Ali jih bo usodna laž pokopala?

Serija Majhne laži je bila sprva zamišljena kot enkratna miniserija. A po tem, ko je bila pri kritikih in gledalcih zelo dobro sprejeta in je osvojila osem emmyjev ter štiri zlate globuse, so se avtor David E. Kelley in ostali producenti, med katerimi sta tudi dve glavni igralki Reese Witherspoon in Nicole Kidman, premislili in najavili snemanje druge sezone. Zvezdniški igralski zasedbi se je pridružila še trikratna oskarjevka Meryl Streep, za režijo pa je poprijela izkušena “indie” režiserka Andrea Arnold.

“Peterici iz Montereyja” je v drugi sezoni Majhnih laži precej štren 
pomešala še oskarjevka Meryl Streep.
“Peterici iz Montereyja” je v drugi sezoni Majhnih laži precej štren pomešala še oskarjevka Meryl Streep.  

Prvo sezono Majhnih laži je David E. Kelley napisal na podlagi istoimenske knjižne uspešnice Liane Moriarty, režiral pa jo je Jean Marc Vallée, ki je nase najbolj opozoril s filmom Klub zdravja Dallas, lani pa je ljubitelje televizijskih nadaljevank navdušil z izjemno režijo v Ostrini. Prav Vallée je bil med najbolj glasnimi nasprotniki druge sezone, a si je nato po izjemnem uspehu prve premislil. V drugi sezoni sicer nastopa kot izvršni producent, pred kratkim pa se je razvedelo, da je v montaži posegel v režijsko vizijo Andree Arnold in jo očitno zaradi nezadovoljstva producentov povezal s svojo iz prve sezone. Arnoldova je bila glede na njeno dosedanjo delo (predvsem Transparent in American Honey) zelo posrečena Valléejeva zamenjava, ki je bil v času snemanja druge sezone Majhnih laži vprežen v režijo Ostrine, Arnoldovi pa naj bi obljubili popolno kreativno svobodo.

Po zaključku snemanja Ostrine pa naj bi Vallée celo nadzoroval dodatna snemanja Arnoldove. A kljub tem posegom se izkaže, da glavna hiba druge sezone ni režija, ampak zgodba.

Krhanje skrhanih odnosov

David E. Kelley, ki naj bi dobil nekaj smernic od Moriartyjeve glede razvoja likov, je po smrti nasilnega Celestinega moža in veliki laži, ki je povezala pet različnih žensk iz Montereyja v Kaliforniji, še bolj zarezal v njihove, že poprej kritično načete partnerske in družinske odnose. Celeste (Nicole Kidman), ki še ni prebolela bolestnega odnosa s pokojnim možem, na pomoč priskoči tašča Mary Louise (Meryl Streep), ki se preseli v Monterey in občasno poskrbi za njena vnuka dvojčka. Pikolovska in pretanjena opazovalka, ki da hitro vedeti, da se ne strinja z uradnim zaključkom preiskave o sinovi smrti, začne dvomiti še o Celestinih materinskih sposobnostih. Po nekaj izpadih se Mary Louise odloči za potegovanje za skrbništvo dvojčkov. Napeto stanje vlada tudi pri Madeline (Reese Whiterspoon), ki ne more ponovno pridobiti moževega zaupanja, prav tako pri Renati (Laura Dern), ki je ugotovila, da je mož zapravil njuno celotno premoženje, izkaže pa se še, da Jane (Shailene Woodley) ni predelala travme posilstva in je nezmožna začeti novo razmerje. Najhujša drama pa se dogaja z Bonnie (Zoë Kravitz), ki ji občutek krivde za Perryjevo smrt ne pusti dihati, njena mati je padla v globoko komo, iz katere se ne bo nikoli več zbudila, njen odnos z možem pa se vse bolj ohlaja.

Odlična Meryl Streep

Skratka, Kelleyjeva ideja je, da “izvirni greh” - zamolčati resnico o tem, kako je umrl Perry - z vso silo udari nazaj po glavnih protagonistkah. A pri tem večkrat pretirava, najbolj pri Bonnijini materi, ki ima nekakšne zle slutnje o svoji hčerki in občutku krivde, ki jo pesti, ter zaide skoraj v okultizem. Najbolj pozitivno izstopajoči del nadaljevanja zgodbe v drugi sezoni pa je lik Mary Louise, skozi katerega je Meryl Streep ponovno pokazala svojo izjemno igralsko prezenco, poslužujoč se minimalnih izraznih sredstev, “peterici iz Montereyja” pa je s svojo mirno in hladnokrvno pojavo povzročila precej sivih las. V ponedeljek bo na HBO še zadnja epizoda.


Najbolj brano