Clia sestavijo v treh urah in pol

V novomeškem Revozu, ki danes šteje 3400 zaposlenih, trenutno sestavljajo štiri različne modele. Dnevno izdelajo tudi do tisoč primerkov in kot kaže, bi lahko ob koncu leta presegli skupno več kot 210.000 izdelanih avtomobilov. Pred dnevi so zagnali serijsko proizvodnjo clia pete generacije, ki med slovenske kupce prihaja septembra.

Clio pete generacije bo v Revozu predstavljal večino sestavljenih 
primerkov, na naše ceste prihaja septembra. Foto: Peter Pirkovič
Clio pete generacije bo v Revozu predstavljal večino sestavljenih primerkov, na naše ceste prihaja septembra. Foto: Peter Pirkovič

Clio že vrsto let velja za Renaultovega prodajnega prvaka, kar posledično prinaša svetlo prihodnost slovenski tovarni Revoz. Ta je v 26-letni zgodovini izdelala več kot dva milijona primerkov. Francozi so pomemben projekt znova zaupali naši največji tovarni tudi zaradi dejstva, ker jim je pri tem izdatno pomagala slovenska država in ker se je tovarna zelo modernizirala.

Zaposlili dodatnih 270 delavcev

Z 90-milijonskim vložkom, kjer je država prispevala šest milijonov evrov, so v Revozu dvignili robotizacijo na kar 75 odstotkov, čeprav so za projekt umestitve clia 5 v proizvodnjo, na katerem je delalo 700 zaposlenih, zaposlili novih 270 ljudi. Po novem roboti, na primer, samostojno vgrajujejo vetrobranska stekla. Iz tovarne Revoz poleg clia nove generacije prihaja še električni smart, twingo in do konca julija še clio četrte generacije.

60

cliov sestavijo dnevno v novomeški tovarni

Tako bosta novi clio in twingo predstavljala večinski delež celotne proizvodnje. Postopek sestave novega clia traja približno tri ure in pol, dnevno jih zdaj sestavijo okrog 60.

Sodobna proizvodna linija

Projekt umestitve novega avtomobila je intenzivno potekal zadnji dve leti, prvi primerki pa so bili sestavljeni že konec lanskega leta, zato so do pred nekaj dnevi veljali zelo strogi pogoji za vstop v proizvodnjo. Po slavnostni predstavitvi nove generacije clia so se pravila povsem spremenila, saj je začel veljati nekoliko bolj prijazen režim, ki je dovoljeval vpogled v proizvodne procese. Tako smo se lahko sprehodili čez del proizvodnih linij in preverili, kako sodobna in napredna postaja tovarna v Revozu.

Avtonomni vozički, ki do posameznih postaj pripeljejo sestavne dele, so že nekaj časa realnost v Revozovi proizvodnji, dodatno pa so linije opremili z digitalnimi zasloni, ki prikazujejo ključne podatke, opaznih pa je tudi vedno več robotov. Prav ti imajo vedno večjo vlogo, a to še ne pomeni, da bodo na takšen način zmanjševali število zaposlenih.

Trenutno je v tovarni zaposlenih 3400 delavcev, ki delajo v treh izmenah in dnevno sestavijo med 900 in tisoč vozil. Clia pete generacije, poleg Revoza, izdeluje tudi turška tovarna, od koder bodo od prihodnjega leta dalje prihajali tudi hibridno gnani primerki. Manjši delež teh bodo sestavljali tudi v slovenskem obratu.


Najbolj brano