Izziv za voznika in vozilo

Ob majskem obisku dirke formule ena v Monte Carlu, se nikakor nismo mogli upreti temu, da ne bi zapeljali na prelaz, kjer se vsako leto odvija ena najbolj atraktivnih in hkrati najtežjih hitrostnih preizkušenj v svetu rallyja.

Nissan qashqai z novim 1,7-litrskim dizelskim motorjem in 
samodejnim menjalnikom je bil več kot dostojen sopotnik na 
našem potepanju v okolici Monte Carla. Foto: Marko Hanželič
Nissan qashqai z novim 1,7-litrskim dizelskim motorjem in samodejnim menjalnikom je bil več kot dostojen sopotnik na našem potepanju v okolici Monte Carla. Foto: Marko Hanželič

Marko Hanželič

Pogosto tudi odločilna hitrostna preizkušnja rallyja Monte Carlo, ki se običajno prične v vasici La Bollène-Vésubie in konča v mestecu Sospel in občasno poteka tudi v obratni smeri, je dolga 31 kilometrov in polna 180-stopinjskih zavojev, ki običajnemu vozniku le redko dopuščajo hitrosti nad 30 km/h. Pa vendar najboljši vozniki rallya ta odsek izpeljejo s povprečno hitrostjo več kot 80 kilometrov na uro.

Štiriintridesetkrat za 180 stopinj

Na tem odseku je kar 34 serpentin, ki omogočajo, da se skupaj s svojim jeklenim konjičkom dvignete na 1607 metrov nadmorske višine. Svojo pot na vrh smo pričeli v La Bollène-Vésubie, kjer se cesta z oznako D2525 začne strmo dvigovati in sledi gorskemu terenu departmaja Alpes-Maritimes. Nato pot zavije na cesto D70, v legendarno dirkaško območje, kjer smo začutili, zakaj je ta cesta ena najbolj opevanih v svetu motošporta. Pred samim vrhom še vožnja skozi gozd, po katerem je prelaz dobil tudi ime in na najvišji točki obvezen postanek in okrepčilo v bližnji restavraciji.

Rally Monte Carlo je ena najstarejših avtomobilskih dirk na svetu, saj je prvo izvedbo na pobudo princa Alberta I doživela daljnega leta 1911 in do danes ostala nepogrešljiv člen v letnem koledarju svetovnega rallyja. Takratni prvi mož kneževine se je že v začetku dvajsetega stoletja zavedal, da so prav avtomobilistična tekmovanja idealna priložnost za proizvajalce avtomobilov, da preizkusijo nove tehnologije in avtomobile. Vse skupaj v malo drugačni obliki, a z enakim značajem poteka še danes.

Samodejni menjalnik in novi agregat

Naš vzpon s qashqaijem je potekal v lepem vremenu in seveda v maju, svetovna rally smetana pa se v januarju tam srečuje s povsem nepredvidljivimi razmerami. Sneg, led in suh asfalt si sledijo v nepredvidljivem zaporedju, izbira ustreznih pnevmatik za to hitrostno preizkušnjo je vedno loterijska zgodba.

Testni qashqai je bil s štirikolesnim pogonom in samodejnim menjalnikom x-tronic dobra izbira za vzpon, kljub temu pa je vožnja na vrh Col de Turinija tudi za avto zahteven izziv. Menjalnik, v tem primeru brezstopenjski, ki sicer malce bolj sili v višje vrtljaje, sicer pa se obnaša kot klasični samodejni menjalnik, je skozi serpentine nenehno na udaru, podobno velja za krmilni mehanizem, ki je pri qashqaiju dovolj neposreden in hkrati lahkoten, da se vrtenje volana ne spremeni v tlako. Obenem ne gre pozabiti, da je qashqai v vmesnem času dobil nov motor. Zdaj je pri izbiri dizelskega pogona na voljo 1,7-litrski štirivaljnik s 112 kilovati moči in prav takšen je bil dobro spremstvo za naš potep po kneževini. Priznati moramo, da je vzpon na Col de Turini prijeten in zabaven predvsem za voznika, manj za sopotnike, še posebej, če jim pri vožnji skozi ovinke postane slabo, zato priporočamo, da na poti na vrh naredite nekaj postankov.

Kjer se rojevajo legende

Na Col de Turini so se v preteklosti rojevale avtomobilske legende. Leta 2002 je prav poseben dosežek uspel Pettru Solbergu, ki je odsek od La Bollene do Sospela odpeljal s povprečno hitrostjo 89,4 km/h, kar je rekord še danes. Prehitro preminuli Colin McRae je nekoč dejal: “Ravne ceste so za hitre avtomobile, ovinki so za hitre dirkače.” Mož, ki je osvojil Rally Monte Carlo, je vsekakor vedel, kaj govori.

Čeprav se potek rallyja Monte Carlo nenehno spreminja, vzpon na Col de Turini ostaja nepogrešljiva točka v programu vsakoletne izvedbe. Z izjemnimi razgledi, zahtevnimi ovinki in legendarnim pedigrejem je vsekakor ena od cest, ki jo lahko uvrstimo med najznamenitejše ceste na svetu.


Najbolj brano