Zdravilo za današnji čas na odru

“Vaši otroci niso vaši otroci.  Sinovi in hčere klica Življenja k Življenju so.  Po vas prihajajo, a ne od vas. Čeprav so z vami, niso vaša lastnina.” To je le ena od navdihujočih misli, od katerih prekipeva znameniti Prerok libanonskega pesnika Kahlila Gibrana. Besedilo, ki je kar klicalo po uprizoritvi, bo v koprodukciji treh gledališč zgolj nocoj ob 20.30 zaživelo tudi na odru SSG Trst.

V Preroku igrata Maruša Oblak v vlogi Almitre in Miha Rodman v naslovni vlogi.  Foto: Nada Žgank
V Preroku igrata Maruša Oblak v vlogi Almitre in Miha Rodman v naslovni vlogi.  Foto: Nada Žgank

TRST > Prerok sodi med pozna literarna dela Khalila Gibrana, libanonskega pisatelja in pesnika, ki se je rodil leta 1883 v mestu Bsharri v Otomanskem cesarstvu, a se je z družino zgodaj preselil v Združene države Amerike, kjer se je posvetil tako slikanju kakor pisanju v angleščini in arabščini.

Osrednja misel o univerzalni ljubezni

Prerok je njegovo najbolj znano delo, prevedeno v več kot 40 jezikov, in po mnenju mnogih pomeni vrhunec Gibranove filozofije. Čeprav so jo kritiki sprejeli zadržano, je postala priljubljena v tridesetih letih 20. stoletja in kasneje so jo za svojo vzeli hipiji, v kasnejšem valu zanimanja pa tudi newagerji. “V njem avtor razpreda misli o življenju, o vsakdanjih in temeljnih vprašanjih, na katera slehernik išče odgovore vse od rojstva pa do smrti. Osrednja je misel o univerzalni ljubezni, o pomembnosti tega, da smo ljudje bitja, ki nas določa sposobnost ljubezni. Duhovna ljubezen je tisto vzvišeno, ki naj vodi in usmerja človekove poti, predvsem k dobremu, sreči in iskrenim odnosom,” so o besedilu zapisali ustvarjalci predstave, ki so jo soproducirala Prešernovo gledališče Kranj, Zavod Senzorium, Slovensko mladinsko gledališče Ljubljana in tržaški teater.

Gibranov Prerok sodi med tiste literarne mojstrovine, ki so tako univerzalne, da jih prebirajo ljudje vseh kontinentov in vseh generacij

Zdravilno besedilo

Režiserka Barbara Pia Jenič je pionirka senzorialnega gledališča v Sloveniji in se v uprizoritvi dotika občutkov, čutnosti, sinergij, prvin, s katerimi je Gibranovo besedilo, kakor zatrjujejo poznavalci, subtilno prepredeno. “Prerokove besede izzivajo praznino, tišino in premolk, nagovarjajo neizgovorljivo in odpirajo vmesne prostore za dostop do nezavednega ter tako omogočajo celovitejšo potopitev gledalcev v to umetniško mojstrovino,” so še zapisali.

Režiserka je prepričana, kakor je v intervjujih večkrat zatrdila, da gre za besedilo, ki ga je bilo nujno postaviti na oder, saj je svojevrstno zdravilo za današnji čas.

V predstavi, ki je nastala po prevodu Lojzeta Bratine in dramaturški priredbi Marinke Poštrak, igrata Miha Rodman iz Prešernovega gledališča v vlogi Preroka in Maruša Oblak iz mladinskega gledališča v vlogi Almitre. Prerokov glas sta posnela starosta tržaškega gledališča Vladimir Jurc in italijanski igralec Adriano Giraldi,kajpada v italijanščini. Kostumografija je delo Tine Kolenik, za zvok so poskrbeli Peter Penko, Tine Terlep (vokal) in Igor Meglič (arabsko balkanski saz), za oblikovanje luči Bojan Hudernik in Igor Berginc, za masko Matej Pajntar, pod video pa se podpisuje Robert Obed.


Najbolj brano