S hitro linijo od Kopra do Ljubljane v dobri uri

Ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek je včeraj v praksi pokazala, kako deluje enotna vozovnica, ki potnikom omogoča, da izberejo katero koli sredstvo javnega prevoza in katerega koli prevoznika. Da bi ljudem približali vožnjo z avtobusom in razbremenili ceste, so uvedli hitre avtobusne linije, ki brez postankov vozijo med regijskimi središči in Ljubljano.

Ministrica Alenka Bratušek je sama javnosti pokazala  uporabnost 
enotne vozovnice.   Foto: Tamino Petelinsek
Ministrica Alenka Bratušek je sama javnosti pokazala uporabnost enotne vozovnice.  Foto: Tamino Petelinsek

LJUBLJANA > Od Ljubljane do bližnjih Medvod z vlakom, od tam pa z avtobusom nazaj v Ljubljano, z 20-minutno zamudo sicer, zaradi gneče na cesti. A ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek je bila s potovanjem zadovoljna: “Vesela sem, da smo uspeli tudi v Sloveniji uvesti enotno vozovnico, s katero se lahko pelješ z vlakom ali avtobusom.”

Enotna vozovnica bo pocenila vožnjo

Enotna vozovnica potniku zagotavlja, da se lahko na relaciji, za katero ima vozovnico, pelje z vsemi voznimi sredstvi in vsemi prevozniki. Zaenkrat je na voljo mesečna vozovnica, od prvega avgusta pa bo naprodaj tudi dnevna. “To je velik korak naprej in želim si, da bi jo uporabljalo čim več ljudi, saj to pomeni tudi razbremenitev naših cest,” pravi Bratuškova.

Podaljšanje obstoječih koncesij še za dve leti

Ministrstvo za infrastrukturo medtem zamuja z razpisom za podelitev koncesij novim avtobusnim prevoznikom. Sedanje pogodbe prevoznikom potečejo v začetku decembra, ker ministrstvu ne bo uspelo izpeljati razpisa, pa bo moralo obstoječe stanje z zakonom podaljšati še za dve leti. V tem času bi vendarle izpeljali razpis in podelili koncesije za osem do deset let. Zakon bo šel v javno obravnavo konec tega tedna. Z njim bi določili upravljalca javnega prevoza. V predlogu zakona je to agencija. Po besedah ministrice je agencija sicer samostojen organ, za katerega je zadolženo ministrstvo.

Dijakom in študentom je enotna mesečna ali letna vozovnica na voljo že od leta 2016, vsem ostalim šele zdaj, pa še to ne v polni meri. Trenutno so na voljo prenosne enotne mesečne vozovnice. Število potovanj s takšno vozovnico je neomejeno, cena neimenske vozovnice pa je določena po najkrajši liniji javnega prevoza, pomnoženo z 32 posamičnimi prevozi. Doslej je bil količnik za preračunavanje večinoma 35 posamičnih voženj. Z novim letom naj bi bile na voljo še ugodnejše imenske mesečne vozovnice po ceni 26 posamičnih voženj.

Dušan Mes, generalni direktor Slovenskih železnic, ki se je Bratuškovi ter predstavnikom ministrstva in avtobusnih prevoznikov pridružil na vožnji od Ljubljane do Medvod in nazaj, je enotno vozovnico pozdravil kot dobrodošlo novost: “Vsaka olajšava za potnike je pridobitev tako za Slovenske železnice, kot vse tiste, ki opravljamo obvezne gospodarske javne službe prevoze potnikov.” Slovenske železnice uvajajo tudi lastne rešitve za boljšo potniško izkušnjo. Uvajajo možnost nakupa vozovnic prek spleta, predvidoma do konca leta pa bo vozovnico mogoče kupiti tudi na kartomatih.

329

evrov stane mesečna vozovnica za avtobuse, ki brez postankov vozijo med Koprom in Ljubljano

342

evrov za hitre avtobuse med Novo Gorico in Ljubljano

192

evrov za avtobuse na relaciji Postojna-Ljubljana in

265

evrov na relaciji Idrija-Ljubljana

Hitre linije iz Kopra, Nove Gorice, Postojne in Idrije

Hkrati z enotno mesečno vozovnico je začelo delovati tudi 82 hitrih avtobusnih linij med večjimi regijskimi središči in Ljubljano. Avtobusi na teh linijah vozijo brez postankov, tako da je čas potovanja primerljiv s časom, ki ga porabimo za vožnjo z osebnim avtomobilom. Proti Primorski vozita prevoznika Arriva in Nomago. Potovalni čas od Kopra do Ljubljane je uro in 15 minut, od Nove Gorice do Ljubljane uro in 34 minut, od Postojne do Ljubljane 51 minut, od Idrije do Ljubljane pa uro in deset minut.

Na vseh relacijah vozi po več hitrih avtobusov skozi ves dan, prvenstveno pa so vse linije načrtovane tako, da prispejo v Ljubljano med 7. in 8. uro zjutraj. “Cilj je bil privabiti zaposlene, ki se dnevno vozijo na daljših relacijah, naj pustijo doma avto, se udobno usedejo v avtobuse višjega cenovnega razreda, tam kaj preberejo, opravijo kak opravek ali pa le počivajo, ne da bi vozili,” namen hitrih linij, s katerimi bi ceste razbremenili prometa, utemeljuje Bojan Žlender z direktorata za trajnostno mobilnost.


Komentar novinarja

Jana Krebelj

Prepoteni dan nekega vozača

Država železnicam in avtobusnim prevoznikom prek subvencij in nadomestil za izvajanje javne službe nameni 120 milijonov evrov na leto, kakovost storitev in privlačnost javnega prometa pa se kljub temu ne izboljšujeta. Število prepeljanih potnikov pada ali kvečjemu stagnira. Na ministrstvu za infrastrukturo pričakujejo, da se bo ta trend obrnil navzgor zdaj, po uvedbi enotne vozovnice za vlak in avtobus ter hitrih avtobusnih linij med regijskimi središči in Ljubljano. Ti dve novosti sta ...

Preberi več

Najbolj brano