Za zdaj bodo lakirali le jaguarje e-pace

Prejšnji teden so v Hočah pri Mariboru, po treh mesecih preskusnega obratovanja, uradno odprli nov tovarniški kompleks Magne Steyr. V slovenskem primeru gre za lakirnico, ki bi ji čez čas lahko sledila širitev na celoten proces proizvodnje avtomobila.

V tovarni v Hočah dnevno, v eni izmeni, skozi proces lakiranja, pošljejo nekaj deset karoserij jaguarja. 
Čez čas  bodo na tem mestu morda lakirali tudi karoserije drugih modelov. Foto: Peter Pirkovič
V tovarni v Hočah dnevno, v eni izmeni, skozi proces lakiranja, pošljejo nekaj deset karoserij jaguarja. Čez čas bodo na tem mestu morda lakirali tudi karoserije drugih modelov. Foto: Peter Pirkovič

Prvi testni primerek avtomobila so skozi proces lakiranja poslali 19. marca letos, potem ko so v zadnjih dveh letih intenzivno gradili tovarno, v neposredni bližini mariborskega letališča.

Naložba koncerna Magna Steyr, ki ima danes več kot 12.000 zaposlenih in je do zdaj sestavila že več kot 3,5 milijona vozil, je znašala 146,4 milijona evrov, od tega je Slovenija primaknila 18 milijonov. Lakirnica stoji na zemljišču, ki meri 32.000 kvadratnih metrov. Trenutno je v njej nekaj več kot 200 zaposlenih, ki so razporejeni v dopoldansko delovno izmeno. Kratek vpogled v proizvodni proces razkriva, da je tovarna še vedno v poskusnem obdobju. Tako bo še vsaj nekaj časa, kajti še vedno so v fazi pridobivanja nekaterih dovoljenj. Trenutno v slovenskem proizvodnem obratu oziroma lakirnici dnevno lakirajo nekaj deset primerkov jaguarja e-pace.

Po koncu proizvodnega procesa jih naložijo na plinsko gnani tovornjak (kompozicija šestih karoserij), ta pa jih odpelje na nadaljnjo obdelavo v 75 kilometrov oddaljeno tovarno v avstrijskem Gradcu.

Pri Magni Steyr imajo glede hoške tovarne še velike načrte in to so glavni možje Magne poudarjali tudi na uradnem odprtju tovarne. Vse prošnje za dovoljenja, ki dovoljujejo širitev tovarne, so že vložili, a prvi mož tovarne, David Adam, je pri komuniciranju z novinarji vendarle previden, češ da je to odvisno tudi od naročil na svetovnih trgih.

Magna Steyr danes v svojem tovarniškem kompleksu sestavlja šest modelov za različne naročnike. Z družbo BMW ima dogovor o proizvodnji serije 5 in Z4, s tem dogovorom je povezana tudi proizvodnja toyote supre. Že vrsto let skrbijo za proizvodnjo legendarnega mercedesa G, medtem ko za jaguar izdelujejo elektrognanega i-pace in model e-pace, ki ga kot edinega za zdaj lakirajo v lakirnici v Hočah.


Najbolj brano