Odkod se poznajo naši in vaši?!

Triler Deklice ne bi smele igrati nogometa, ki ga bodo premierno uprizorili drevi in jutri ob 20. uri, na mali oder koprskega gledališča postavljajo ustvarjalci povečini mlade generacije. Ki bodo skupaj z gledalci skušali dognati, kdo sploh so ljudje v igri ...

Slovensko praizvedbo igre  so predstavili (z leve) dramaturginja Nina Šorak, igralki Tjaša Hrovat in Mojca Partljič, režiser Daniel Day 
Škufca, scenograf Voranc Kumar, igralec Igor Štamulak in dramaturg v koprskem gledališču  Miha Trefalt.   Foto: Maja Pertič Gombač
Slovensko praizvedbo igre so predstavili (z leve) dramaturginja Nina Šorak, igralki Tjaša Hrovat in Mojca Partljič, režiser Daniel Day Škufca, scenograf Voranc Kumar, igralec Igor Štamulak in dramaturg v koprskem gledališču Miha Trefalt.  Foto: Maja Pertič Gombač

KOPER > “Na našo malo sceno je treba bolj kontinuirano postavljati predstave, saj takšno prizorišče igralcem omogoča popolnoma drugačno delo, na čisto drugačen način se morajo soočati s svojimi izraznimi sredstvi, saj so zelo blizu občinstva. Pa tudi za režiserje je mala scena posebna preizkušnja,” je na predstavitvi nove uprizoritve dejala direktorica koprskega gledališča Katja Pegan, prepričana, da bo malo dvorano vzljubilo tudi domače občinstvo.

Po prometni nesreči

Leta 1979 v Barceloni rojena Marta Buchaca, uveljavljena in nagrajevana katalonska dramatičarka, režiserka in filmska scenaristka, v svojem petem dramskem besedilu Las niñas no deberían jugar al fútbol (Deklice ne bi smele igrati nogometa), ki je zaživelo tudi na televizijskih zaslonih, sooči tri neznance. Mati, dekle in fant v čakalnici na oddelku intenzivne nege pričakujejo zdravniška poročila o usodi njihovih bližnjih, ki so se bogsigavedi zakaj in kako znašli v istem avtomobilu in doživeli hudo prometno nesrečo. Vznemirjeni in zaskrbljeni svojci se sprašujejo, odkod se poznajo in kam so se skupaj peljali šestdesetletni upokojeni založnik, tridesetletna profesorica uporabne matematike in dvanajstletno dekle, ki rado igra nogomet …

Pri uprizoritvi igre v prevodu Marjete Drobnič spet sodelujeta režiser Daniel Day Škufca in dramaturginja Nina Šorak, ki sta v prejšnji sezoni na mali oder novogoriškega gledališča uspešno postavila Molièrovega Don Juana. Deklice ne bi smele igrati nogometa je triler, kriminalka,” pojasnjuje dramaturginja. “Je zelo zanimiva, ukvarja se z medsebojnimi odnosi, s tem, kako dobro se poznamo z najbližjimi, kako si zaupamo, se odpremo bližnjim ...”

Režiser dodaja, da o resničnosti slišanega v drami ne moremo biti prepričani: “Vse, kar slišimo, so njihove izjave, ni pa nujno, da so iskrene. Za nekatere se celo izkaže, da so laži. Vsi liki nekaj prikrivajo. Njihov potencial je prav v presenetljivosti in neulovljivosti. Med branjem mi je bilo zanimivo, kako se ti ljudje razpirajo pred bralcem oziroma gledalcem, z njimi pa tudi zgodba.”

Scenograf in avtor videa Voranc Kumar je prizorišče - čakalnico - še bolj potisnil proti gledalcu, prispeval k še tesnejšemu stiku med neznanci na odru in v občinstvu.

Neskončno iskanje

Neznance v čakalnici bodo upodobili igralci Mojca Partljič, Tjaša Hrovat in Igor Štamulak. Lik, ki ga igraš, med ustvarjanjem tovrstne predstave še intenzivneje iščeš tako v svetu kakor v sebi, ugotavlja Tjaša Hrovat: “Lahko se celo nekoliko preveč poglobiš, razmišljanje o liku in njegovi kompleksnosti se nikoli ne konča. Sploh pa je o vsem tem težko govoriti pred premiero. Največ odgovorov da prav uprizoritev.”

Pri slovenski praizvedbi drame Deklice ne bi smele igrati nogometa sodelujejo še kostumografinja Anja Ukovič, avtor glasbe Tine Grgurevič - Bowrain, lektor Martin Vrtačnik, oblikovalec svetlobe Jaka Varmuž in drugi.  


Najbolj brano