Dodana vrednost je uporaben prtljažnik

Karavanski focus bo logična izbira vseh tistih, ki svoj prosti čas aktivno izkoriščajo in so temu primerno veliko na cesti ali pa je v razlog v družinskih potrebah. Izstopa pa visoka končna cena.

Ford focus je bil v začetku letošnjega leta imenovan za slovenski 
avto leta, kar je bil po svoje zelo dober prodajni zagon. Foto: Peter Pirkovič
Ford focus je bil v začetku letošnjega leta imenovan za slovenski avto leta, kar je bil po svoje zelo dober prodajni zagon. Foto: Peter Pirkovič

V roke sem dobil karavana z novim 1,5-litrskim 110 kilovatnim trivaljnikom in z osemstopenjsko avtomatiko. Tehnično zanimiva kombinacija, ki bo morda pritegnila kakšnega nasprotnika dizlov, kajti najnovejši ecoboost motor bo vsekakor izpolnil določena pričakovanja.

Brezstični ključ za vstopanje v potniško kabino posledično pomeni zagon motorja z gumbom in vsakokrat, ko se je to zgodilo, sem imel občutek, da sedim v mustangu. Za nekaj sekund izpušni sistem poskrbi za predstavo osemvaljnika, kljub temu, da je pod sprednjim pokrovom vgrajen le trivaljnik s 110 kilovati moči. Čeprav je to isti motor, ki se vrti v nabriti fiesti ST, je v tem primeru motorna elektronika povsem drugače nastavljena. Ob začetnem pospeševanju se zdi, da ta sploh nima takšne zaloge moči, a se kasneje vendarle nekoliko prebudi in pokaže tudi delček dinamičnega karakterja.

Tehnični podatki

Dimenzije (D/Š/V): 4668 mm, 1825 mm, 1481 mm

Motor: 1,5-litrski turbo bencinski s 110 kW (150 KM)

Navor: 240 Nm pri 1600 vrtljajih

Gume: 215/50/R17

Posoda za gorivo: 52 litrov

Cena: 25.370 evrov (z dodatno opremo 32.190 evrov)

Prvič je v focusu na voljo tudi najnovejši osemstopenjski samodejni menjalnik z dvojno sklopko, ki ga upravljam z vrtljivim stikalom na sredinski konzoli, za prestavljanje pa so na voljo obvolanske lopatice. Delovanje avtomatike je deloma odvisno tudi od enega od treh programov vožnje. Poraba se je med preizkusom gibala v povprečju okrog sedmih litrov.

Focus ima enega največjih prtljažnikov v svojem razredu. Prtljažna vrata, ki se v testnem avtu odpirajo s pomočjo zamaha noge pod odbijačem, omogočajo dostop do zajetnega prostora 608 litrov, ki se v nekaj potezah poveča na 1653 litrov, a bolj kot litre, bodo uporabniki cenili ravno dno do sprednjih dveh sedežev. Dodatno ima prostor še nekaj skritih odlagalnih mest pod površjem, kjer je pametno odlagati stvari, da se ne bi med prevozom premetavale in poškodovale. Hkrati ta prostor služi tudi kot odlično skrivališče za osebne stvari v času, ko nismo v avtomobilu.

Položaj za volanom je dober, sedeža ponujata številne nastavitve in dovolj mehkobe za daljše poti, ne pa tudi izrazite hrbtne opore. Omeniti velja tudi dobro počutje na zadnji klopi, kjer je prostora za kolena dovolj, hkrati pa ta ponuja možnost sredinskega naslona za roko.

Focusa so razvojniki primerno opremili z varnostnimi dodatki. Serijsko je bil testni primerek opremljen s sistemom za preprečevanje trka, kjer radarska kamera prepozna pešca ali kolesarja, obenem se po trku vozilo tudi samodejno zaustavi, ne manjkajo niti uporaben opozorilnik za avtomobile v mrtvem kotu, aktivni tempomat, pomočnik pri vzdrževanju vozne smeri, parkirni asistent, parkirni senzorji spredaj in zadaj, kamera za vzvratno vožnjo in sistem za pomoč pri speljevanju v klanec. Za vožnjo ponoči mu odlično služijo še LED žarometi, z možnostjo samodejnega preklopa snopa luči.

Focus je brez dvoma v tem segmentu zelo spodoben predstavnik, a ima težave s ceno. Če je cena brez dodatkov še kolikor toliko atraktivna (25.370 evrov), je končni obračun z všteto dodatno opremo precej visoko postavljen. Za takšnega focusa bi bilo potrebno z vključenim popustom odšteti kar 32 tisočakov.


Najbolj brano