Ne le balkan, tudi Bach in Paganini nuevo

V Križnem hodniku Minoritskega samostana se bodo drevi nadaljevali 41. Piranski glasbeni večeri in v organizaciji portoroškega Avditorija popestrili še naslednja julijska četrtka. Niz je odprl klarinetist Goran Bojčevski in ob klavirski spremljavi Jana Severja zazvenel zelo atraktivno, s presenetljivo virtuozno igro klarineta, ki se je tokrat lotil violinskega repertoarja.

 Pri vratolomnih virtuoznih podvigih  je klarinetistu Goranu Bojčevskemu  sledil pianist Jan Sever.
Pri vratolomnih virtuoznih podvigih je klarinetistu Goranu Bojčevskemu sledil pianist Jan Sever.  

Goran Bojčevski, priljubljen klarinetist makedonskega rodu, ki je v Sloveniji zaslovel s slogom, imenovanim “balkan nuevo”, je klarinet študiral na salzburškem Mozarteumu v razredu prof. Aloisa Brandhoferja, nekdaj prvega klarinetista dunajskih in berlinskih filharmonikov. Bojčevski je kot solist nastopal z več pomembnimi orkestri, kot skladatelj pa ustvaril nekaj odmevnih partitur, tako na področju filmske kakor orkestrske (za Simfonike RTV Slovenija in salzburški orkester Bläserphilharmonie) ali solistične glasbe.

Kmalu pa se je začel spogledovati tudi s prvinami ljudske glasbe, najprej v sodelovanju s skupino Terrafolk, potem pa s svojimi skupinami, od dua do kvarteta, ki preigravajo njegovo glasbo v slogu “balkan nuevo”. Ob tem se redno spoprijema tudi z jazzom, vseskozi pa se rad vrača h klasiki. “V sebi čutim glasbo kot eno. Rad bi združil vse zvrsti in vse sloge v eno, čisto svojo izpoved,” pravi. Vsak tak poskus je zanj svojevrsten izziv, zato ne preseneča, da je prejšnji četrtek za piranski koncert izumil novega. V spored je poleg svoje skladbe Ples senc za solo klarinet (ki je med drugim del obvezne literature za študij klarineta na Mozarteumu) uvrstil izključno violinske skladbe. Virtuoznost violine je prenesel na klarinet in Bachov Violinski koncert, Paganinijev Capriccio, Williamsovo glasbo iz filma Schindlerjev seznam ter Sarasatejeve Ciganske melodije bral kar iz violinskih partov ter jih sproti transponiral za klarinet.

Še trije koncerti

Drevi ob 21. uri se Piranski glasbeni večeri nadaljujejo s koncertom kitarista Matica Dolenca, ki ga bo popestrila Oksana Pečeny, prva violinistka Orkestra Opere SNG Maribor. Naslednji četrtek bo v Križnem hodniku Minoritskega samostana nastopil črnogorski Trio Muhadinović, ki ga sestavljajo flavtist Lazar Muhadinović ter njegovi sestri Ivanka, prav tako flavtistka, in Milica s harmoniko. Harmonika bo zazvenela tudi na sklepnem koncertu, ki ga za 25. julij pripravljajo članice Tria L' Anima: violinistka Nastja Cajhen Rode, klarinetistka Metka Pupis in virtuozinja na harmoniki Marija Vukoja Plavčak.

Njegov zven, ki je mestoma res postajal podoben violinskemu, je v vseh svojih niansah povsem zapolnil prostor samostanskega atrija, ki je na otvoritveni koncert privabil kar številno občinstvo z vseh vetrov. Pri teh, naravnost vratolomnih virtuoznih podvigih mu je izredno zvesto sledil pianist Jan Sever, tudi sicer izkušen “komorni” glasbenik, ki se očitno izjemno dobro prilagaja hitrim menjavam slogov in zvrsti. Bach, Williams in Sarasate so tako izzveneli v vsej polnosti, čeprav je klarinetu tu in tam zmanjkal kateri od flažoletnih tonov, ki jih je mogoče zaigrati s strunskimi glasbili.

Piransko občinstvo, ki je imelo čast doživeti krstno izvedbo violinskih partitur na klarinetu - z malo hudomušnosti bi jih lahko poimenovali Bach nuevo, Paganini nuevo, Sarasate nuevo ... - je bilo najprej malo presenečeno, morda celo šokirano, a navsezadnje vendarle navdušeno.  


Najbolj brano