Minister s prednostjo ne sme početi, “kar hoče”

Ministru, ki je na nujni vožnji, se morajo ostali udeleženci umikati enako, kot bi se reševalcem, policistom ali gasilcem. Gre za vozilo s prednostjo. A pravilnik, ki ureja uporabo teh vozil, pravi, da uradna oseba te prednosti ne sme izkoriščati oziroma početi “kar hoče”, kot je uporabo svetlobnih signalov nedavno utemeljeval minister Marko Bandelli.

Vozniki morajo ravnati enako, če naletijo na vozila, ki spremljajo 
varovane osebe, ali na vozila ministrov, ki si omislijo vožnjo z 
lučkami. Foto: Srdjan Živulović/BOBO
Vozniki morajo ravnati enako, če naletijo na vozila, ki spremljajo varovane osebe, ali na vozila ministrov, ki si omislijo vožnjo z lučkami. Foto: Srdjan Živulović/BOBO

LJUBLJANA > Minister za razvoj in evropsko kohezijsko politiko Marko Bandelli je razburil marsikaterega Slovenca, ko se je s prižganimi utripajočimi lučmi na službenem vozilu peljal najprej na kongres županov v Rimske Toplice, dan pozneje pa še na otroško prireditev v Maribor. Še bolj pa se je minister dal javnosti v zobe, ko je na novinarska vprašanja, zakaj je uporabil svetlobne signale, odgovoril, da nima česa pojasnjevati. “Po zakonu lahko naredim, kar hočem,” je dejal.

Le za izvedbo nalog strateškega pomena

Pravilnik o vozilih s prednostjo in vozilih za spremstvo uradnim osebam, med katere sodi tudi minister, vendarle določa meje, četudi so te ohlapne. Posebne svetlobne in zvočne znake na vozilih s prednostjo je dovoljeno uporabljati samo “za izvedbo nujnih in neodložljivih nalog državnega organa, ki so za delo državnih organov strateškega pomena”.

Drago Menegalija

Generalna policijska uprava

“Posebne svetlobne in zvočne znake uporabljajo vozniki vozil državnih organov, vendar le za izvedbo nujnih in neodložljivih nalog državnega organa.”

Preveč ohlapna interpretacija, kaj je strateško pomembno, lahko pri državljanih ustvari vtis, da državni organi prednost v prometu zlorabljajo. Še več, po Bandellijevi nujni poti v Maribor so se pojavile pobude za državljansko nepokorščino in neupoštevanje prednosti takšnih vozil.

Ne glede na to, v katerem rangu varovanja je oseba, ki je na nujni vožnji - ministri “nedržavotvornih” resorjev so v najnižjem, četrtem rangu -, imajo ostali udeleženci v prometu ob srečevanju z njihovimi vozili enake obveznosti. Voznike, ki teh pravil ne upoštevajo, lahko policisti sankcionirajo.

“Voznikom vozil s prednostjo, vozil za spremstvo in vozil v spremstvu ni treba upoštevati prometnih pravil in prometne signalizacije, vendar morajo voziti na tak način in s takšno hitrostjo, da ves čas obvladujejo vozilo in da ne ogrožajo drugih udeležencev cestnega prometa ali njihovega premoženja,” pojasnjujejo na policiji. To velja tako za reševalce, policiste, gasilce, vojaško policijo, carinske, inšpekcijske in interventne službe kot za vozila državnih organov, ki se uporabljajo za prevoz varovanih oseb.

Na ta način ni potrebna pomoč na terenu

Pravilnik o vozilih s prednostjo in vozilih za spremstvo je uporabo svetlobnih signalov na vozilih vseh ministrov uvedel leta 2011. Razlogi za to so bili predvsem varnostne narave, saj so vozila državnih organov pogosto vključena v kolono vozil s policijskim in varnostnim spremstvom domačih in tujih varovanih oseb, pojasnjuje Drago Menegalija z Generalne policijske uprave. “Pomemben razlog je bil tudi v dejstvu, da je policija v skladu z uredbo dolžna varovanim osebam po četrti stopnji nuditi ustrezno pomoč, tudi v cestnem prometu. S spremembo je bilo omogočeno, da posebne svetlobne in zvočne znake uporabljajo vozniki vozil državnih organov, vendar le za izvedbo nujnih in neodložljivih nalog državnega organa, ter na tak način ni potrebna pomoč policijskih patrulj na terenu.”


Najbolj brano