Radostno, ljubko, složno, zapeljivo in elegantno

Na koncertu Mozart & Beethoven sta nastopila Aleksander Gadžijev in Giuseppe Guarrera, nekdanja učenca Slovenskega centra za glasbeno vzgojo Emil Komel Gorica, dobitnika številnih prestižnih mednarodnih nagrad in priznanj. Trije združeni orkestri Furlanije Julijske krajine so marsikoga prestavili v čas preprostega ugodja, radosti in odtujenih “vrednot” sodobnega con fuoco in presto načina bivanja.

 Pianista Aleksander Gadžijev (levo) in Giuseppe Guarrera sta oder delila s tremi združenimi orkestri Furlanije Julijske krajine.    Foto: Bumbaca / Primorski dnevnik
Pianista Aleksander Gadžijev (levo) in Giuseppe Guarrera sta oder delila s tremi združenimi orkestri Furlanije Julijske krajine.  Foto: Bumbaca / Primorski dnevnik

GORICA > 24-letni Aleksander Gadžijev iz Gorice in 26-letni Giuseppe Guarrera s Sicilije zagotovo predstavljata vrhunec klavirske šole, ki jo je pred več kot 20 leti na Goriškem osnoval profesor in pianist Sijavuš Gadžijev.

Izjemna mlada pianista, ki trenutno svoje znanje nadgrajujeta v Berlinu, sta sicer že vrsto let ljubljenca goriškega občinstva, v nedeljo pa sta v občinskem gledališču Giuseppe Verdi prvič zaigrala skupaj z orkestrom, ki klasični repertoar izvaja na izvirnih inštrumentih. Lesena flavta, črevnate strune godal, hornist, ki je moral uravnavati intonacijo s potiskanjem dlani v renesančni lijak, vrhunski klarinet in oboa … Vse to je ustvarilo poln, barvit, topel, mehkoben zvok združenih orkestrov Collegium Apollineum iz Vidma, San Marco iz Pordenona in ArsAtelier Silvan Kerševan iz Gorice, ki so pod prefinjeno dirigentko roko Marca Feruglia zaigrali prijazno in ljubko soočanje z dvema mojstrovinama klasicizma: Koncertom za dva klavirja št. 10 v Es-duru K365 Wolfganga Amadeusa Mozarta in Simfonijo št. 4 v B-duru op. 60 Ludviga van Beethovna. Koncert je bil namreč del ambicioznega projekta izvedbe celotnega opusa simfonij velikega nemškega skladatelja, ki so ga izvedli najbolj reprezentativni simfonični orkestri Furlanije Julijske krajine.

Letos so k sodelovanju privabili Gadžijeva in Guarrero, ki sta tehtno obogatila koncertni dogodek. V Mozartovem koncertu sicer nista zaigrala na piano forte, sta pa svoje pianistične bravuroznosti razkazala na klavirjih znamke Yamaha, ki sta doživela spremembo uglasitve: namesto standardne sodobne 442 na 430 hercev.

“Ker z Giuseppejem nimava absolutnega posluha, nama ta sprememba ni povzročila večjih težav. Sam sem že ob prvem dotiku začutil zelo svetlo barvo, kar mi je bilo zelo všeč, toliko bolj ker se ta izjemno prilega harmonijam klasicizma,” je povedal Aleksander Gadžijev. Vrhunsko uigran tandem je koncert, v katerem je 18-letni Mozart obema solističnima inštrumentoma dodelil izstopajoči vlogi, izvedel ljubko, dobrovoljno, zapeljivo, elegantno. Njuna interpretacija je izžarevala brezpogojno povezanost in vzorno sožitje mladih osebnosti, ki sicer prihajata iz povsem različnih kulturnih okolij, a lahko vso različnost idealno prelijeta v umetniško doživetje. Orkester jima je spoštljivo in zgledno sledil ter poslušalcem z “zvokom v oblakih”, kot ga je označil Gadžijev, odpiral nove razsežnosti časa: izbrano okrašen počasni stavek je za trenutke obstal, finalni rondo se je razcvetel v dobrovoljnosti.

Radostno, blagozvočno, pomladno barvito, ljubko in vitko je v nadaljevanju zazvenela tudi Beethovnova Četrta simfonija, saj niti dramatičnosti uvodnega Adagia ni uspelo pretrgati prevladujočega radostnega vzdušja in občutja blagih zvočnih izlivov.  


Najbolj brano