Zimzeleno sporočilo o večni moralni zmagi

Dijaki 4. letnika dramsko-gledališke smeri novogoriške umetniške gimnazije so z režiserko Natašo Konc Lorenzutti pripravili predstavo Ugasniti luč, a ne umreti. Nastala je po motivih drame Antigona zdaj Evalda Flisarja in pesmi Antigona, okruški Barbare Korun z globokim sporočilom o večni moralni zmagi.

Letošnji četrtošolci dramsko-gledališke smeri novogoriške umetniške gimnazije so suvereno upodobili sodobno Antigono.  Foto: Luka Carlevaris
Letošnji četrtošolci dramsko-gledališke smeri novogoriške umetniške gimnazije so suvereno upodobili sodobno Antigono.  Foto: Luka Carlevaris

NOVA GORICA > Letošnjo maturitetno uprizoritev so mladi novogoriški igralci naslovili Ugasniti luč, a ne umreti po verzu iz cikla pesmi Antigona, okruškipesnice Barbare Korun, ki je izšel v njeni pesniški zbirki Pridem takoj (2011). Ob tem je režiserka Nataša Konc Lorenzutti priredila še tragedijo Antigona zdaj (2012) Evalda Flisarja in nastala je sodobna ter aktualna zgodba o Antigoni z “zimzelenim” sporočilom o večni moralni zmagi.

Realnost našega časa

Avtor tragedije v svoji Antigoni podaja zelo temno in pesimistično podobo našega časa in sveta. Flisar med drugim sporoča, da je svet že zdavnaj zavrgel še poslednjega od “nenapisanih zakonov”, tistega, ki govori o tem, da je človekovo srce edini sodnik, ki izreka pravične in “pravnomočne” sodbe. V tej svoji drži je Flisarjeva Antigona na prav poseben način vrnitev na začetek. Glavna igralka namreč nikakor ne dovoli, da bi grob njenih sorodnikov izkopali, da bi lahko po nekdanjem pokopališču potekala cesta do novega obmorskega turističnega kompleksa.

“Ker zaradi skupine, ki je izbrala dramsko-gledališko izbirno delavnico v četrtem letniku in jo je sestavljalo osem deklet in en fant, nikakor nisem mogla izbrati dela iz maturitetnega sklopa, saj bi pri vseh besedilih ali njihovih priredbah potrebovala več fantov,” je razloge za uprizoritev sodobne Antigone naštela režiserka. “Začela sem poizvedovati pri pisateljskih kolegih ter tako našla dramo Evalda Flisarja Antigona zdaj, ki je napisana za devet oseb - sedem moških in dve ženski,” je dodala.

Dramatik je dovolil priredbo

Prosila je avtorja, naj ji dovoli priredbo, in sicer tako, da bi šest moških likov spremenila v ženske (varnostnika v varnostnico, novinarja v novinarko, ...), namesto župana pa bi v dramo uvedla županovo ženo. “Dovolil mi je, vendar se je med delom tudi vsebina nekoliko spremenila, poleg tega nismo obdržali dvojnih vlog, ampak sem za turiste v prvem prizoru vzela dijake iz druge izbirne delavnice,” je sklenila profesorica Nataša Konc Lorenzutti, ki je prehode iznajdljivo rešila s pesmimi Barbare Korun iz cikla Antigona, okruški, idejno nit Flisarjeve drame pa je ohranila nedotaknjeno.

Za dramaturgijo je poskrbela profesorica Samanta Kobal, za odrski gib koreograf Igor Sviderski. Za sceno je bila odgovorna Jelena Uršič ob pomoči režiserke. Na violino glasbene kulise je zaigrala Sara Gorkič, dijakinja Tajda Lipicer pa je bila asistentka režiserke in dramaturginje.


Najbolj brano