Tudi Bratuškovo čudi pilotska zakonska vrzel

Vodstvo podjetja Piloti Koper in tam zaposleni piloti, ki so skupaj z luškim sindikatom žerjavistov za 3. april napovedali stavko, so včeraj popoldne le sedli za pogajalsko mizo. Edino, kar je bilo sinoči po sestanku mogoče izvedeti, je, da bodo pogajanja nadaljevali.

Pristaniški pilot se vzpenja na ladjo.  Foto: Zdravko Primožič/FPA
Pristaniški pilot se vzpenja na ladjo.  Foto: Zdravko Primožič/FPA

KOPER > Sindikat žerjavistov pa se ne ustavlja pri stavkovnih zahtevah pilotov, ampak poziva k zakonski ureditvi pilotaže v Sloveniji, ki jo označuje za anarhijo.

V sindikatu žerjavistov so včeraj pozvali ministrstvo za infrastrukturo in upravo za pomorstvo, naj nemudoma zakonsko uredita področje pomorske pilotaže, ki je po njihovem prepričanju zdaj povsem neurejeno. Še pred tem pa naj rešita tudi zaplet okoli napovedane stavke pilotov, saj bosta sicer odgovorna za nastalo škodo.

“Podjetje Piloti Koper nima nobenih obveznosti do države in Luke Koper za zagotavljanje pilotaže. Nimajo pogodbe ali licence in niso nosilci storitve. Lastnik družbe Piloti lahko kadarkoli prekine pilotažo brez povrnitve škode in odgovornosti, čemur bi sledila ohromitev ali zaustavitev dela v celotnem pristanišču. To bi nedvomno pomenilo enormno gospodarsko škodo ne le za Luko Koper, ampak tudi za Slovenske železnice, od dejavnosti Luke odvisna podjetja in seveda za stranke,” je sindikat žerjavistov opozoril na včerajšnji tiskovni konferenci, na kateri so bili tudi zaposleni pilotov in čolnarji podjetja Piloti.

Sindikat preseneča, da država vse od osamosvojitve ni poskrbela za koncesijsko pogodbo za opravljanja pilotaže, ki bi določila obveznosti in pravice. “Nemogoče je, da vse do danes zasebno podjetje opravlja tako pomembno storitev za republiko Slovenijo v koprskem pristanišču,” pravi sindikalist Mirko Slosar.

Tudi Bratuškova se sprašuje, zakaj pilotaža ni zakonsko urejena

“Žalostno je, da je država po zakonu oziroma koncesijski pogodbi dolžna zagotavljati tako imenovano pilotažo, pa je ne. V tem trenutku vlada nima nikakršnega razmerja. Se pa tudi lahko vprašamo, zakaj od leta 2008, ko je bila v koncesijsko pogodbo vključena tudi zaveza, da bi država morala to zagotavljati, noben moj predhodnik tega ni naredil,” je včeraj komentirala infrastrukturna ministrica Alenka Bratušek. O dogajanju v podjetju Piloti Koper bo seznanila koalicijo, nato se bodo skupaj odločili, kako naprej. Ali bodo pripravili koncesijsko pogodbo ali ustanovili podjetje, še ni znano. “Zagotovo pa se do 3. aprila tega sistemsko ne da rešiti,” je dejala.

Predsednik uprave Luke Dimitrij Zadel pravi, da dogajanje pozorno spremljajo in upajo, da se bodo piloti in delodajalec dogovorili in da ne bo prišlo do stavke, ki bi ohromila pristanišče.

Med stavkovnimi zahtevami podvojitev števila zaposlenih

V sindikatu žerjavistov ponavljajo, da so bili prisiljeni napovedati stavko. Trdijo, da delodajalec ignorira dialog s sindikatom in ga razglaša za nereprezentativnega. “Daje vtis, kot da smo ugrabili delavce in jih silimo v stavko. Zaposleni piloti in čolnarji podjetja Piloti so se v stiski obrnili na nas že pred šestimi meseci,” pravi Mladen Jovičić iz SŽPD.

Stavkovne zahteve: podvojitev števila zaposlenih pilotov in čolnarjev (v sindikatu pravijo, da jih zdaj dela devet), nakup ustrezne varnostne opreme in novih plovil, saj so sedanja zastarela in neustrezna, dvig plač pilotov za 50 odstotkov in voditeljev pilotin za 75 odstotkov.

“Stavkovne zahteve so rešljive v dnevu ali dveh pogajanj in niso finančno prezahtevne,” trdi Jovičić, ki je spomnil, da ima podjetje Piloti v zadnjih letih približno 2,4 milijona evrov letnih prihodkov in do 1,4 milijona evrov čistega dobička na leto.

Slosar je ob tem opozoril še na to, da ima delodajalec zaposlene v šahu z visokimi konkurenčnimi klavzulami, ki za pilote znašajo 500.000 evrov, za čolnarje 250.000 evrov, tako da jim pogodbe onemogočajo prestop h kakšnemu drugemu tovrstnem podjetju.


Najbolj brano