Najmanjši jeep se znajde na cesti in v blatu

Najmanjši in hkrati najcenejši Jeepov model na papirju ima po prenovi še nekaj dodatnih razlogov, da ga kupci ne bi smeli spregledati. Ostaja samosvoj in oblikovno zanimiv ter terensko sposoben.

Čeprav cena na prvi pogled morda ni najbolj prijazna, bo mali 
Jeepov renegade kraljeval na brezpotjih in poskrbel, da boste v 
mestu opazni. Foto: Marko Hanželič
Čeprav cena na prvi pogled morda ni najbolj prijazna, bo mali Jeepov renegade kraljeval na brezpotjih in poskrbel, da boste v mestu opazni. Foto: Marko Hanželič

Predstavnik ameriške znamke, ki jo večina ljudi, tako ali drugače, povezuje z brezpotji, s svojo vsaj malo nenavadno in zelo škatlasto obliko morda res ne bo vsem všeč, a vsekakor izstopa v segmentu, kjer večina ostalih stavi na preizkušene formule. Po tedenskem preizkusu lahko zatrdimo tudi, da je eden redkih v segmentu, ki omogoča tudi bolj resne in zahtevne brezpotne podvige, kar s sabo prinaša tudi svojo ceno.

Tudi v blato smo zapeljali z njim

Podvozje in vzmetenje sta namreč bolj kot magistralkam naklonjena makadamskim cestam, kar se pozna tudi pri vožnji. V primerjavi s konkurenco, ki ponuja samo višje sedenje in nekaj več prostora, je renegade na asfaltu morda manj suveren, kar v praksi pomeni nekaj več nagibanja in premalo neposreden krmilni mehanizem, da bi vse skupaj zagotavljalo tudi ustrezno raven veselja do vožnje. Ne razumite napak, renegade je še vedno povsem spodoben mali športni terenec za vsakdanjo rabo, a svoje “offroaderske” duše ne more skriti.

Tehnični podatki

Dimenzije (D/Š/V): 4239 mm x 1805 mm x 1723 mm

Motor: dvolitrski štirivaljni dizel 103 kW (140 KM)

Navor: 350 Nm pri 1750 vrtljajih

Gume: 215/55/R19

Posoda za gorivo: 55 litrov

Cena: 32.890 evrov (cena z dodatno opremo 36.423 evrov)

Tacanje v blatu lahko zaradi širokih pragov tu in tam pusti kakšen madež na hlačah potnikov, ki se podajajo v notranjost, a ko se enkrat namestiš na sedež, se zdi vse, kot mora biti. Sedenje je udobno, prostora tudi na zadnji klopi za to dolžino avtomobila več kot dovolj. Armaturna plošča je sicer zasnovana v duhu šestkotnikov, ki vedno znova spominjajo na Jeepovo masko hladilnika, in čeprav je v veliki meri iz istega materiala, vse skupaj ni videti dolgočasno, kaj šele ceneno. Med merilnikoma je prostor za digitalno sredico, kjer se izpisujejo pomembnejši podatki, katerih videz in zaporedje si je mogoče prilagoditi po lastnih željah.

Na sovoznikovi strani je zanimiva rešitev tudi ročaj, ki namiguje na brezpotne aktivnosti, svoje pa dodajo tudi funkcije sistema uconnect, ki med drugim prikazujejo tudi naklon vozila in druge offroaderske zanimivosti.

Zmogljiv dizel

Dvolitrski turbodizelski motor se zdi prava izbira za renegada s štirikolesnim pogonom. Motor ima dovolj navora in 103 kilovate moči, kar se blagodejno izraža tako pri speljevanju kot pri vožnji po brezpotjih. Tudi pri avtocestnih hitrostih je pogonski agregat dovolj odziven, tudi na račun devetstopenjske avtomatike, pri čemer velja pohvaliti tudi zmerno porabo goriva, še posebej, ker gre za štirikolesno gnani avtomobil. Omeniti velja, da ima renegade možnost preklapljanja med več programi, ki omogočajo, da maksimalno izrabimo navor glede na podlago. Vse skupaj poteka že samodejno, preklop med programi pa je mogoč prek stikala na sredinski konzoli. Lahko rečemo, da je renegade v duhu ameriške terenske znamke, čeprav je pravzaprav tesen sorodnik Fiatovega 500 X.

Takšen renegade je v prvi vrsti namenjen bolj zahtevnim uporabnikom kompaktnih športnih terencev, ki se bodo z njim večkrat podajali tudi v naravo. Od svoje konkurence v podobi minija countryman, Mazdinega CX-3 ali Nissanovega juka se loči predvsem po tem, da je njegova zasnova dejansko terenska in je na neutrjenih terenih bistveno bolj sposoben od konkurence. To je v času, ko se večina ljudi s športnimi terenci vozi po mestih, sicer plus, a ne nujno konkurenčna prednost.


Najbolj brano