Večina jih bo opremljena s hibridnim pogonom

Pri Toyoti so pred kratkim vendarle dobili pomembno prodajno orožje, s katerim bodo še bolj intenzivno sledili strategiji, ki predvideva, da bo več kot polovica prodanih avtomobilov gnal hibridni pogon. RAV4 se zdaj predstavlja v peti generaciji, do konca letošnjega leta naj bi jih v Sloveniji prodali malo manj kot 500.

Omeniti velja, da je povprečna cena modela RAV4 v lanskem letu 
znašala 36.075 evrov, kar 96 odstotkov vseh prodanih primerkov 
pa je bilo opremljenih s hibridnim pogonom. Foto: Peter Pirkovič
Omeniti velja, da je povprečna cena modela RAV4 v lanskem letu znašala 36.075 evrov, kar 96 odstotkov vseh prodanih primerkov pa je bilo opremljenih s hibridnim pogonom. Foto: Peter Pirkovič

Da je RAV4 precej priljubljen model v Toyotini modelni paleti pove dejstvo, da so v prvih dveh tednih prodaje prodali že 96 primerkov teh vozil, 90 pa jih je opremljenih s hibridnim pogonom. RAV4 je še eden od Toyotinih predstavnikov nove dobe, ki je postavljen na novo NGTA platformo, ki omogoča več novih tehnologij in boljše vozne lastnosti.

Najbolj poudarjena pri tem avtomobilu je tehnika. V ospredje postavljajo hibridni pogon nove generacije. Pod sprednjim pokrovom je vgrajen 2,5-litrski bencinski motor, za dodatno moč skrbi elektromotor, za prenos moči pa nekoliko izboljšana verzija CVT menjalnika. V hibridni izvedbi je RAV4 na voljo s pogonom na sprednji dve kolesi ali s pogonom na vsa štiri kolesa (i-AWD). Pri slednjem so izboljšave predvsem pri večjem prenosu navora na zadnji kolesni par (do 80 odstotkov).

Za potrebe vožnje po terenu je na voljo še program vožnje trail, ki s pomočjo elektronike posnema delovanje delne zapore diferenciala oziroma ustavi vrtenje kolesa z zmanjšanim oprijemom ter ves navor nameni kolesu, ki ima največ oprijema. S štirikolesnim pogonom skupna sistemska moč znaša 163 kilovatov, pri dvokolesno gnani različici pa je sistemska moč nižja za tri kilovate. Omembe vreden je tudi podatek, da nova platforma prinaša izboljšano porazdelitev teže (51:49). Kot smo omenili, je v ceniku na voljo tudi RAV4 z bencinskim pogonom. V tem primeru ima vgrajen dvolitrski štirivaljnik s 129 kilovati in tudi pri njem bodo kupci izbirali dvo ali štirikolesni pogon.

Avto je v novi generaciji za nekaj centimetrov krajši in v dolžino meri natanko 4,6 metra, dodatne tri centimetre je dobil pri medosni razdalji (2,69 metra) in še en centimeter pridobil v širino (1,85 metra). Dimenzijska prevetritev se najbolj pozna na prostorskem udobju zadnje klopi in v prtljažniku, ki v osnovi meri 580 litrov. Podoba notranjosti je dokaj všečno zastavljena, armaturna plošča je postavljena malenkost nižje zaradi boljšega pregleda med vožnjo, sredinska konzola ima na vrhu nameščen osrednji osempalčni zaslon (opcija) z izboljšanim multimedijskim vmesnikom Toyota Touch 2, na prvi pogled pa je dovolj dobro odmerjen tudi prostor za odlaganje.

V novi izdaji začetna cena tega znaša 33.300 evrov in sega vse do 40 tisočakov. Izbira verzije s štirikolesnim pogonom pomeni dodatek na ceni v višini treh tisočakov. RAV4 z dvolitrskim bencinskim motorjem je osnovi nekoliko cenejši, saj se cena zanj začne pri slabih 29.000 evrih. Omenjenim rednim cenam pri Toyoti ponudijo še 1500 evrov popusta ter kasko zavarovanje za en evro za prvo leto.


Najbolj brano