vožnja terja tudi nekaj več goriva - na testu smo v povprečju porabili 6,6 litra neosvinčenega bencina na sto prevoženih kilometrov, kar je približno za liter več, kot je navedeno v prospektih, a še vedno zelo znosna vrednost. Kljub temu bodo obiski bencinskih servisov pogosti, saj v rezervoar ne boste mogli spraviti več kot 37 litrov goriva.

Komu je naviti swift pravzaprav namenjen?

Morda tistim, ki jim je mini predrag ali ibiza preveč škatlasta? Ne glede na razloge se zdi swift sport dobra izbira za tiste, ki jim užitki za volanom pomenijo več od praktičnosti, prostora na zadnji klopi in v prtljažniku, hkrati pa želijo relativno cenovno ugoden avto za vsak dan. Suzuki swift sport dokazuje, da zaradi takšnih želja ni treba posegati po bistveno dražjih športnikih. Njegova cena ne preseže 20 tisočakov.


Najbolj brano