Naslova še ni, nagradi pa sta kar dve

Grumovo nagrado za najboljše novo slovensko dramsko besedilo je na sinočnjem izteku 49. Tedna slovenske drame v Prešernovem gledališču Kranj prejel Nejc Gazvoda za Tih vdih, Šeligovo nagrado za najboljšo uprizoritev na festivalu pa predstava, naslovljena še ni naslova.

 Šeligovo nagrado in nagrado občinstva je dobila predstava, naslovljena še ni naslova.  Foto: Žiga Koritnik
Šeligovo nagrado in nagrado občinstva je dobila predstava, naslovljena še ni naslova.  Foto: Žiga Koritnik

KRANJ > Žirija, ki so jo sestavljali predsednica Vilma Štritof in člani Tomaž Gubenšek, Mateja Pezdirc Bartol, Klavdija Zupan in Igor Žunković, je med 42 novimi slovenskimi dramskimi besedili za najboljše izbrala Tih vdihNejca Gazvode, dramo povprečne slovenske družine, ki nekje na podeželju počasi drsi proti družbenemu robu. “Na prvi pogled gostobesedna komunikacija v čehovljanski maniri temelji na premolkih. Tišina med replikami razkriva naraščajoče strahove, nemoč spoprijema z novimi družbenimi razmerami, frustracijo osebnih odnosov, klavstrofobičnost bližine,” v utemeljitvi med drugim ugotavlja žirija in poudarja še, da Gazvodova drama ponuja dramaturške in režijske izzive kakor tudi “zadostitev igralskim ambicijam”.

Nagrado za mladega dramatika je žirija med 12 prispelimi predlogi prisodila Ani Obreza za Iskalce zlata, dramo, ki “vznemiri ne le tematsko, ampak kot igra pomenov, parafraz in asociacij, odpira številne možnosti uprizoritve, a kljub natančnosti prizorov potrebuje še temeljit razmislek o dramski pisavi in jeziku”.

Bienalno Grün-Filipičevo priznanje za izjemne dosežke v slovenski dramaturgiji je žirija med dvema predlogoma dodelila dramaturginji ljubljanske Drame Darji Dominkuš, katere dramaturško delo je v slovensko gledališko življenje vpisano že 40 let.

Žirija, ki so jo sestavljali Nika Arhar, Rok Bozovičar in Andriej Moskwin, je izbrala najboljšo predstavo med tistimi, ki jih je v tekmovalni program uvrstil selektor Marko Sosič. Med sedmimi predstavami so žiranti Šeligovo nagrado namenili predstavi še ni naslova. Besedilo Simone Semenič, prepleteno z gradivom, ustvarjenim na vajah, je v Slovenskem mladinskem gledališču režiral Tomi Janežič. Refleksija o mitu Dona Juana je prejela tudi nagrado občinstva.

Žirija utemeljuje, da je predstava “neponovljivo gledališko doživetje, ki v svojem utripajočem telesu pogumno in intenzivno združi ne le presunljiv in kolektivno povezan igralski organizem, temveč terja tudi pripaden gledalski vložek”.

Za odziv na nagradi, ki ju je prejela predstava, smo prosili avtorico besedilne predloge. Simona Semenič, v Ljubljani živeča dramatičarka in performerka iz Ajdovščine, trikratna dobitnica Grumove nagrade, nam je v svojem prepoznavnem slogu, brez velikih začetnic in pik, odgovorila: “super, sem vesela za ekipo! kar se mene tiče, nimam nič s tem, glede na to, da besedilo ni bilo niti nominirano za grumovo nagrado, močno dvomim, da je kakorkoli pripomoglo k uspešnosti predstave, zasluga je povsem na strani tomija in ustvarjalne ekipe”.


Najbolj brano