Bližje Evropi in bližje evropskemu okusu kupcev

Ecosport, ki je v prvi generaciji prihajal iz Južne Amerike, ima zdaj rojstno mesto v Romuniji. Bližje Evropi in bližje evropskemu okusu kupcev. Zmoti le malenkost previsoka cena.

Ford ecosport bo prava izbira za posameznike z aktivnim slogom 
življenja, ki potrebujejo hiter in zanje dovolj prostoren avto.  Foto: Peter Pirkovič
Ford ecosport bo prava izbira za posameznike z aktivnim slogom življenja, ki potrebujejo hiter in zanje dovolj prostoren avto.  Foto: Peter Pirkovič

V novi generaciji je ecosport ohranil podobno osnovo. Še vedno je navidez visok in ozek, fordovci so mu dodali še nekaj všečnih in svežih oblikovnih linij, medtem ko so za kakovostno končno izdelavo poskrbeli v novi tovarni. Občutek za volanom je dober. Sedi se dovolj visoko, da je dogajanje okrog avtomobila v vidnem polju voznika, morda pri tem zmoti le mrtvi kot pri zajetnem A stebričku. Sprednja sedeža ponujata dovolj udobja tudi za večurno potovanje, kolena potnikov na zadnji klopi ne bodo ravno v prostorski stiski. Malce več smo si obetali od prtljažnega prostora, ki je s skromnimi 356 litri sicer dober partner za obisk trgovine (dodatno vgrajena predelna polica), ne pa tudi za daljše družinsko potovanje. Posebnost odpiranja vrat vstran ostaja tudi pri drugi generaciji. Za pridobitev večje zaloge prostora je možen preklop naslona zadnjih sedežev, a dno do prvih sedežev ne bo ravno. V potniški kabini sem pogrešal nekoliko večje dimenzije odlagalnih prostorov, predvsem tistega pred sovoznikom. Za zabavo med vožnjo poskrbi multimedijski vmesnik sync3, z enostavnim in hitrim delovanjem, na voljo sta tudi dva USB vmesnika in zelo dobrodošla slika v živo pri vzvratni vožnji.

Z 19-centimetrskim odmikom karoserije od tal je ecosport kakopak primeren tudi za pustolovščino izven asfaltnih površin. V tem delu se izkaže litrski turbo bencinski trivaljnik, ki ga voznik zažene s pritiskom na gumb, ta pa zmore 92 kilovatov moči in 170 Nm navora pri 1600 vrtljajih. Za prenos moči je vgrajen šeststopenjski menjalnik, ki sicer ponudi brezhibno delovanje, a ima kar dolge hode. Poraba se je med preskušanjem gibala okrog sedmih litrov, a bi šlo morda še malenkost nižje, če bi natančno upošteval indikator idealnega prestavljanja. Zaradi višine je med sunki primorske burje lahko malenkost nemiren, medtem ko v idealnih razmerah na asfaltu pokaže dokaj spodobno predstavo.

Ecosport ni morda tipično družinski avto, pač pa ta privablja aktivne posameznike, ki so v osnovi nezahtevni uporabniki avtomobila in ki letno ne prevozijo več kot 10.000 do 15.000 kilometrov. Morda bodo v tem vozilu ti uporabniki cenili tudi visok položaj sedenja, kar ni nezanemarljiv podatek, zato cena ne bo tisti najpomembnejši dejavnik. Testni avto, z vsemi dodatki vred, stane nekaj več kot 20.000 evrov, kar ni malo, obenem me je zmotilo dejstvo, da ta nima vgrajenega sistema za samodejno zaviranje. Tega ni niti na seznamu dodatne opreme.


Najbolj brano