Odprte kleti: zadetek v polno

V vipavski občini so s poletno turistično sezono zadovoljni. V TIC Vipava beležijo deset odstotkov večji obisk kot lani v enakem obdobju. Ob lepi jeseni se nadejajo še boljših rezultatov, saj v tem času prihajajo organizirane skupine. Poletna izvedba odprtih kleti se je izkazala za zadetek v polno, zato v zavodu za turizem razmišljajo o njeni zimski različici.

Obiski kleti, pokušine in pikniki v vinogradu ter vinske ture med 
zelišči in trtami  so navdušili turiste. Foto: TIC Vipava
Obiski kleti, pokušine in pikniki v vinogradu ter vinske ture med zelišči in trtami so navdušili turiste. Foto: TIC Vipava

VIPAVA > “Julija smo imeli 1677 gostov, od tega 1300 tujih. Tudi avgusta je bil obisk lep, imeli smo približno 2000 gostov, največ, kar 85 odstotkov, iz tujine. Na vrhuncu sezone je največ gostov iz Francije, največji porast pa beležimo med gosti iz Nemčije. Poleti imamo že tradicionalno veliko gostov iz Nizozemske in Belgije, vse več jih je iz skandinavskih držav, sledijo gostje iz Združenih držav Amerike in Velike Britanije,” je poletno sezono strnila v nekaj številk Urška Grmek iz Zavoda za turizem Trg Vipava.

Po slabšem uvodu zaradi deževnega maja in junija so s sezono zadovoljni tudi v Kampu Tura. “Od začetka leta smo imeli 4150 gostov, lani v enakem obdobju 3900, večino v poletnih mesecih. Glavna sezona je boljša od lanske tudi v tem, da smo bili dalj časa stoodstotno zasedeni. Običajno je poleti največ gostov z območja Beneluksa, narašča število Francozov, Špancev, Angležev. V povprečju so pri nas ostali od tri do štiri dni, smo pa precej odvisni od vremena,” je povedala Bojana Curk iz Kampa Tura.

Barbara Repovš

direktorica zavoda za turizem

“Odzivi so bili res dobri, gostje so bili navdušeni in so se vračali v Vinoteko Vipava, da bi še kupili vina izbranega vinarja.”

Na enodnevni izlet tudi iz italijanskih letovišč

Po podatkih, ki so jih zbrali v TIC Vipava, je bil obisk v primerjavi z enakim obdobjem lani za približno deset odstotkov večji. Ob gostih, ki si Vipavsko dolino izberejo za večdnevni oddih in so v večini nastanjeni v tukajšnjih kampih, apartmajih ter drugih zasebnih nastanitvah, opažajo tudi večji obisk dnevnih gostov iz večjih turističnih središč. “K nam prihajajo na enodnevni izlet iz Ljubljane, z Bleda, iz slovenske Istre, doline Soče in iz drugih slovenskih krajev, vse več pa tudi iz bližnjih italijanskih letovišč. Veseli smo, da so se uresničile optimistične napovedi. Sezone pa še ni konec, za jesen imamo napovedanih že več organiziranih skupin. Če bo vreme lepo, bo zagotovo še kdo izkoristil dneve za potepanje po naši dolini, kolesarske izlete, plezanje, treking, obisk kleti in pokušino lokalnih dobrot,” je še dodala Urška Grmek.

S takimi željami jih največ pride v dolino, sta potrdili tudi Bojana Curk in nova direktorica vipavskega zavoda za turizem Barbara Repovš. “Dejansko si želijo spoznati in doživeti dolino, okušati naša vina in ostalo ponudbo. Številni so o nas že slišali in poznajo vina in vinorodni okoliš, kar je predvsem zasluga naših vinarjev, ki so uspeli v tujini,” je prepričana Repovševa.

85

odstotkov gostov v avgustu je v Vipavo prišlo iz tujine

Da sta vinski turizem in razvoj Vipavske doline kot kulinarične destinacije prava pot, je pokazala tudi poletna izvedba odprtih kleti med 15. julijem in 15. avgustom. Povabilu zavoda za turizem se je odzvalo 24 vinarjev, turisti pa so pristno doživetje okusov vin v kleteh in vinogradih v družbi vinogradnikov in vinarjev odlično sprejeli.

“Gostje cenijo, da se jim posvetiš, predstaviš vina, zgodovino domačije, vasi, regije, jih popelješ po vinogradu. Pohvalili so samo organizacijo obiskov kleti in to, da so jim bile v posebni zgibanki na voljo vse pomembne informacije,” je izkušnjo iz prve roke predstavil vinar Urban Petrič z domačije Petrič - vina s tradicijo, s Slapa pri Vipavi.

“Odzivi so bili res dobri, gostje so bili navdušeni in so se vračali v Vinoteko Vipava, da bi še kupili vina. Veseli nas, da so tudi naši ponudniki to akcijo prepoznali kot priložnost. Zato že razmišljamo o zimski različici prireditve, kakšna bo, pa se bomo pogovorili z vinarji in ostalimi ponudniki,” je dodala direktorica zavoda.

Vinar Petrič se z idejo strinja. “Prizadevati si moramo, da bomo za obiskovalce zanimivi tudi v drugih mesecih in ne le poleti. Ljudje pa ne prihajajo k nam samo zaradi vina, zato je treba dodelati in nadgraditi ponudbo.”

Ponudbo še nadgraditi

Ob novih namestitvah se v občini razvija tudi ostala ponudba, od postajališča za avtodome do izposoje električnih koles in ponudbe različnih doživetij, nadgradili so turistično infrastrukturo, bogatejša je bila tudi ponudba kulturnih in drugih poletnih prireditev po vaseh, kjer so za prijetno druženje poskrbela društva in krajevne skupnosti.

A novih izzivov ne manjka in dela tudi ne, je dodala direktorica zavoda za turizem, ki za prihodnje leto načrtuje še nekatere novosti.


Komentar novinarja

Alenka Tratnik

Zdaj prihajajo pravi izzivi

Kjer je volja, je tudi pot, in čeprav je bilo narejenih tudi precej nerodnih korakov, se vendarle zdi, da se turizem v Vipavski dolini iz postranske dejavnosti, s katero se je ukvarjala peščica zanesenjakov, prebija v ospredje kot vse pomembnejša gospodarska dejavnost, ki se ne konča pri vratih igralniških kompleksov, restavracij in kmečkih turizmov. Sveže ideje za privlačne in nove turistične produkte in programe kažejo, da se je kolesje vendarle zavrtelo v smer, kjer govor o turizmu ...

Preberi več

Najbolj brano