Legendarne poteze mestnega terenca

Fiatov 500X je mali športni terenec s potezami legendarnega prednika, z novim motorjem iz družine firefly pa prinaša še nekaj dinamike in svežine.

Fiat 500X je v podrobnostih precej podoben svojemu malemu 
bratu in uspešnici Fiatu 500, namenskost pa je povsem drugačna. Foto: Artur Švarc
Fiat 500X je v podrobnostih precej podoben svojemu malemu bratu in uspešnici Fiatu 500, namenskost pa je povsem drugačna. Foto: Artur Švarc

Fiat 500X je že ob rojstvu kazal nekatere podobnosti z legendarnim Fiatom 500, a nič več kot to. Nekako kot oddaljeni stric, ki ima nekaj oblikovnih potez z ožjo družino. Za Fiatovo uspešnico 500 sta se tako kragujevški 500L kot italijanski 500X znašla po svoje - bolj z vsestranskostjo in vsakodnevno uporabno vrednostjo.

500X je pač obul gojzarje in šel v hribe, čeprav večinoma ostaja kar doma na travniku za hišo. Oblikovne spremembe so pač običajni posegi lepotnih kirurgov, od sprememb na odbijačih, sprednjih in zadnjih lučeh, sprednje so zdaj po želji popolnoma led, pa do nekaj malega okrasja v notranjosti. Tu je aktualni infotainment na sedempalčnem zaslonu, ki mu lahko očitamo le to, da bi lahko vendarle bil nekoliko večji, sploh za nekoliko starejšo generacijo, ki že malce slabše kuka čez nič več tako spretne prste.

Tehnični podatki

Dimenzije (D/Š/V): 4269 mm, 1796 mm, 1603 mm

Motor: 1,3-litrski bencinski štirivaljnik s 110 kW (150 KM)

Navor: 270 Nm pri 1850 vrtljajih

Gume: 215/55/R17

Posoda za gorivo: 48 litrov

Cena: 27.190 evrov (z dodatno opremo 31.902 evra)

Zanimiva kombinacija retro elementov, kot so kljuke na vratih in barvne, četudi plastične poživitve armaturne plošče, je za Fiat 500X dovolj unikatna in sveža, da ne potone v povprečje že videnega in sploh - običajno videnega. Samo sedenje za dva dokaj velika človeka spredaj ne predstavlja težav, je pa zadnja klop bolj namenjena manjšim ali mlajšim prebivalcem.

Pri 500X je nastopila tudi nova generacija turbo motorjev FireFly, litrski vrstni trivaljnik premore 120 konjev, običajni štirivaljnik pa ima več stopenj navitosti, v primeru našega testnega 500X 110 kW ali 150 KM, za Alfino giulio pa kar 180. Hladen morda rahlo potresava, a potem je povsem kultiviran, neslišen in odziven. Variabilna turbina omogoča celoten navor 270 Nm že od 1850 vrtljajev. Šeststopenjska avtomatika je tista, ki ne igra vedno po športnih pravilih in občasno zamudi s prestavljanjem, kot celota pa je motorni sklop neverjetno živahen in zabaven. Do stotice avto pospeši v 8,6 sekunde, ves čas je precej močan za ovinke in prehitevanja, doseže 196 km/h in porabi nekje malce pod osmimi litri na sto kilometrov.

Po prenovi so 500X napolnili z asistenčnimi sistemi, od opozorilnika menjave voznega pasu do sistema za preprečitev trka. V osnovni opremi je že praktično vse potrebno in stane 27.190 evrov, potem pa so tu dodatki, kot so nekateri prej omenjeni asistenčni sistemi, pa nadgradnja koles na 18-palčna skupaj s senzorjem za dež in kamero za vzvratno parkiranje za 1590 evrov, tisočaka stane panoramska streha, radarski tempomat pa še 330 dodatnih evrov, tako da cena testnega vozila skupaj znese 31.920,10 evra.

500X je eden najbolj vsestranskih Fiatovih avtomobilov, ne premore čudežne dinamike, je pa dovolj udoben in več kot solidno sestavljen, nov motor in nova elektronska pomagala pa ga držijo v koraku s konkurenco. In če želite avto, ki je na moč podoben slavnemu sorodniku, pa sploh ni nobenega vprašanja.


Najbolj brano