Bo zasilni pristanek škodoval Pipistrelu?

Direktor norveškega podjetja in norveška državna sekretarka sta pred tednom dni med poletom s Pipistrelovim električnim letalom namesto na cilju končala v jezeru 180 kilometrov jugozahodno od Osla. Čeprav sta zasilni pristanek prestala brez poškodb, incident močno odmeva v mednarodni javnosti, ki se sprašuje, ali bo dogodek vplival na norveške načrte za elektrifikacijo letalskega prometa.

Vodja letalske družbe in državna sekretarka sta  prejšnjo sredo na 
Norveškem doživela razburljiv pristanek s Pipistrelovim letalom.  Foto: Reuters
Vodja letalske družbe in državna sekretarka sta prejšnjo sredo na Norveškem doživela razburljiv pristanek s Pipistrelovim letalom.  Foto: Reuters

ARENDAL, AJDOVŠČINA > Prejšnjo sredo sta se v Pipistrelovo letalo Alpha Electro G2 na letališču Arendal usedla direktor norveškega podjetja Avinor Dag Falk-Petersen in norveška državna sekretarka v ministrstvu za lokalno upravo in modernizacijo Aase Marthe Johansen Horrigmo ter poletela na testni let. Njun let se je končal predčasno, v bližnjem jezeru. Oba sta zasilni pristanek preživela brez poškodb.

Falk-Petersen je po dogodku povedal, da je med letom opazil težave s pogonom in to sporočil letališču, nato pa je motor, ki ga poganjajo baterije, povsem izgubil moč. V naslednjem trenutku je poslal signal za pomoč in skušal najti primeren prostor za zasilni pristanek. Z državno sekretarko sta pristala na vodi ob robu jezera, se rešila iz letala, letalo pa je nato z nosom delno potonilo.

Pipistrelovo letalo je bilo reprezentančno letalo norveškega letalskega operaterja Avinor, s katerim so nameravali promovirati možnost uporabe električnih (baterijskih) motorjev v letalstvu. “To ni dobro za delo, ki ga počnemo,” je po zasilnem pristanku povedal Falk-Petersen, ki je istega dne pred državno sekretarko z letalom uspešno prepeljal tudi okoljskega ministra Ola Elvestuena. Norveška vlada je Avinorju namreč naročila razvoj programa elektrifikacije notranjega zračnega prometa do leta 2040.

V ajdovskem Pipistrelu so Norvežanom takoj po dogodku ponudili svojo ekipo strokovnjakov, ki bi pomagala pri preiskavi vzrokov za odpoved pogona letalskega motorja. “V dogodku ni bilo žrtev, kar samo dokazuje učinkovitost varnostnih sistemov, ki so vgrajena v letalo. Prav tako pilot in potnica v letalu nista doživela visokonapetostnega šoka v vodi,” so sporočili iz Pipistrela.

Seveda so dodali, da jih dogodek žalosti, da pa bodo storili vse potrebno, da bi ohranili varnost njihovih Alpha Electro letal in uporabnikov le-teh. Prav tako so zagotovili, da bodo javnost obveščali o ugotovitvah preiskave dogodka. “Glede na našo izpostavljenost zaradi uporabe novih tehnologij je v interesu Pipistrela ukrepati hitro in transparentno. V tem trenutku pa ne moremo ugibati o vzroku dogodka,” so zapisali v ajdovskem podjetju in za podrobnejše informacije javnost napotili k preiskovalcem na Norveško.

Pipistrelovo letalo Alpha Electro G2 je sicer prvo električno dvosedežno letalo s potrjeno serijsko proizvodnjo na svetu. Njegov domet je približno 130 kilometrov oziroma eno uro letenja. Po dogodku so v mednarodnem finančnem mediju Forbes objavili, da bo dogodek zagotovo vplival na norveške načrte z uvajanjem električnih letal. S Forbesa so namreč poročali, da se je nad željami Norvežanov po uvedbi električnih letal zdaj pojavil velik vprašaj. S Pipistrela pa so medtem sporočili, da so Norvežani medtem naročili še dve enaki letali.


Najbolj brano