V objemu visoke varnosti in udobja

XC40 je nastal predvsem zaradi zahtev trga in z željo, da Švedi svojo skupnost kupcev še nekoliko povečajo. Letos so ga okronali za evropski avto leta, neodvisni strokovnjaki so mu na preizkusu EuroNCAP podelili najvišje ocene, prihodnje leto pa se bo prelevil v povsem električni avto.

Prihodnje leto bo XC40 postal povsem električni avto. Foto: Peter Pirkovič
Prihodnje leto bo XC40 postal povsem električni avto. Foto: Peter Pirkovič

V nasprotju z Volvovo strategijo, ki predvideva bencinske motorje in električni pogon, je bil tokratni primerek opremljen z zmogljivim 140-kilovatnim dizelskim motorjem z oznako D4. V dizelskem izboru je to največ, kar XC40 ponudi. To pa je hkrati najverjetneje tudi eden zadnjih Volvovih dizelsko gnanih avtomobilov, ki sem jih vozil.

Omenjeni D4, ne glede na novo strategijo, prijetno preseneti. Motor, ki je ob hladnem zagonu razmeroma glasen, je povezan z osemstopenjsko avtomatiko geartronic. Slednja je v svojem delovanju brezhibna in ima nalogo, da navor ves čas pošilja na vsa štiri kolesa (AWD), ki poskrbi, da se sicer nekoliko s težo podkrepljen Šved na cesti dobro znajde. Nekaj več kot 1700 kilogramov teže D4 dvolitrski štirivaljni turbo dizelski motor zmore dostojno potiskati.

Tehnični podatki

Dimenzije (D/Š/V): 4425 mm, 1863 mm, 1658 mm

Motor: dvolitrski dizel, štirivaljnik s 140 kW (190 KM)

Navor: 400 Nm pri 1750 vrtljajih

Gume: 235/55/R18

Posoda za gorivo: 54 litrov

Cena (brez dodatne opreme): 46.944 evrov

Ne gre pričakovati eksplozivnih pospeševanj z mesta, čeprav je sposoben dosegati visoke hitrosti na avtocestah, 400 Nm zaloge navora pa pride prav pri prehitevanju. Pri nekoliko zahtevnejših obremenitvah bo povprečna poraba lahko za liter ali dva narasla, a se povečini ta podatek giblje okrog osmih litrov. Tako na asfaltu in na terenu podvozje prinaša nekaj zibanja karoserije, primerno mero mehkobe, da se voznik in sopotniki počutijo udobno, a je kljub rahlim odstopanjem celotna predstava na cesti prežeta z zanesljivostjo športno naravnanega podvozja. Volanski mehanizem je natančen in omogoča vozniku dovolj povratnih informacij, prav tako visoko učinkovite so tudi zavore.

Všečna zasnova potniške kabine je soroden videz dobila od večjih bratov, le da je primerno manjša. Ne glede na dimenzijsko redukcijo pa še vedno udobno boža voznika in potnike z udobnimi sedeži ter zadnjo klopjo. K temu lahko dodamo še 459-litrski prtljažnik, katerega je možno s pomočjo zložljivega in odstranljivega prtljažnega dna tega še dodatno povečevati ali zgolj razdeliti v dva ločena prostora. Potniška kabina je prepletena s kakovostnimi materiali, dovolj odlagalnimi mesti in skoraj popolno digitalizacijo. Komunikacija med voznikom in avtomobilom večinoma poteka prek digitalnih merilnikov in znanega 12-palčnega osrednjega zaslona na dotik. Vsebina je v celoti prevedena v slovenščino, slaba plat zaslona pa so vidni prstni odtisi.

Nepogrešljivi del opreme pri tem volvu so še led žarometi, s čimer je vožnja ponoči še lahkotnejša, saj uravnavanje svetlobnega snopa prevzema sistem, zato ima voznik posledično manj dela in je lahko še bolj fokusiran na dogajanje na cesti. Vendar vsak dodatek prinaša višjo ceno, ki je v tem primeru postavljena visoko. Hkrati pa je to dobra predstava potencialnim kupcem, kaj vse zmore ponuditi najmanjši terenec. Če je začetna cena XC40 postavljena tik pod 30 tisočaki, se pri testnem modelu vse skupaj začenja pri 47 tisočakih in ko k temu prištejemo še dodatno opremo, končna cena testnega modela znaša slabih 70.000 evrov.


Najbolj brano