Koga od naših bi osvajali?

Kampanja za volitve poslancev v Evropski parlament je na vrhuncu. Na radiih in televizijah se vrstijo soočenja, ob cestah nas kandidati pozdravljajo z jumbo plakatov, vedno pogosteje pa nas pozdravljajo tudi na družbenih omrežjih, ki naj bi vzpostavljala osebni odnos in občutek, da smo v neposrednem stiku.

A rezultati analize, kako kandidati z nami komunicirajo prek socialnih omrežij, so zelo pomenljivi. Miro Kline in Franjo Šantalab ugotavljata, da so nosilni kandidati na socialnih omrežjih precej - asocialni. Ne zanimata jih stik in dialog z volilci, pač pa le to, kako se bodo prodali. Nočejo slišati, ampak hočejo biti slišani, prodajajo pa vsebino, ki za njihove sledilce nima vrednosti.

Volitve, ki so tokrat prelomne, ne kažejo preloma z dosedanjimi načini nagovarjanja volilcev.

Že v času kampanje hočejo biti natanko to, s čemer hočejo kot bodoči evropski poslanci presekati in kar očitajo dosedanjim evropskim politikom, torej oddaljeni, pokroviteljski in gluhi za glasove, ki prihajajo od spodaj.

Volitve, ki so tokrat prelomne, saj da na njih odločamo o tem, v katero smer bo šla Evropa, ne kažejo preloma z dosedanjimi načini nagovarjanja volilcev. Naše politične stranke in kandidati se bolj kot za tiste, ki jih je težko dvigniti s kavča, borijo za tiste, ki volitve razumejo kot državljansko dolžnost in se jih udeležujejo redno. Politične stranke so tudi že utrujene, vsebinsko in finančno izčrpane od predsedniških, parlamentarnih in lokalnih volitev, ki so se zvrstile v zadnjem letu in pol, opažajo analitiki.

Nazadnje se je volitev udeležila četrtina volilnih upravičencev. Tokrat jih verjetno ne bo dosti več. Računati na to, da bodo proevropske volilce za odhod na volišča motivirali zunanji dogodki, kot so vodenje ZDA in brexit, je veliko premalo. Pričakovati, da bodo nove volilce pritegnili generični nastopi, ki delujejo kot floskule brez vsebine, je nerealno.

Ni pa nerealno pričakovati, da bodo na valu čustev, ki preplavljajo Evropo, znali zaplavati populisti in tisti, ki nasprotujejo evropski ideji in vrednotam. Sosedje Italijani pred volitvami osvajajo Salvinija, privlačnega desničarskega populista, ki jih nagovarja neposredno in na njihove stroške, ne da bi jih to preveč motilo. Če bi kdo od naših zmernih kandidatov za nagrado ponujal sebe, bi se potencialni volilci verjetno razbežali. In v tem je težava.


Preberite še


Najbolj brano