Daljši nujni prevozi jih ne skrbijo

V ponedeljek bodo poti v Idrijo daljše in bolj strme. Za osebna vozila le do deset kilometrov, a z dodatnimi 300 metri višinske razlike, za najtežja vozila pa približno 200 kilometrov. Vse službe v Idriji, vključno z zdravstvenim domom in gasilskimi društvi, so na obvoze pripravljeni. Avtobusi bodo vozili čez gorsko dolsko planoto. V Idriji in Cerknem pričakujejo manj turistov.

Najtežje tovornjake čaka dolg obvoz iz Idrije čez Novo Gorico ali  dve uri na dan po  cesti iz Cerknega čez Kladje, kjer  bo prepovedan ostali promet. Foto: Saša Dragoš
Najtežje tovornjake čaka dolg obvoz iz Idrije čez Novo Gorico ali dve uri na dan po cesti iz Cerknega čez Kladje, kjer bo prepovedan ostali promet. Foto: Saša Dragoš

ZALA, CERKNO > Od ponedeljka in vse do 1. septembra, ko bodo na glavni cesti skozi sotesko Zala gradili pilote za bodočo zaščitno galerijo, bo cesta zaprta. Ker so vozniki lani, nevarnim obvozom čez Idrijsko Belo in gorsko dolsko planoto navkljub, enomesečno zaporo prestali le z nekaj zvite pločevine in precej izgubljenega časa, nad letošnjo zaporo v Idriji ne negodujejo. Glavna lokalna obvoza sta namreč delno obnovljena. Da so na zaporo pripravljeni, zagotavljajo tudi v Zdravstvenem domu Idrija in v gasilskih društvih. Bolj slabe volje so v Cerknem.

Nujna vozila in avtobusi čez Gore

“Lani smo v času prometne zapore brez težav opravili 60 nujnih in 150 nenujnih prevozov v Ljubljano. Zato v času letošnje zapore v službi nujne medicinske pomoči ne načrtujemo organizacijskih sprememb,” je povedal vodja te službe, zdravnik Tine Pavšič.

V Cerknem - vkljub več lokalnim obvozom - pričakujejo upad obiskovalcev.

Večino prevozov so in bodo tudi letos opravili čez Gore in Medvedje Brdo (to bo osrednja obvozna cesta tudi za osebne avtomobile) in Žiri. Iz Cerknega bodo obolele vozili čez Kladje. V najbolj urgentnih primerih se bodo odločili za prevoz v šempetrsko bolnišnico po dolini čez Most na Soči. Zavedajo se izgub časa in daljše odsotnosti reševalcev. Zato bodo v primerih, ko bi pomoč na Godoviškem oziroma na črnovrški planoti hitreje nudili iz ZD Logatec in Ajdovščina, oba zaprosili za pomoč.

Kot je povedal vodja civilne zaščite v Občini Aleš Lapajne, bodo podobno ravnala tudi gasilska društva. Pomoč bodo nudili čez obvoze, v primeru hitrejših dostopov kolegov iz Logatca in Ajdovščine, pa jih bodo prosili za pomoč. Lani so na ta način skupaj pomagali v dveh prometnih nesrečah.

Cesta čez Gore bo tudi obvozna cesta za avtobuse. “S pomočjo naših enot smo pridobili več manjših vozil. Vozni red bo nespremenjen. Ukinili smo le avtobusa ob 10.45 v Ljubljano in 12.15 iz Ljubljane. V Novo Gorico bo avtobus zjutraj odpeljal samo iz Godoviča. Iz Bovca in Tolmina bodo linije v Ljubljano preusmerjene preko Cerknega in Škofje Loke. Seveda se bo potovalni čas podaljšal, a zaradi tega potniki lani niso negodovali,” so razložili v idrijski poslovalnici Nomaga.

Muzeji stavijo na obnovljene obvoze

Obvestila o zapori in obvozne oznake so postavljene skoraj čez tretjino Slovenije. Za težje tovornjake bosta obvoza čez Novo Gorico, delno (po dve uri na dan v vsako smer) čez Kladje, do 7,5 tone pa čez Logatec in Žiri. Muzeji stavijo na obnovljene obvozne lokalne ceste in na svojih straneh obiskovalce prosijo, naj se jih ne ustrašijo.

Oba večja lokalna obvoza sta delno obnovljena. Čeprav nam je direkcija za infrastrukturo lani ves čas zagotavljala, da v lokalne ceste ne more vlagati, je s približno milijon evrov (galerija bo stala tri milijone evrov, lansko mreženje skalnega previsa pa poldrugi milijon evrov) poskrbela za večjo varnost na lokalnih obvozih. “Vse skupaj je šlo bliskovito. Direkcija nam je letos dala vedeti, da bo dela na teh cestah plačala, če bomo v občini uspeli pripraviti dokumentacijo, izpeljati ostale postopke in izvedbo del. Ni bilo lahko, saj od študij, prek razpisov do izvedbe, lahko mineta tudi dve leti. Nam je uspelo v nekaj tednih. Ker pa nismo sondirali terena, je bilo namesto načrtovanih pet potrebno oporne zidove temeljiti devet metrov globoko,” je povedala vodja cestne infrastrukture v Občini Idrija Bojana Oblak.

Na cesti od Veharš (nad Godovičem) do Kovačevega Rovta (pod Gorami) je družba Rafael na novo zgradila pet opornih zidov in na teh krajih razširila cestišče. Družba HIP pa je razširila in asfaltirala 1,6 kilometra preostalega makadamskega vozišča iz Idrijske Bele v Zadlog. S tem sta oba obvoza neprimerljivo bolj varna kot lani.

Več slabe volje v Cerknem

Zapora bo prizadela tudi sosednje primorske občine, zlasti Tolmin in Cerkno. Eta je edina, ki je lani in letos glasno opozarjala, da enomesečna zapora ni sprejemljiva zaradi izgub, ki jih utrpi gospodarstvo. V Cerknem - vkljub več lokalnim obvozom - pričakujejo tudi upad obiskovalcev. Ker pa si želijo predvsem že desetletja načrtovane in prav tako dolgo odlagane varne povezave s Trebijo oziroma z Gorenjsko, je župan Gašper Uršič vodstvo Ete - Roberta Vugo in Andreja Graha ter lastnika Certe Marjana Batagelja soočil s sekretarko ministrstva za infrastrukturo Nino Mauhler in vodjo naložb na direkciji za infrastrukturo Tomažem Willenpartom prav z vprašanjem, kdaj bo večna saga obljub dobila rezultat. Oba sta zagotovila, da problem Cerknega in zalednih občin dobro poznata, problematično cesto tudi. Predstavitev načrta del na cesti Cerkno-Trebija in časovnico zanjo pa sta obljubila v septembru.


Komentar novinarja

Saša Dragoš

Skromnost in čednost

Mesec dni zapore edine resne ceste v katerokoli občinsko središče bi tamkajšnje ljudi dvignilo na noge. To je sicer predpostavka, saj, razen Idrije, središča, ki bi bil prometno pripet na en sam, negotov državni cestni las, v Sloveniji ni. Za Idrijčane zapora ni problem. Le šoferji na 200-kilometrskih obvozih, njihovi šefi ob logističnih zankah in gospodarstvo, vezano na dobavne roke, bodo, tu in tam, vili roke. Ker so vajo lani molče preživeli, tokratno zaporo čakajo v upanju, da bo tretja ...

Preberi več

Najbolj brano