Orjak bo navduševal z osemvaljnim dizlom

Audi oznanja, da bo ob koncu leta na ceste po Evropi poslal novega člana terenske družine.

Dizelski motor še zdaleč ni mrtev, kar dokazuje tudi Audijeva 
odločitev, da bodo vse športne modele z oznako S opremili prav s 
temi motorji. Foto: Audi
Dizelski motor še zdaleč ni mrtev, kar dokazuje tudi Audijeva odločitev, da bodo vse športne modele z oznako S opremili prav s temi motorji. Foto: Audi

Pravzaprav bo to le nadgradnja obstoječega modela Q8, ki so mu zdaj dodali oznako S in zmogljiv štirilitrski osemvaljni dizel. Nemški proizvajalec se očitno ne namerava odpovedati dizelskim motorjem, čeprav so prav sami zakuhali eno največjih afer v avtomobilskem svetu. In ko se je že zdelo, da se era dizelskih motorjev zaključuje, so pri Audiju krenili v popolnoma drugo smer in dizlom namenili polno podporo. Svoje modele z oznako S v zadnjem času opremljajo z zmogljivimi dizli. In nič drugače ni pri modelu SQ8.

Slednji ima vgrajen štirilitrski V8 twin turbo motor, ki razvija 320 kW moči in, pozor, kar 900 Nm navora že pri 1000 vrtljajih. Veliki terenec navkljub teži, ki presega dve toni, zmore odriv od 0 do 100 km/h v 4,8 sekunde, najvišje izmerjena hitrost pa znaša 270 km/h. Motor ima dodatno podporo mehkega hibridnega sistema (48-voltnega sistema in litij-ionskih baterij), ki napajajo delovanje kompresorja in hkrati omogoča vožnjo na elektriko do hitrosti 22 km/h.

Za potrebe dinamične vožnje je SQ8 serijsko opremljen s karbonskimi zavorami, zračnim vzmetenjem in z izbiro različnih programov vožnje, medtem ko je športni diferencial na seznamu dodatne opreme. Vizualno je SQ8 obdarjen še s štirimi zaključki izpušnega sistema, zadnjim difuzorjem, večjimi in lažjimi platišči, razvojniki so našli dodatne odprtine za zajem zraka, medtem ko bo notranjost začinjena z aluminijastimi stopalkami, nekaj vložki aluminija in s kombinacijo usnja ter alkantare na sedežih.

Avto na trge po Evropi zapelje proti koncu leta, cena zanj pa verjetno ne bo nižja od 100 tisočakov.


Najbolj brano