Kapetan bo na varnem

Kristijana Korena čaka deseti nastop na največjih etapnih dirkah. Kolesar iz Budanj pri Ajdovščini je kar osemkrat zavrtel pedala na Touru, v soboto pa bo še drugič v karavani Gira.

Kristijana Korena čakajo na Giru tri vožnje na čas, prva že za 
sobotni uvod. Foto: Bahrain Merida media
Kristijana Korena čakajo na Giru tri vožnje na čas, prva že za sobotni uvod. Foto: Bahrain Merida media

AJDOVŠČINA > Dirko po Italiji je imel debelo podčrtano že v začetku leta, ko so v Bahrainu Meridi naredili okvirni razpored dirk. Za osrednji cilj sezone jo je izbral moštveni kapetan Vincenzo Nibali, ki je lani vse stavil na Tour. Usmeritev udarnih klubskih adutov na velikih etapnih dirkah nato kroji tudi načrte pomočnikov. Med najbolj cenjenimi je 32-letni Kristijan Koren. Posebej v kočljivih trenutkih, ko se je treba boriti za položaje v glavnini oziroma držati kapetana v varnem zavet(r)ju.

Pozornost in nepredvidljivost

Etapne dirke vsak dan skrivajo precej pasti, še preden se cesta začne vzpenjati. Tega se zavedajo tudi pri Bahrainu Meridi. Nibali bo sicer povečini obkrožen s kolesarji, ki jih noge dobro nesejo v klanec, poleg hribolazcev pa bo Korenova prisotnost zelo dobrodošla. Ni naključje, da ga je hotel ob sebi najprej Peter Sagan, ki je serijsko zbiral zelene majice najboljšega po točkah na Touru, zdaj pa Nibali. Italijan seveda meri na vrh skupnega seštevka oziroma svojo tretjo zmago na Giru.

Kristijan Koren

kolesar

“Profil trase je razgiban, napeto utegne biti tudi v etapah, ki se na papirju ne zdijo najtežje. Ne nazadnje dirko naredijo težavno kolesarji.”

“V bistvu mi kar ustreza zgoščen spomladanski koledar in s tekmovalnega vidika bolj sproščen poletni del sezone. Italijani imajo Giro še posebej v čislih, kar velja tudi za Nibalija. Res pa je, da ga čaka močna konkurenca, med katero sodi tudi Primož Roglič. Profil trase je razgiban, napeto utegne biti tudi v etapah, ki se na papirju ne zdijo najtežje. Ne nazadnje dirko naredijo težavno kolesarji. Ker bodo razlike pri vrhu predvidoma majhne, bodo favoriti lovili vsako sekundo in nemara poskusili tudi s kakšnimi nenadejanimi napadi na mestih, kjer sicer tega ne pričakuješ. Pozornost in zbranost bosta zato ključnega pomena. Toliko bolj, če bomo v položaju, v katerem bo treba braniti rožnato majico,” je osnovna pričakovanja pred Girom, ki se v soboto začne z vožnjo na čas v Bologni, razgrnil Koren.

Višina pomaga

Kot običajno je pred veliko etapno dirko opravil višinske priprave. Tenerife so tako zanj kot za večino kolesarjev tradicionalna baza v zadnjem desetletju. Sodeč po muhastem vremenu, ki v preteklih dveh tednih ni zaobšlo niti Primorske, si skoraj ne bi mogel izbrati boljšega termina. “Razmere so v tem času za kolesarje idealne. Na višini 2200 metrov, kjer sem bival, so se temperature sukale okrog 12, 13 stopinj, a je treba ob tem upoštevati tudi moč sonca. V dolini so se dvignile krepko čez 25 stopinj. Razgibane ceste nudijo imenitne možnosti za trening, skoraj vsak dan sem na kolesu opravil s 3000 metri višinske razlike. Tudi sicer mi je na Tenerifih vse domače oziroma znano, s to razliko, da si tam povsem osredotočen na kolesarstvo”, je povedal Koren, ki se zaveda, da so višinske priprave naložba za tritedenski maraton na dirki po Italiji.

Domači ljubitelji kolesarstva se nadejajo, da ga bodo lahko pozdravili tudi na dirki po Sloveniji od 19. do 23. junija. Cilj bržkone odločilne etape bo v Ajdovščini, še prej pa čaka kolesarje slikovit vzpon na Predmejo, ki ga je Koren na treningih prevozil že neštetokrat. Tekmovalni koledar z začetka sezone je sicer določen, predvideva tudi nastop na dirki po Španiji konec avgusta oziroma v prvi polovici septembra, a do tja je še daleč.

“Povsem sem osredotočen na izpeljavo Gira, tako kot sem bil na enodnevne klasike, s katerimi sem zelo zadovoljen. Če ne bi bilo predrte zračnice na zaključnem delu Roubaixa, bi se lahko potegoval celo za uvrstitev med deseterico,” je povedal Koren, ki je s spretnostnimi vožnjami na tlakovcih potrdil, da mu severne klasike posebej ustrezajo.


Najbolj brano